Με τιμή γύρω από τα 18 χιλιάρικα, το Citroen C3 Aircross προσφέρει άνετες και οικονομικές μετακινήσεις, το Fiat 500X trendy σχεδίαση και πιο προσιτή τιμή και το SEAT Arona περισσότερη αδρεναλίνη και καλύτερο εξοπλισμό.
Τα Β-SUV είναι το trend της αυτοκίνησης, με την κλάση να απαριθμεί τα περισσότερα μοντέλα από κάθε άλλη. Ανάμεσα λοιπόν στις πολυάριθμες επιλογές που προσφέρονται επιλέξαμε να συγκρίνουμε τρία μοντέλα , με διαφορετικό χαρακτήρα μεταξύ τους , αλλά παραπλήσια τιμή. Ο λόγος για τα Citroen C3 Aircross, Fiat 500X και SEAT Arona, στις βασικές βενζινοκίνητες εκδόσεις τους.
Σχεδίαση: Πιο SUV το C3 Aircross, trendy 500X και νεανικό Arona
Ιδιαίτερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον με pop-trendy στοιχεία έχει το Fiat 500X, το οποίο δείχνει σαν ένα «πρησμένο» 500αράκι, διατηρώντας και μεγεθύνοντας τα βασικά στοιχεία της σχεδίασης του εμβληματικού μίνι. Συγχρόνως είναι και το μεγαλύτερο με μήκος 4,25 μ.. Από την άλλη το C3 Aircross (μήκος 4,15 μ.) θα λέγαμε πως είναι ένα πιο στυλάτο C3 με πιο πολυχρηστικές εμφανισιακές καταβολές, ενώ θυμίζει περισσότερο SUV χάρη στις αναλογίες του και τον ογκώδη προφυλαχτήρα. Τέλος, το Arona, το πιο μικρό από τα τρία με μήκος 4,13 μ. εκφράζει ένα πιο ισορροπημένο σύνολο, με τις έντονες γωνίες να διαμορφώνουν ένα πιο νεανικό και σπορτίφ πρόσωπο στα πρότυπα του Ibiza.
Value For Money: Πιο προσιτό το 500X, πιο ακριβό και πιο πλούσιο το Arona
Ανάμεσα στα τρία μοντέλα, το 500Χ είναι αυτό με τη χαμηλότερη τιμή, από 17.880 ευρώ και μάλιστα με πολύ καλή εγγύηση διάρκειας 5 ετών/200.000 χλμ., προσφέροντας όλα τα απαραίτητα από πλευράς εξοπλισμού. Σε αυτό το κομμάτι ξεχωρίζει το Arona, όντας το μοναδικό με σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος και ζάντες αλουμινίου. Επιπλέον δεν πληρώνει τέλη, ωστόσο από την άλλη είναι και το πιο ακριβό με τιμή από 18.690 ευρώ και με εγγύηση 4 χρόνια. 5 χρόνια εγγύηση προσφέρει και η Citroen στο B-SUV της, το οποίο στέκεται ενδιάμεσα των άλλων δύο μοντέλων, με κόστος από 18.000 ευρώ.
Πρακτικό και ντιζαϊνάτο είναι το εσωτερικό του C3 Aircross, με έξτρα άνετα καθίσματα και πολλές πρακτικές λύσεις.
Εσωτερικό: Με νεανικό προσανατολισμό
Μοντέρνο, πρακτικό και με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής είναι το εσωτερικό του Fiat 500Χ ξεχωρίζοντας για την αισθητική του. Η οθόνη αφής των 7 ιντσών τονίζει τον σύγχρονο χαρακτήρα του.
Ο εσωτερικός διάκοσμος και στα τρία αυτοκίνητα είναι σύγχρονος και εκφράζει το νεανικό τους χαρακτήρα, με το Arona να έχει πιο μίνιμαλ αισθητική, το C3 να παρουσιάζει περισσότερη πρακτικότητα και το 500Χ να συνεχίζει να προβάλλει ένα πιο τρέντυ προφίλ. Ποιοτικά, το Arona και το 500Χ διαθέτουν μαλακές επιφάνειες, ωστόσο και στα τρία μοντέλα είναι καλής ποιότητας και επιδεικνύουν καλή συναρμογή, με το Arona να έχει ένα προβάδισμα όσον αφορά στο οπτικό κομμάτι λόγω έγχρωμης οθόνης. Από εκεί και πέρα και στα τρία μοντέλα θα συναντήσουμε από τη βασική έκδοση έγχρωμη οθόνη αφής, 7ΆΆ για τα C3 Aircross και 500X και 8,25ΆΆ για το Arona.
Χώροι: Arona και 500Χ για επιβάτες, C3 Aircross για αποσκευές και πρακτικότητα
Σε επίπεδο χώρων, τα τρία μικρά crossover κρίνονται ισόπαλα μεταξύ τους παρέχοντας από τα καλύτερα επίπεδα χώρων στην κατηγορία. Το C3 Aircross προσφέρει τον καλύτερο χώρο αποσκευών, το 500Χ το φαρδύτερο πίσω κάθισμα και το Arona τον περισσότερο χώρο για τα γόνατα. Μια σημαντική διαφορά ωστόσο διαμορφώνεται μέσω του πιο πολυχρηστικού χαρακτήρα και σε επίπεδο λύσεων (πέραν του αισθητικού) που προσφέρει το C3 Aircross, με ρυθμιζόμενο πίσω κάθισμα και έξυπνες θέσεις για αντικείμενα.
Σκίζει σε οικονομία ο 1,2 Puretech του C3 Aircross. Μόλις 6,6 λτ./100 χλμ. η μέση πραγματική κατανάλωσή του.
Τα τρία μοντέλα εφοδιάζονται με υπερτροφοδοτούμενους 3κύλινδρους κινητήρες. Ο 1.000άρης κινητήρας του Arona αποδίδει 110 ίππους, όσους και ο 1.200άρης Puretech του C3 Aircross, ενώ 10 άλογα παραπάνω θα συναντήσουμε στον 1,0 λτ. Firefly του 500Χ. Εύρωστα σύνολα και τα τρία χωρίς ιδιαίτερους κραδασμούς, με τον Puretech να δείχνει λίγο πιο άνετος στις χαμηλές στροφές πάντως. Από πλευράς επιδόσεων το Arona έχει σημαντικό προβάδισμα στις κρίσιμες ρεπρίζ, λόγω και του χαμηλότερου βάρους. Από την άλλη το C3 Aircross χάρη και στην πιο μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου, παρουσιάζει εξαιρετική οικονομία καυσίμου, με μέση πραγματική τιμή κατανάλωσης τα 6,6 λτ./100 χλμ., έναντι 7,4 λτ. των άλλων δύο.
Ο 1.000άρης τούρμπο κινητήρας των 120 ίππων, χαρίζει στο Fiat 500X επιδόσεις άνω του μέσου όρου της κατηγορίας.
Το γαλλικό μοντέλο έχει ως πρώτο μέλημα να προσφέρει άνετες και ξεκούραστες διαδρομές για όλους τους επιβάτες.
Η οδική συμπεριφορά των τριών μοντέλων διαφέρει αισθητά και αυτό για αρκετούς λόγους. Όλα τους πάντως ανταποκρίνονται πλήρως στα αστικά τους καθήκοντα αλλά και σε ελαφρές εκτός δρόμου εξορμήσεις αν τους ζητηθεί.
Πολύ ευχάριστο αποδεικνύεται το 500Χ στο δρόμο με προβλέψιμες αντιδράσεις και ικανό να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς.
Το μοντέλο της Citroen είναι αυτό που θα ξεχωρίσει στον τομέα της άνεσης, με τη μαλακή του ανάρτηση (με τις μεγάλες διαδρομές) να «καταπίνει» οποιαδήποτε ανωμαλία του εδάφους. Σε συνδυασμό μάλιστα με τα ειδικά καθίσματα των πιο ακριβών εκδόσεων, ακόμα και 100άδες χλμ. να γράψεις βγαίνεις ατσαλάκωτος. Βέβαια αυτό περιορίζει τη fun οδηγική πλευρά του, λόγω των πιο έντονων κλίσεων συγκριτικά με τα άλλα δύο μοντέλα. Τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα προσεγγίζει σε αυτές τις εκδόσεις καλύτερα το SEAT Arona, κάτι που οφείλεται στον συνδυασμό σφιχτής ανάρτησης και καλής παρεχόμενης αίσθησης αλλά και ικανότητας κινητήρα. Αυτός μπορεί να μην βάζει «φωτιά» στο δρόμο, έχει όμως την ζωντάνια να διατηρήσει υψηλές ταχύτητες κίνησης, με την συμπεριφορά του αυτοκινήτου να είναι ευχάριστη και σε στριφτερές διαδρομές.
Όσον αφορά στο 500Χ, τo οδηγικό προφίλ του είναι ισορροπημένο μεταξύ άνεσης και ευχαρίστησης στην οδήγηση. Είναι ευχάριστο τόσο στις αστικές όσο και στις εκτός πόλης διαδρομές, μέσω της ρύθμισης της ανάρτησής του και του ικανού του κινητήρα, ενώ ικανοποιεί και όταν οι ρυθμοί ανέβουν με την ουδετερότητά του και την αποτελεσματικότητά του, χάρη στο άμεσο τιμόνι του.
Fiat 500X 1,0 Turbo Firefly 120 PS + Εμφάνιση και στυλ, κινητήρας, οδική συμπεριφορά, σύστημα διεύθυνσης - Βάρος, κύκλος στροφής
SEAT Arona 1,0 TSI 110 PS + Εμφάνιση, ποιότητα, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, χώροι, δεν πληρώνει τέλη - Ραθυμία κινητήρα σε χαμηλές στροφές, θόρυβος κινητήρα
Ο fun to drive τύπος θα στραφεί προς τα SEAT Arona και Fiat 500Χ που διακρίνονται για την πιο οδηγοκεντρική και ευχάριστη οδική τους συμπεριφορά, ωστόσο το Arona θα τον κερδίσει μέσω του πιο αποτελεσματικού συνδυασμού τιμόνι-ανάρτησης-πλαισίου.
O value for money τύπος δεν θα ξεχωρίσει ιδιαίτερα κάποιο μοντέλο για το VFM του, ωστόσο ένα μικρό προβάδισμα στο συγκεκριμένο τομέα έχει το C3 Aircross, καθώς υπερτερεί εξοπλιστικά του 500Χ και είναι πιο προσιτό από το SEAT Arona.
O high-tech τύπος σίγουρα δεν θα βρει κάποιο πρωτότυπο γκάτζετ στις βασικές εκδόσεις των τριών μοντέλων. Είναι σίγουρα πιο εντυπωσιακή η μεγαλύτερη οθόνη αφής του Arona, ωστόσο για πραγματικά ψαγμένα καλούδια θα πρέπει να κοιτάξει ακριβότερες εκδόσεις εξοπλισμού.