Τελικά ποιος θα κερδίσει σε αυτή τη διαχρονική διαμάχη; Η βενζίνη ή το πετρέλαιο;
Βενζίνη ή diesel;
Με την απελευθέρωση του diesel στην Ελλάδα, το πετρέλαιο έχει φτάσει στο 60% της αγοράς αυτοκινήτου σήμερα. Μήπως όμως η… «τυφλή» αγορά ενός diesel δεν είναι η σωστή; Μήπως η βενζίνη είναι πιο συμφέρουσα οικονομικά από ένα diesel;
Γιατί όλοι αγοράζουν diesel; Η προφανής απάντηση είναι η κατανάλωση. Σε πραγματικές
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
συνθήκες, τα diesel έχουν 20-30% πιο μικρή κατανάλωση από τις βενζίνες, ενώ καιτο καύσιμο στην Ελλάδα έχει μια ανάλογη διαφορά τιμής, υπέρ του πετρελαίου.Είναι πολύ ωραίο να οδηγείς ένα dieselάκικαι να σου καίει 4-5 λτ./100 χλμ., παρά ένα βενζινοκίνητο που καίει 6 και 7λτ./100 χλμ. Και είναι πιο ακριβή η βενζίνη.Από την άλλη όμως, υπάρχει το θέμα της τιμής. Για ένα μικρό diesel θες 14.000-15.000ευρώ. Εκτός από κάποιες μικρές εξαιρέσεις. Για ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο θες12.000-13.000 ευρώ. Μιλάμε για 1.500 με 2.000 ευρώ διαφορά. Και τι γίνεται όταντο αυτοκίνητο το θες για την πόλη; Εκεί όπου τα μίνι βενζίνης έχουν 8.000-9.000ευρώ, ενώ τα diesel απλά απουσιάζουν ή κοστίζουν, στην περίπτωση των πολύ καλών Panda και500 diesel, 12.000ευρώ;
Η απάντηση μπορεί να πει κανείς ότι είναι προφανής.Κρατώντας το αυτοκίνητο 6-8 χρόνια και κάνοντας όσα περισσότερα χιλιόμετρα τοχρόνο μπορείς, τότε τη διαφορά τιμής θα τη βγάλεις γρήγορα.
Όμως, εδώ μπαίνει το ερώτημα, πόσα χιλιόμετρα πραγματικάκάνεις το χρόνο; Το έχεις υπολογίσει; Τα έχεις βάλει κάτω προτού αποφασίσεις ναεπενδύσεις 2.000 ευρώ παραπάνω για ένα diesel; Μήπως οι μετακινήσεις σου είναι περισσότερο μέσα στηνπόλη και λιγότερο εκτός;
Σε αυτό το ερώτημα προσπαθήσαμε να απαντήσουμε στο μεγάλομας τεστ που φιλοξενούμε στο νέο τεύχος του περιοδικού Auto Τρίτη. Εκείόπου πήραμε 5 αυτοκίνητα για την πόλη, όχι μόνο βενζίνης ή diesel, αλλά και υβριδικό, ηλεκτρικό καιμε φυσικό αέριο, όπου μετρήσαμε την κατανάλωση σε δύο διαδρομές στην πόλη καιγια μια Σαββατιάτικη εκδρομή, και ύστερα τα βάλαμε κάτω για να δούμε ποιοσυμφέρει.
Το αποτέλεσμα μας εξέπληξε και εμάς, αφού νικητής ήταν ηβενζίνη!
Τοπως κατάφερε το πιο «ακριβό» καύσιμο να βγει πιο συμφέρον από το πιο «φθηνό»,μπορείτε να το διαβάσετε στο νέο τεύχος του περιοδικού Auto Τρίτη, που κυκλοφορείστα περίπτερα.
Από τα 2000 που θα δώσει κανείς στην αγορά του diesel θα πάρει πίσω τα 1000 τουλάχιστον από την μεταπώληση. Οπότε το diesel έχει να καλύψει μια διαφορά της τάξης του χιλιάρικου. Όταν κάποιος κάνει 10.000 που αντιστοιχούν σε 100ευρώ βενζίνη ή 600ευρώ πετρέλαιο, το χιλιάρικο θα καλυφθεί μέσα σε 3 χρόνια (ας υποθέσουμε ότι το πετρέλαιο έχει και παραπάνω κόστος συντήρησης 100ευρώ/έτος), από κει και πέρα κάνει απόσβεση των χρημάτων του...