Θέμα μεγέθους: Τα Dacia Duster και SEAT Arona ανήκουν στην κατηγορία των crossover, ωστόσο διαφέρουν μεταξύ τους ως προς τα χαρακτηριστικά τους και τη φιλοσοφία. Διαβάστε λοιπόν που ξεχωρίζει το καθένα.
Η σύγκριση δύο μοντέλων διαφορετικών κατηγοριών εξ` ορισμού θέτει συγκεκριμένα όρια και ανάλογα τον τομέα σύγκρισης υπάρχει συνήθως κάποιο αβαντάζ για ένα από τα δύο μοντέλα. Ωστόσο δεν αλλάζει το γεγονός πως ένας αγοραστής λειτουργεί με το σκεπτικό, έχω ένα «Α» ποσό στην τσέπη μου, ας δω τι μπορώ να πάρω.
Σε αυτή τη βάση λοιπόν συγκρίνουμε δύο SUV, ένα μικρό και ένα μικρομεσαίο, με τιμή στις βενζινοκίνητες εκδόσεις τους σχεδόν 17.000 ευρώ. Πρόκειται για το Dacia Duster, με τον 1,33 λτ. κινητήρα TCe των 130 ίππων, και το 1.000άρι SEAT Arona των 115 ίππων.
Σχεδίαση: Σε κερδίζει η σχεδίαση του Arona
Στο κομμάτι της σχεδίασης το μικρότερο Arona (4.138 χλστ.) διαθέτει πιο μοντέρνα εμφάνιση και αρκετές λεπτομέρειες που του προσδίδουν δυναμισμό, χωρίς βέβαια να ξεφεύγει από τη λογική του μοντέρνου και να πηγαίνει προς αυτή του σπορτίφ. Η κουπέ αισθητική με την κεκλιμένη οροφή, η στοχευμένη χρήση καμπύλων και το εμπρόσθιο μέρος με τα αιχμηρά φώτα, το καθιστούν πιο νεανικό και επίκαιρο συγκριτικά με το αρκετά μεγαλύτερο Duster (4.341 χλστ.). Στο δεύτερο, οι σχεδιαστές διατήρησαν την ογκώδη, macho εμφάνιση των πιο σκληροτράχηλων SUV, με μεγάλη απόσταση από το έδαφος και μικρούς προβόλους. Δε λείπουν βέβαια και εδώ οι μοντέρνες σχεδιαστικές νόρμες με τη μεγάλη γρίλια της μάσκας και την παρουσία πλαστικών στοιχείων στο εξωτερικό που αναδεικνύουν το σκληροτράχηλο χαρακτήρα του.
Κινητήρας-Επιδόσεις: «Αέρας» το Duster
To Dacia Duster διαθέτει σύνολο 4 κυλίνδρων χωρητικότητας 1,33 λτ. με απόδοση 130 ίππων και 240 Nm ροπής, ενώ κάτω από το καπό του Arona θα συναντήσουμε ένα τρικύλινδρο σύνολο 1,0 λίτρου απόδοσης 115 ίππων και ροπή που φτάνει στο μέγιστο τα 200 Nm. Η μετάδοση και στις δύο περιπτώσεις γίνεται μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων.
Τα δύο μοντέλα διαθέτουν αρκετά μεγάλο εκμεταλλεύσιμο φάσμα περιστροφής και πολιτισμένη λειτουργία χωρίς να θορυβούν, με το Duster ωστόσο να δείχνει πιο γεμάτο στις χαμηλές στροφές.
Στον τομέα των επιδόσεων, το αρκετά ελαφρύτερο Arona είναι πιο σβέλτο στην επιτάχυνση από στάση, ενώ το Duster εκμεταλλευόμενο τη μεγαλύτερη ροπή του, η οποία αποδίδεται από πιο χαμηλά παρουσιάζει εξαιρετικές ρεπρίζ. Τέλος η κατανάλωση μετρήθηκε και στα δύο μοντέλα 7,2 λτ./100 χλμ.
Εσωτερικό-Χώροι: Πιο ποιοτικό το Arona, πιο ευρύχωρο το Duster
Η οριζόντια λογική στη σχεδίαση και η χρήση σκληρών πλαστικών είναι χαρακτηριστικά και των δύο μοντέλων, ωστόσο το Arona υιοθετεί μια πιο νεανική εικόνα στην καμπίνα του. Τα επιμέρους μέρη δένουν πιο αρμονικά, όπως και η εύστοχη τοποθέτηση των αεραγωγών σε σημείο που δείχνουν να ενσωματώνονται πλήρως, δημιουργούν ένα πιο compact σύνολο, με καθαρές γραμμές, χωρίς πολλούς διακόπτες και πιο μοντέρνα αισθητική. Τα σκληρά πλαστικά του είναι πιο εύπεπτα στην αφή, αλλά και εξαιρετικά συναρμολογημένα μεταξύ τους κερδίζοντας τις εντυπώσεις. Πιο λιτή είναι η σχεδίαση του Duster, παρόλο που και εδώ η συναρμογή είναι ικανοποιητική, με το σύνολο να σου δίνει την αίσθηση πως είναι κατασκευασμένο για να αντέξει σκληρή χρήση.
