ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αυτόματο φρενάρισμα: Ο «συνοδηγός» που φρενάρει όταν εσύ χαζεύεις

75.601 Επισκέψεις στο άρθρο
Αυτόματο φρενάρισμα: Ο «συνοδηγός» που φρενάρει όταν εσύ χαζεύεις
4 Φωτογραφίες »

- Έχει δεκάδες αισθητήρες & κάμερες-ραντάρ με σούπερ «αντανακλαστικά»
- Εντοπίζει οχήματα, πεζούς, ζώα, σε ταχύτητες έως 250 χλμ.
- Πρώτα προειδοποιεί στο καντράν με φως & ήχο
- Αν δεν αντιδράσεις σανιδώνει το φρένο μόνο του!

«Κοκκαλώνει» μόνο του!


Αν το σύστημα κρίνει ότι πας να τρακάρεις, αρχικά σου φωνάζει «Πρόσεχε» και στη συνέχεια αν δεν προλάβεις να φρενάρεις, φρενάρει αυτό αυτόνομα.

Αν το σύστημα κρίνει ότι πας να τρακάρεις, αρχικά σου φωνάζει «Πρόσεχε» και στη συνέχεια αν δεν προλάβεις να φρενάρεις, φρενάρει αυτό αυτόνομα.

Τι είναι τα συστήματα αυτόνομης πέδησης; Φανταστείτε τα σαν ένα συνοδηγό ο οποίος δεν κουράζεται, δεν είναι αφηρημένος, δεν είναι ποτέ πιωμένος και δεν τον απασχολεί τίποτα άλλο πέρα από την ασφάλεια των ανθρώπων και των οχημάτων. Και δεν φτάνει αυτό, αλλά αυτός ο άγρυπνος συνοδηγός, έχει και το πεντάλ του φρένου στην διάθεσή του... Τα σύγχρονα αυτοκίνητα, στην πράξη, είναι ηλεκτρονικοί υπολογιστές με ρόδες. Πλήθος εγκεφάλων (σε ορισμένες ακραίες περιπτώσεις ένα όχημα μπορεί να έχει πάνω από 80) ελέγχουν όλες τις λειτουργίες ενός οχήματος. Αυτοί οι εγκέφαλοι παίρνουν σήματα από επίσης πλήθος αισθητήρων. Για να δουλέψει ένα σύστημα αυτόνομης πέδησης, στην πιο απλή περίπτωση, χρειαζόμαστε κάποιου είδους αισθητήρα-ραντάρ, ο οποίος αντιλαμβάνεται ότι το αυτοκίνητο είναι σε πορεία σύγκρουσης με πεζό ή όχημα και έναν ακόμα για την πέδηση, που δεν είναι άλλος από τον εγκέφαλο του ABS. 

Αν ο κεντρικός υπολογιστής, με άλλα λόγια ο συνοδηγός που αναφέραμε πιο πάνω, κρίνει ότι πας να τρακάρεις, τότε αρχικά σου φωνάζει «Πρόσεχε» με ένα προειδοποιητικό ήχο (μπιπ) και σχετική κόκκινη ένδειξη στο ταμπλό, και στη συνέχεια αν πάλι δεν προλάβεις να φρενάρεις, τότε φρενάρει αυτό αυτόνομα, σαν να υπήρχε δηλαδή ένα πεντάλ φρένου και στην δική πλευρά του συνοδηγού…

Διαφορές στο hardware

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν βέβαια διάφορες τεχνοτροπίες υλοποίησης των συστημάτων αυτών. Τα πιο απλά εξΆ αυτών διαθέτουν απλά πομποδέκτες ακτινών laser στο υπέρυθρο φάσμα του φωτός (και άρα αόρατες στο ανθρώπινο μάτι) που είναι τοποθετημένοι μπροστά στη μάσκα του αυτοκινήτου, τα δε πιο εξελιγμένα, διαθέτουν αισθητήρες ραντάρ που είναι κοινοί με το ACC (Adaptive Cruise Control), σε συνδυασμό με μία κάμερα κάτω από τον μεσαίο καθρέπτη με αποτέλεσμα πολύ μεγάλη εμβέλεια και ακρίβεια στις αντιδράσεις – υπολογισμούς.
Σελίδα 2Συνεργασία μεταξύ των υποσυστημάτων
Σελίδα 3Τι βλέπουν; Πόσα ραντάρ έχουν; Διαφορές από σύστημα σε σύστημα
Σελίδα 4Τι θα δούμε στο μέλλον; Προάγγελοι της αυτόνομης οδήγησης.
Mercedes
Mototriti.gr