Είναι τα καλύτερα μικρά με οδηγικά κριτήρια και το επιβεβαιώνουν και από την συμπεριφορά τους στο τεστ αποφυγής κινδύνου του AutoΤρίτη Test Center. Ποιο από τα τέσσερα σε κερδίζει τόσο οδηγικά, όσο και στους υπόλοιπους τομείς;
Η τετράδα των αυτοκινήτων που σας παρουσιάζουμε βρίσκεται αντιμέτωπη σε όλα τα επίπεδα και το καθένα ξεχωριστά αποτελεί το δυνατό χαρτί της εταιρείας που αντιπροσωπεύει στην δημοφιλέστερη κατηγορία των μικρών. Το νέο Toyota Yaris (από 15.550 ευρώ) είναι το νεότερο και δημοφιλέστερο μέλος αυτής της παρέας και δίνει μια σφοδρή μάχη σε επίπεδο πωλήσεων με το Peugeot 208 (από 16.100 ευρώ) ενώ πίσω τους ακολουθούν στη δική τους μάχη τα Ford Fiesta από 15.670 ευρώ (προσφέρεται προσφάτως με δυνατότητα κράτησης μέσω της υπηρεσίας Ford Marketplace), αλλά και το Renault Clio (από 15.990 ευρώ). Εμείς ωστόσο εστιάζουμε στην οδική τους συμπεριφορά, αλλά και την επίδοσή τους στο τεστ ενεργητικής ασφάλειας αποφυγής κινδύνου (elk test) που διεξάγουμε σε όλα τα αυτοκίνητα, μιας και πρόκειται για την καλύτερη 4άδα των μικρών που έχουμε δοκιμάσει. Φυσικά η αντιπαράθεσή τους επεκτείνεται και σε όλους τους άλλους τομείς όπου και θα τα εξετάσουμε.
Τεστ αποφυγής κινδύνου: Πρωτιά για Fiesta, από κοντά το 208
Στο ιδιαίτερα απαιτητικό τεστ αποφυγής κινδύνου που διεξάγουμε για όλα τα αυτοκίνητα, η συγκεκριμένη 4άδα διέπρεψε. Ουσιαστικά μιλάμε για τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα στην διαδικασία αυτή, κάτι που μάλιστα είναι και άρρηκτα συνδεδεμένο με την εικόνα τους στο δρόμο γενικότερα όπως θα δούμε και παρακάτω. Στη συγκεκριμένη διαδικασία λοιπόν, το Ford Fiesta είναι ο βασιλιάς της κατηγορίας με επιτυχές πέρασμα στα 77 χλμ./ώρα, τη στιγμή μάλιστα που αυτή την επίδοση δεν την έχουν καταφέρει ούτε GTi αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας. To Fiesta ήταν πολύ σταθερό σε όλες τις αλλαγές πορείας, είχε την τάση να σηκώνει τον εσωτερικό του τροχό στην πρώτη στροφή αλλά χωρίς να «χάνει» το μπροστινό του, ενώ το ESP του είχε ενεργό αλλά διακριτικό ρόλο σε όλη τη διαδικασία. Στην τελευταία στροφή και πριν τη λήξη της δοκιμασίας, η ανάρτηση είχε πιεστεί αρκετά, αλλά η επαναφορά του αμαξώματος την ώρα που επέστρεφε στη λωρίδα του, ήταν εξαιρετικά ομαλή. Το κορυφαίο σε ακρίβεια και αίσθηση τιμόνι ήταν το δυνατό του σημείο και εκεί.
Λίγο πιο κάτω και συγκεκριμένα στα 75 χλμ./ώρα συναντάμε άλλο έναν παραδοσιακά ικανό παίκτη της κατηγορίας όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά. Μιλάμε φυσικά για το νέο Peugeot 208 το οποίο ισορροπώντας μεταξύ της άνεσης και της δυναμικής του συμπεριφοράς, εμφάνισε κάποια κλίση στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, με την καλορυθμισμένη ανάρτηση όμως και το εξαιρετικό τιμόνι, να βοηθούν τον οδηγό σε όλη τη διαδικασία.
Με ένα χιλιόμετρο διαφορά, πέρασε με επιτυχία το τεστ το Renault Clio, το οποίο όπως και το Peugeot εμφάνισε αντίστοιχη εικόνα. Πιο συγκεκριμένα χρειάστηκε αρκετό από το πλάτος του διαδρόμου λόγω των κλίσεων του αμαξώματός του, όμως ήταν απόλυτα ελεγχόμενο τόσο από την ανάρτησή του, όσο και το τιμόνι του για να περάσει εύκολα τη διαδικασία στα 74 χλμ./ώρα. Μια μικρή «προδιάθεση» του πίσω μέρους να υπερστρέψει στην τελευταία αλλαγή κατεύθυνσης, αντιμετωπίστηκε άμεσα από το ESP.
Την ίδια επίδοση πέτυχε και το νέο Toyota Yaris, το best seller της ελληνικής αγοράς. Στα 74 χλμ./ώρα λοιπόν και παρά το ελάφρωμα του τιμονιού του στην απότομη αλλαγή κατεύθυνσης, ήταν ιδιαίτερα σταθερό χωρίς η μαλακή ανάρτησή του να επιτρέπει φαινόμενα μεταφοράς βάρους. Το ESP λειτούργησε διακριτικά και απόλυτα αποτελεσματικά φρενάροντας στιγμιαία τους κατάλληλους τροχούς εξαφανίζοντας την υποστροφή τάση, αλλά και διατηρώντας στην τάξη τον πίσω άξονα.