Από την άλλη το Duster είναι πιο ευρύχωρο στο εσωτερικό του, λογικό αν σκεφτεί κανείς πως ανήκει σε μεγαλύτερη κατηγορία και έχει αρκετά μακρύτερο μεταξόνιο, διαθέτοντας πιο φαρδύ πίσω κάθισμα και περισσότερο χώρο για τα γόνατα. Εξαιρετικός χώρος αποσκευών και για τα δύο μοντέλα με το Duster να έχει χωρητικότητα 478 λίτρα και το Arona 400 λτ..
Στο δρόμο: Πιο απολαυστικό το Arona
To SEAT Arona είναι σαφέστατα πιο επικεντρωμένο στον τομέα της οδηγικής ευχαρίστησης γεμίζοντας πάντοτε τον οδηγό του με αυτοπεποίθηση για να το πιέσει περισσότερο. Όταν αυτό γίνει, παραμένει σταθερό και άμεσο στις αντιδράσεις του παρά τον crossover χαρακτήρα του, ενώ η σφιχτή ανάρτησή του ορίζει μικρές κλίσεις, αλλά και καλά επίπεδα άνεσης χάρη στον τρόπο με τον οποίο καταφέρνει να προσπελάσει ήσυχα και αποτελεσματικά, κακοτεχνίες και λακκούβες.
Το Duster είναι επίσης αρκετά άνετο, με την ανάρτηση να έχει μαλακή ρύθμιση και αρκετά μεγάλη διαδρομή «αδιαφορώντας» για τις ανωμαλίες του δρόμου, αλλά από την άλλη εμφανίζει αυξημένες κλίσεις σε δρόμο με στροφές. Βεβαίως είναι σαφές το προβάδισμα του Duster εκτός δρόμου διαδρομές, όπου δε θα «μασήσει» πουθενά ακόμα και χωρίς τετρακίνηση.
Η άποψή μας
Duster και Arona αποτελούν δύο πολύ ενδιαφέρουσες επιλογές στις βενζινοκίνητες εκδόσεις τους. Το Duster έχει πιο οικογενειακό προφίλ και εξαιρετικό value for money χαρακτήρα, αποτελώντας μια πολύ καλή επιλογή και για χομπίστες που θέλουν πρόσβαση σε δύσβατα σημεία, ενώ το Arona θα προτιμηθεί από πιο νεανικό κοινό, όντας πιο high-tech και αρκετά πιο ενδιαφέρον οδηγικά.
Ανόμοια μεταξύ τους, όπως ακριβώς καταλήγει το άρθρο. Το duster είναι καθαρά εργαλείο. Θα το εκτιμήσει κάποιος στην επαρχία ή σε ημιαστική περιοχή, κουβαλητής, να μη στεναχωριέται αν το γρατσουνίσει μέσα, αν το λασπώσει, αν το πιέσει, οι 4 βαλβίδες, τα παραπάνω κυβικά και η ροπή του, το κατατάσσουν νικητή. Το arona από την άλλη, είναι καθαρά για μέσα στην πόλη, για όσους θέλουν ένα φινετσάτο, μοντέρνο suv στα 4 μέτρα max, να ανεβαίνουν κράσπεδα στο πάνε-έλα από το σχολείο και να μη φοβούνται τις γνωστές τρύπες-χαρακώματα των ελληνικών δρόμων. Δεν υπάρχει δίλημμα, την επιλογή την κάνει το τι θέλεις.
Ανόμοια μεταξύ τους, όπως ακριβώς καταλήγει το άρθρο. Το duster είναι καθαρά εργαλείο. Θα το εκτιμήσει κάποιος στην επαρχία ή σε ημιαστική περιοχή, κουβαλητής, να μη στεναχωριέται αν το γρατσουνίσει μέσα, αν το λασπώσει, αν το πιέσει, οι 4 βαλβίδες, τα παραπάνω κυβικά και η ροπή του, το κατατάσσουν νικητή. Το arona από την άλλη, είναι καθαρά για μέσα στην πόλη, για όσους θέλουν ένα φινετσάτο, μοντέρνο suv στα 4 μέτρα max, να ανεβαίνουν κράσπεδα στο πάνε-έλα από το σχολείο και να μη φοβούνται τις γνωστές τρύπες-χαρακώματα των ελληνικών δρόμων. Δεν υπάρχει δίλημμα, την επιλογή την κάνει το τι θέλεις.