O 1,0 DIG-T του Juke αποδίδει πλέον 114 άλογα και συνδυάζει τις αξιοπρεπείς επιδόσεις με οικονομία και πολιτισμένη λειτουργία.
Και τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με υπερσύγχρονους 3κύλινδρους turbo κινητήρες άμεσου ψεκασμού βενζίνης υψηλής απόδοσης. Του C3 Aircross είναι 1,2 λτ. και αποδίδει 110 άλογα, ενώ του Nissan Juke 1,0 λτ. με απόδοση πλέον 114 άλογα (από 117) προς συμμόρφωση με τα όρια ρύπων. Στην πράξη και τα δύο μοτέρ παρουσιάζουν πολιτισμένη λειτουργία και θετικό τράβηγμα με ανταγωνιστικές επιδόσεις. Ένα μικρό προβάδισμα έχει το κατάτι ελαφρύτερο και πιο ροπάτο χαμηλά C3 Aircross, αλλά τα δύο μοντέλα είναι εξΆ ίσου οικονομικά σύμφωνα τουλάχιστον με τις ανακοινώσεις των κατασκευαστών τους. ¶λλο ένα στοιχείο που συνδέει τα δύο μοντέλα είναι πως συνδυάζονται με 6τάχυτο κιβώτιο το οποίο και στις δύο περιπτώσεις διαθέτει σφιχτή κλιμάκωση προσφέροντας «ζωντάνια», με το Juke να έχει πιο πειστικό και ακριβή επιλογέα.
Με το C3 Aircross κάθε μετακίνηση καθίσταται ευχάριστη μέσω της άνεσης και της ευκολίας στη χρήση που επιδεικνύει. Εκτός δρόμου τα καταφέρνει πολύ καλά χάρη στο έξτρα σύστημα Grip Control.
Στο δρόμο: ¶νεση από το C3 Aircross, ενδιαφέρον το Juke
Το Nissan Juke και σε αυτή τη γενιά του προβάλλει ένα γενικότερα πιο οδηγοκεντρικό προφίλ με την ανάρτησή του να είναι μεν σφιχτή, αλλά με κατάλληλη απόσβεση ωστε να προσφέρει καλά επίπεδα άνεσης και ανάλογη ποιότητας κύλισης. Συνολικά το Juke ξεχωρίζει για την οδηγική του αίσθηση και συμπεριφορά, εστιάζοντας σε ένα πιο «ασφάλτινο» πεδίο δράσης, κάτι που αντιλαμβάνεται γρήγορα κανείς μέσω του άμεσου και με καλή αίσθηση μπροστινού συστήματος. Παρά τα πίσω ταμπούρα το μικρό ιαπωνικό crossover φρενάρει καλά, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Εκεί τα 172 χλστ. ελάχιστης απόστασης από το έδαφος θα βοηθήσουν στο πατημένο χώμα, χωρίς να έχεις κάποιες ιδιαίτερες απαιτήσεις.
Αντιθέτως, το C3 Aircross με τα 178 χλστ. από το έδαφος μπορεί να εξοπλιστεί με Grip Control και ελαστικά παντός καιρού Mud and Snow για βέλτιστη πρόσφυση σε τερέν με μειωμένη πρόσφυση (άμμο, χιόνι, χωμα) έχοντας το πάνω χέρι. Στην άσφαλτο, το ελαφρύ τιμόνι, η πιο μαλακή και με μεγαλύτερες διαδρομές ανάρτηση, καθώς και η αυξημένη κλίση στην πίεση δείχνουν από την αρχή πως το γαλλικό μοντέλο εστιάζει στην άνεση προσεγγίζοντας ίσως καλύτερα την crossover λογική. Όπως και το Juke προσφέρει όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης, ενώ χάρη στην παρουσία δίσκων σε όλους τους τροχούς φρενάρει άκρως αποτελεσματικά.
Ο 1,2 Puretech του C3 Aircross αποδίδει 110 άλογα και έχει πολύ καλή ελαστικότητα από χαμηλά όντας και αρκετά εύρωστος στις μεσαίες στροφές.
Η γνώμη μας
Τα δύο μικρά crossover προσφέρουν σχεδόν ότι χρειάζεται ο αγοραστής της κατηγορίας. Από εκεί και πέρα, το Citroen C3 Aircross ξεχωρίζει για την άνεση, την πρακτικότητα και την χαμηλότερη τιμή, η οποία συνδυάζεται με καλύτερο επίπεδο εξοπλισμού στη βασική έκδοση. Παράλληλα προσφέρει πιο ευρεία γκάμα κινητήρων ως μοντέλο, αλλά και το σύστημα Grip Control. Από την άλλη, το Nissan Juke διαθέτει πιο ευρύχωρη και καλύτερη σε φινίρισμα καμπίνα, προσφέροντας παράλληλα ένα πιο «αθλητικό» σε εμφάνιση, αλλά και οδήγηση στυλ. Οι προτιμήσεις και οι προτεραιότητες του αγοραστή θα επηρεάσουν την τελική επιλογή…