Είδηση «βόμβα» έρχεται στο προσκήνιο και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά από τη στιγμή που σε αυτή πρωταγωνιστούν οι φόροι και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ). Αυτή τη φορά δεν αφορά τη χώρα μας, αλλά τη Νορβηγία, στην οποία θυμίζουμε πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πωλούνται με τρομερούς ρυθμούς όντας η πρώτη επιλογή σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα.
Σύμφωνα λοιπόν με όσα αναφέρουν ξένα Μέσα, ένα έγγραφο του ΔΝΤ αναφέρει πως η Νορβηγία θα πρέπει να αρχίσει να φορολογεί τα αυτοκίνητα υψηλής ισχύος με μπαταρία για να μειώσει το συνολικό κόστος των γενναιόδωρων κινήτρων που δίνει στους πολίτες της για την αγορά τους. Επισημαίνεται μάλιστα πως εάν εφαρμοστεί κάτι τέτοιο, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα πολυτελών εταιρειών όπως η Porsche, η Jaguar και η Mercedes-Benz, αλλά και ηλεκτρικά μοντέλα επιδόσεων όπως τα Tesla και Audi θα είναι από τα πρώτα που θα μπορούσαν να φορολογηθούν.
Θέλοντας να γίνει η πρώτη χώρα που τερμάτισε την πώληση αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ έως το 2025, η Νορβηγία εξαιρεί επί του παρόντος όλα τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα από τους φόρους που επιβάλλονται στα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ως αποτέλεσμα, το 54% όλων των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη Νορβηγία πέρυσι ήταν αμιγώς ηλεκτρικά.
Ωστόσο αυτό σημαίνει πως τα κρατικά ταμεία στερούνται επιπλέον εσόδων, ποσό που υπολογίζεται στα 19,2 δισεκατομμύρια κορώνες Νορβηγίας, περίπου δηλαδή 1,9 δισ. ευρώ για την περσινή χρονιά ή 250.000 κορώνες για κάθε νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πωλήθηκε, δηλαδή περίπου 24.800 ευρώ.
Μάλιστα φαίνεται πως οι πρόταση αυτή του ΔΝΤ βρίσκει συμμάχους από μη κυβερνόντα κόμματα, συνθέτοντας έτσι ένα πολύπλοκο πολιτικό σκηνικό! Για την ώρα μιλάμε απλά για μία πρόταση, η οποία αν υλοποιηθεί συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες να αλλάξει το σκηνικό στη νορβηγική αγορά αυτοκινήτου!
Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το >>
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook >>