- Ηλεκτρικό μικρό που βγάζει 320 χλμ. με μια φόρτιση
- Απ' έξω θυμίζει τζιπάκι, έχει απόσταση από το έδαφος σαν μικρό SUV
- Έχει 23.300 ευρώ: Τιμή φιξ σε 9 αγορές της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και άλλες)
- Με την επιδότηση στην Ελλάδα μάλλον θα βγαίνει ένα απ΄ τα φθηνότερα ηλεκτρικά
Ναι ok, για πολλούς η ηλεκτροκίνηση δεν είναι ό,τι καλύτερο έχει συμβεί, όμως το πράγμα δείχνει πως πηγαίνει προς τα εκεί. Και ίσως είναι η πρώτη φορά που ένα ηλεκτρικό, μικρό αυτοκίνητο έχει τόσο ενδιαφέρον συνδυαστικά με τη «σωστή» τιμή. Πριν μερικές ημέρες βρεθήκαμε στη Γαλλία για την αποκάλυψη του ολοκαίνουργιου Citroen e-C3, του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου της γαλλικής μάρκας και δεν σας κρύβουμε πως μας εξέπληξε ευχάριστα.
Αρχικά το ντιζάιν του γαλλικού μικρού δεν είναι «μια από τα ίδια», αλλά έχει χαρακτήρα και, όπως και να το κάνεις, είτε σου αρέσει, είτε όχι θα γυρίσεις να το κοιτάξεις στο δρόμο, ακόμα και επειδή σε παραξένεψε το νέο σήμα της μάρκας. Παρόλο που με την πρώτη ματιά μπερδεύει για μικρό SUV, τζιπάκι που λέμε στην Ελλάδα, κυρίως λόγω των πλαστικών προστατευτικών σε προφυλακτήρες και θόλους και της απόστασης από το έδαφος των 16,3 εκατοστών (σ.σ. φανταστείτε ότι έχει μόλις 1,5 πόντο διαφορά από το C3 Aircross), ανήκει στην κατηγορία των μικρών όπως το Peugeot 208, το Opel Corsa κ.λπ.
Εντάξει, ιδιαίτερο και όμορφο το αμάξωμα των 4,01 μέτρων με επιρροές από το πρωτότυπο Citroen Olι (δες εδώ τις οδηγικές εντυπώσεις από το Oli). Όμως, στα ηλεκτρικά το παν είναι η αυτονομία. Και εδώ είναι που το Citroen e-C3 με τον ηλεκτροκινητήρα των 113 ίππων βαδίζει σε καλά χνάρια, αφού το γαλλικό στρατόπεδο υπόσχεται 320 χιλιόμετρα (WLTP) με μια φόρτιση, δηλαδή στο μέσο όρο της κατηγορίας. Και έχει και δυνατότητα ταχυφόρτισης σε σταθμούς 100 kW, δηλαδή να κάνει το 20% έως 80% σε 26 λεπτά. Τι μένει τώρα; Η τιμή...
Εκεί είναι που οι Γάλλοι δίνουν ρέστα, αφού τηρούν τη δέσμευσή τους για κόστος αγοράς κάτω από 25 χιλιάρικα (σ.σ. το είχε πει ανοιχτά ο CEO της Citroen πριν καιρό). Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης μας πληροφόρησαν ότι στις 9 μεγάλες αγορές της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και άλλες) θα έχει φιξ τιμή 23.300 ευρώ. Και αργότερα, το 2025 περίπου, θα έρθει και σε «μικρή» ηλεκτρική έκδοση με 200 χλμ. αυτονομία και τιμή 19.990 ευρώ. Ναι, καλά διαβάσατε. Ηλεκτρικό με κάτω από 20 χιλιάρικα! Βέβαια, μένει να δούμε και τις τιμές του για την Ελλάδα, το δεύτερο εξάμηνο του 2024 όταν θα λανσαριστεί στην εγχώρια αγορά.
Παίρνοντας ως δεδομένο ότι στην Ελλάδα θα τσιμπήσει προς τα πάνω η τιμή, λόγω και του φορολογικού περιβάλλοντος, καθώς επίσης ότι αναμένεται να ανακοινωθεί νέος κύκλος κρατικής επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», η τιμή του ολοκαίνουργιου Citroen e-C3 στην Ελλάδα μπορεί να βγαίνει ακόμα και χαμηλότερα από τα -μικρότερα σε μέγεθος- Fiat 500e και Dacia Spring, καθιστώντας το ως ένα από τα φθηνότερα, αν όχι το φθηνότερο, ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα.
Τέλος, για τους λάτρεις της λεπτομέρειας αξίζει να πούμε πως το πρώτο ηλεκτρικό C3 έχει δισκόφρενα στον πίσω άξονα, κάτι το οποίο δεν συνηθίζεται στα μικρά, αλλά και τα μεγαλύτερα ηλεκτρικά μοντέλα. Από πλευράς χώρων, οι πίσω επιβάτες κάθονται άνετα με παραπάνω από επαρκή χώρο για κεφάλια και γόνατα, ενώ το πορτμπαγκάζ μπορεί να φιλοξενήσει 310 λίτρα, χώρο αρκετά καλό για τα δεδομένα της κλάσης.
Και φτάνουμε στο δια ταύτα. Έχουμε ένα νέο μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που μοιάζει με SUVάκι, έχει χαρακτήρα στη σχεδίαση και τιμή «λουκούμι». Αν δεν σε ψήσει το Citroen e-C3 για ηλεκτρικό, τότε ποιο;