Βενζίνη, diesel ή Plug-in hybrid: Τι έχουν στη «βασική» X1 & Sportage;
43.029 Επισκέψεις στο άρθρο (25/3/2023)
5 Φωτογραφίες »
Ένας κλασικός premium παίκτης (BMW X1) απέναντι σε ένα μοντέλο με ισχυρή δυναμική και «ρεύμα» στην κατηγορία (Kia Sportage). Συγκρίνουμε τις βασικές εκδόσεις εξοπλισμού σε βενζίνη, diesel και Plug-in hybrid.
Συγκρίνουμε εξοπλισμό, value for money & τεχνικά χαρακτηριστικά
Νεανικά και πρώτα σε πωλήσεις τα supermini , ανερχόμενη δύναμη τα SUV πόλης, αλλά τα μικρομεσαία SUV εξακολουθούν να είναι βασική επιλογή του οικογενειάρχη οδηγού. Με πιο διευρυμένο πεδίο επιλογών σε σχέση με το παρελθόν, κάθε αγορά στο segment μοιάζει με ευχάριστο (αν υπάρχει τέτοιος) πονοκέφαλος. Κι αν υπάρχουν μοντέλα που λες ότι οι premium περγαμηνές και το μεγαλύτερο κόστος είναι μία κάποια «εγγύηση» του τι παίρνεις (BMW X1), υπάρχουν νέες προτάσεις αισθητά αναβαθμισμένες σε όλους τους τομείς. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι το Kia Sportage, ένα C-SUV με έντονο hi-tech αποτύπωμα στη νέα του γενιά και με αλλαγές που απέδωσαν καρπούς (+57% οι πωλήσεις το 2022 σε σχέση με το 2021).
Τα δύο οικογενειακά SUV προσφέρονται σε εκδόσεις βενζίνης και diesel (ανά περίπτωση και ήπια υβριδικές), καθώς και με Plug-in hybrid τεχνολογία. Η BMW X1 λανσάρεται και ως αμιγώς ηλεκτρική (iX1), το Kia Sportage με αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο 230 ίππων (2κίνητο και 4κίνητο). Εμείς θα μείνουμε στις 3 πρώτες επιλογές (βενζίνη, πετρέλαιο, PHEV) και θα συγκρίνουμε εξοπλισμό, value for money και τεχνικά χαρακτηριστικά.
Τα δύο οικογενειακά SUV προσφέρονται σε εκδόσεις βενζίνης και diesel (ανά περίπτωση και ήπια υβριδικές), καθώς και με Plug-in hybrid τεχνολογία. Η BMW X1 λανσάρεται και ως αμιγώς ηλεκτρική (iX1), το Kia Sportage με αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο 230 ίππων (2κίνητο και 4κίνητο). Εμείς θα μείνουμε στις 3 πρώτες επιλογές (βενζίνη, πετρέλαιο, PHEV) και θα συγκρίνουμε εξοπλισμό, value for money και τεχνικά χαρακτηριστικά.
Χωρίς mild hybrid στην «βασική» η BMW X1, κάθε μέρα στο δακτύλιο το Sportage
Το Kia Sportage έχει μία από τις πληρέστερες γκάμες κινητήρων στην ελληνική αγορά, έχοντας ως κεντρικό πυλώνα τον «εξηλεκτρισμό». Κάθε έκδοση βενζίνης και diesel συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V για μειωμένη κατανάλωση και boostάρισμα στις χαμηλές στροφές. Αντιθέτως, οι «βασικές» σε βενζίνη και diesel στην BMW X1 δεν έχουν το 48-βολτο κύκλωμα που προσθέτει 19 «ηλεκτρικούς ίππους». Για αυτό, κιόλας, το Kia Sportage έχει το πλεονέκτημα της ελεύθερης εισόδου στον πράσινο Δακτύλιο.
5 Φωτογραφίες »
Το πετρελαιοκίνητο Kia Sportage καταναλώνει σύμφωνα με εργοστασιακές μετρήσεις 4,8-5,3 λτ..
«Δυνατή» βενζίνη για το Sportage, πιο ισχυρή στο diesel η αυτόματη X1
Αποκλειστικά διαθέσιμη με αυτόματο κιβώτιο Steptronic με διπλό συμπλέκτη και 7 σχέσεις, η φθηνότερη BMW X1sDrive 18i, με τον τρικύλινδρο 1.500άρη τούρμπο αποδίδει 136 άλογα. Σύμφωνα με τους Γερμανούς, η κατανάλωση γυροφέρνει στα 6,4 λτ./100 χλμ.. Πιο «δυνατή» σε άλογα και εργοστασιακές επιδόσεις είναι η «βασική» επιλογή του Kia Sportage.Ο 1,6 TGD-i με την ήπια υβριδική τεχνολογία «βγάζει» 150 άλογα και «καίει» 6,3-6,7 λτ..
Περισσότερα άλογα έχει η 2λιτρη diesel BMW X1. Στην έκδοση sDrive18d υπάρχουν 150 ίπποι που σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις χρειάζονται 4,9-5,6 λτ. για κάθε 100 χλμ. μικτής διαδρομής. Στο πετρελαιοκίνητο Kia Sportage βρίσκουμε τον 1.600άρη CRDi κινητήρα με το ίδιας ισχύος (17 PS) 48βολτο ηλεκτρικό κύκλωμα μία μπαταρία ιόντων λιθίου 0,44 kWh και ιπποδύναμη στα 136 PS. Η Kia ανακοινώνει μέση κατανάλωση 4,8-5,3 λτ.. Στα «+» του Kia Sportage σε βενζίνη και diesel είναι και το «έξυπνο» 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο iMT το οποίο σε υψηλές ταχύτητες (π.χ. στην Εθνική) σβήνει τον κινητήρα, μπαίνει σε καθεστώς coasting και ρίχνει ακόμη περισσότερο την κατανάλωση.
Περισσότερα άλογα έχει η 2λιτρη diesel BMW X1. Στην έκδοση sDrive18d υπάρχουν 150 ίπποι που σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις χρειάζονται 4,9-5,6 λτ. για κάθε 100 χλμ. μικτής διαδρομής. Στο πετρελαιοκίνητο Kia Sportage βρίσκουμε τον 1.600άρη CRDi κινητήρα με το ίδιας ισχύος (17 PS) 48βολτο ηλεκτρικό κύκλωμα μία μπαταρία ιόντων λιθίου 0,44 kWh και ιπποδύναμη στα 136 PS. Η Kia ανακοινώνει μέση κατανάλωση 4,8-5,3 λτ.. Στα «+» του Kia Sportage σε βενζίνη και diesel είναι και το «έξυπνο» 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο iMT το οποίο σε υψηλές ταχύτητες (π.χ. στην Εθνική) σβήνει τον κινητήρα, μπαίνει σε καθεστώς coasting και ρίχνει ακόμη περισσότερο την κατανάλωση.
Σελίδα 2 | Οι Plug-in hybrid εκδόσεις και τεχνικά χαρακτηριστικά |
Σελίδα 3 | Τιμές, εξοπλισμός & value for money |