Η Σειρά 2 Active Tourer της BMW και η νέα Mercedes B-Class αποτελούν δύο ξεχωριστές premium προτάσεις πολυχρηστικών μοντέλων, που πέρα από την πρακτικότητά τους θέλουν να ελκύσουν το κοινό και μέσω της σχεδίασής τους και των οδηγικών τους χαρακτηριστικών.
Η γυναίκα του Καίσαρα δεν αρκεί να είναι τίμια, πρέπει και να φαίνεται». Σε αναγωγή λοιπόν με το θέμα μας, από μια BMW και μια Mercedes δεν αρκεί απλά να εκπληρώνουν το σκοπό τους, εν προκειμένω την πρακτικότητα, αλλά να δείχνουν πως είναι δύο πιο πολυτελείς επιλογές και να γίνονται θελκτικές μέσω της σχεδίασής τους.
Συνολικά πιο όμορφη η B-Class
Η αλήθεια είναι πως τα ενός όγκου αμαξώματα των πολυχρηστικών μοντέλων θέτουν περιορισμούς στη σχεδίαση, ωστόσο η B-Class και η Σειρά 2 Active Tourer, καταφέρνουν να έχουν μοντέρνο προσανατολισμό στην σχεδίαση τους.
Η νέα Β-Class σχεδιαστικά παίρνει κατευθύνσεις από την A-Class, με τα όμορφα φώτα εμπρός, τη νέα μάσκα αλλά κυρίως τις λιτές γραμμές από το χάτσμπακ μικρομεσαίο, που περνούν και στη B-Class με επιτυχία. Και παρά το γεγονός πως είναι μακρύτερη από τη Σειρά 2 (4.417 χλστ. με 4.342 χλστ.) συνολικά στο μάτι δείχνει πιο compact, αλλά και πιο ελκυστική από το μοντέλο της BMW, που έχει υιοθετήσει περισσότερα στοιχεία δυναμισμού στο αμάξωμά του.
Καλύτερες επιδόσεις & οικονομία η B180 d
Τα diesel μοτέρ των 116 ίππων που χρησιμοποιούν τα δύο μοντέλα αποδεικνύονται εξαιρετικοί σύμμαχοι στην καθημερινότητα, καθώς θα κινήσουν πολύ άνετα τα δύο μοντέλα, χωρίς ιδιαίτερο θόρυβο και κρατώντας σε χαμηλά επίπεδα την οικονομία καυσίμου. Η ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου θα διευκολύνει τα πράγματα σε μια προσπέραση, καθώς το kickdown θα σας δώσει την απαραίτητη δύναμη για να την πραγματοποιήσετε γρήγορα.
Στις μετρήσεις επιδόσεων και κατανάλωσης μας, η B180 d αποδεικνύεται αισθητά πιο γρήγορη τόσο σε ρεπρίζ, όσο και σε επιτάχυνση από στάση, καταφέρνοντας παράλληλα να κρατάει την κατανάλωση σε αρκετά πιο χαμηλό επίπεδο (5,7 έναντι 6,4 λτ./100 χλμ.).
Και τα δύο μοντέλα πάντως έχουν διαφορετικά driving modes, για να επιλέξετε είτε μια πιο οικονομική οδήγηση με κάποιο κόστος στις επιδόσεις, είτε το ακριβώς αντίθετο.
Ποιοτικά και εξυπηρετώντας τις οικογενειακές ανάγκες
Περνώντας στην καμπίνα των B-Class και Σειράς 2 Active Tourer, η απτή ποιότητα, όπως και αυτή των υλικών βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, ενώ η συναρμογή και το φινίρισμα θα ικανοποιήσουν και τους πιο απαιτητικούς. Δε περιμέναμε βέβαια και κάτι λιγότερο από τις δύο γερμανικές φίρμες. Η μεγάλη διαφορά των δύο μοντέλων έχει να κάνει με το high-tech προφίλ, όπου η παρουσία του M-BUX στη B-Class και των δύο οθονών κερδίζουν τις εντυπώσεις κόντρα στο ξεπερασμένο σύστημα πολυμέσων της Σειράς 2, που δε διαθέτει καν οθόνη αφής.
Από πλευράς χώρων οι ανάγκες μιας οικογένειας θα καλυφθούν και με το παραπάνω, καθώς ο διαθέσιμος αέρας προς όλες τις κατευθύνσεις είναι πάρα πολύ καλός και στα δύο μοντέλα, κάτι που ισχύει και για το χώρο αποσκευών.
Μεγαλύτερη άνεση για τη B-Class, περισσότερος δυναμισμός στη Σειρά 2 Active Tourer
Στο καθαρά οδηγικό κομμάτι, οι δύο κατασκευαστές φρόντισαν να περάσουν στα MPV τους τα βασικά χαρακτηριστικά όλων των μοντέλων τους. Η B-Class εστιάζει κυρίως στον τομέα της άνεσης, με τρομερά ήσυχη κύλιση και εξαιρετική αποτελεσματικότατα της ανάρτησης όταν συναντήσει κάποια κακοτεχνία στο οδόστρωμα. Οι κλίσεις βρίσκονται σε λογικά επίπεδα και οι αντιδράσεις του αμαξώματος είναι προβλέψιμες όταν ανεβάσετε ρυθμό, με όποιες παραχωρήσεις στον τομέα του fun to drive να αποδίδονται στο σύστημα διεύθυνσης, που προς χάριν της ευκολίας χρήσης, δεν είναι τόσο άμεσο.
Από την άλλη ο στόχος της BMW για τη Σειρά 2 Active Tourer είναι να διατηρήσει και σε αυτό της το μοντέλο έναν σπορτίφ χαρακτήρα. Στην πράξη αυτό γίνεται αντιληπτό από τον οδηγό, κυρίως μέσω του συστήματος διεύθυνσης με το βαρύ σε αίσθηση και άμεσο τιμόνι ειδικά στο «Sport» οδηγικό προφίλ, αλλά και την αίσθηση που παίρνεις από την σκληρή ανάρτηση με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω στις στροφές. Από εκεί και πέρα, η Active Tourer εντυπωσιάζει με τη σταθερότητά της και τους χαμηλούς αεροδυναμικούς θορύβους, παραμένοντας συνολικά αρκούντως άνετη.
....Υπαρχει αληθεια ενδιαφερον για την κατηγορια αυτη?
Αν και η υπεροχή του αστεριού δεν κρύβεται, η τοποθέτηση ημιάκαμπτου άξονα στην πίσω ανάρτηση μόνο σαν αστείο διαβάζεται σε τέτοιο ύψος τιμής αγοράς