2 Φωτογραφίες »
Ο κόσμος που βλέπει ένα Lidar της Volvo.
Όσο εξελιγμένα και αν είναι τα σημερινά συστήματα, δεν είναι τίποτα μπροστά σε αυτά που θα δούμε τα επόμενα 3-6 χρόνια. Οι σημερινοί αισθητήρες και ραντάρ, θα αντικατασταθούν ή θα αποτελούν δευτερεύοντα συστήματα στα Lidars (Light detection and ranging).
Τι είναι τα Lidars; Υπερεξελιγμένοι σαρωτές laser με δυνατότητα αποστολής παλμών φωτός με συχνότητα 1.000.000 φορές το δευτερόλεπτο! Αυτοί οι παλμοί ανακλώνται στον περιβάλλοντα χώρο και επιστρέφουν στο lidar, εκεί όπου ένας εγκέφαλος φτιάχνει μια εικόνα του κόσμου. Λόγω της ταχύτητας του φωτός που κινούνται αυτοί οι παλμοί, η εικόνα που φτιάχνει ο αισθητήρας είναι πολύ ακριβής και επίκαιρη.
Όμως αυτός ο τρομακτικός όγκος δεδομένων που λαμβάνονται, όχι μόνο από τα Lidars, αλλά και από τα ραντάρ και τους υπόλοιπους αισθητήρες του οχήματος, χρειάζεται τρομακτική υπολογιστική ισχύ, για αυτόν τον λόγο κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή εγκέφαλοι πολύ υψηλής ταχύτητας όπου μπορούν να επεξεργαστούν αυτά τα δεδομένα και τελικά να επιτρέψουν την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5, δηλαδή την πλήρως αυτόνομη οδήγηση χωρίς συμμετοχή του ανθρώπου. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι ο εγκέφαλος Drive PX Pegasus της Nvidia με υπολογιστική ισχύ 320 TFlops (320 τρισεκατομμύρια πράξεις κινητής υποδιαστολής το δευτερόλεπτο).
2 Φωτογραφίες »
Ο πανίσχυρος εγκέφαλος της Nvidia με δυνατότητα υποστήριξης αυτόνομης οδήγησης 5ου επιπέδου.
Τι είναι τα Lidars; Υπερεξελιγμένοι σαρωτές laser με δυνατότητα αποστολής παλμών φωτός με συχνότητα 1.000.000 φορές το δευτερόλεπτο! Αυτοί οι παλμοί ανακλώνται στον περιβάλλοντα χώρο και επιστρέφουν στο lidar, εκεί όπου ένας εγκέφαλος φτιάχνει μια εικόνα του κόσμου. Λόγω της ταχύτητας του φωτός που κινούνται αυτοί οι παλμοί, η εικόνα που φτιάχνει ο αισθητήρας είναι πολύ ακριβής και επίκαιρη.
Όμως αυτός ο τρομακτικός όγκος δεδομένων που λαμβάνονται, όχι μόνο από τα Lidars, αλλά και από τα ραντάρ και τους υπόλοιπους αισθητήρες του οχήματος, χρειάζεται τρομακτική υπολογιστική ισχύ, για αυτόν τον λόγο κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή εγκέφαλοι πολύ υψηλής ταχύτητας όπου μπορούν να επεξεργαστούν αυτά τα δεδομένα και τελικά να επιτρέψουν την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5, δηλαδή την πλήρως αυτόνομη οδήγηση χωρίς συμμετοχή του ανθρώπου. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι ο εγκέφαλος Drive PX Pegasus της Nvidia με υπολογιστική ισχύ 320 TFlops (320 τρισεκατομμύρια πράξεις κινητής υποδιαστολής το δευτερόλεπτο).
Σελίδα 1 | Αυτόματο φρενάρισμα: Ο «συνοδηγός» που φρενάρει όταν εσύ χαζεύεις |
Σελίδα 2 | Συνεργασία μεταξύ των υποσυστημάτων |
Σελίδα 3 | Τι βλέπουν; Πόσα ραντάρ έχουν; Διαφορές από σύστημα σε σύστημα |
Σελίδα 4 | Τι θα δούμε στο μέλλον; Προάγγελοι της αυτόνομης οδήγησης. |