Δύο εκδόσεις για μέγιστη οικονομία του value for money SUV, Dacia Duster, έρχονται αντιμέτωπες. Τετρακίνητο Duster με diesel ή προσθιοκίνητο με υγραέριο (LPG); Ποιο είναι καλύτερο;
Η οικονομική μετακίνηση είναι βασικό ατού για όποια αυτοκίνητα τη διαθέτουν και στην περίπτωση του Dacia Duster οι συγκεκριμένες επιλογές είναι παραπάνω από μία, αφού το σκληροτράχηλο οικογενειακό SUV προσφέρεται τόσο με diesel όσο και LPG. Από τη μία η χαμηλή κατανάλωση του diesel, από την άλλη το φθηνό κόστος του υγραερίου δελεάζουν όσους θέλουν να κινηθούν οικονομικά, ωστόσο η απορία για το ποια είναι καλύτερη παραμένει σε πολλές περιπτώσεις. Παρακάτω λοιπόν θα φέρουμε την τετρακίνητη έκδοση του πετρελαιοκίνητου Duster απέναντι στην προσθιοκίνητη με κινητήρα διπλού καυσίμου βενζίνης/υγραερίου.
Ξεκινώντας από το κόστος αγοράς να πούμε πως ανάμεσα στα δύο μοντέλα υπάρχει σημαντική διαφορά. Η 4κίνητη diesel επιλογή ξεκινάει από 23.560 ευρώ, την ώρα που το Duster με το LPG κοστίζει από 17.690 ευρώ. Αμφότερα στη βασική εξοπλιστική έκδοση Ambiance η οποία έχει κάποιες ελλείψεις (π.χ. δεν έχει οθόνη αφής και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα), στοιχεία που τα βρίσκουμε σε επόμενο εξοπλιστικό επίπεδο, Sportive, που προσφέρει επιπλέον 8άρα οθόνη αφής, ζάντες αλουμινίου, αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control, προβολείς ομίχλης και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες.
Σχεδίαση: Πρόσφατα ανανεωμένο
Το Duster έλαβε πρόσφατα το απαραίτητο φρεσκάρισμα από την Dacia. Η νέα τρισδιάστατη μάσκα με λεπτομέρειες χρωμίου και τα φώτα ημέρας που τώρα έχουν σχήμα «Υ», προσφέρουν μια νότα εκμοντερνισμού, ενώ ακόμα πιο νεανική εμφάνιση έχει και το πίσω μέρος. Η συνολική εικόνα του Duster προβάλλει άμεσα την εκτός δρόμου φιλοσοφία του μέσω της αυξημένης του απόστασης από το έδαφος (210 χλστ.), τους κοντούς του προβόλους και το μυώδες παρουσιαστικό του.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Εσωτερικό - Χώροι: Μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ το LPG
Στο εσωτερικό το Dacia Duster χρησιμοποιεί σκληρά και ανθεκτικά υλικά, ωστόσο μετά την ανανέωσή του αναβαθμίστηκε και το τεχνολογικό του προφίλ. Διαφορές ανάμεσα στα δύο μοντέλα δε συναντούμε, με εξαίρεση φυσικά την ένδειξη καυσίμου LPG στον πίνακα οργάνων. Οι χώροι είναι ικανοί και στις δύο περιπτώσεις να φιλοξενήσουν 5 ενήλικους, την ώρα που τα 12,6 εκ. για τα γόνατα δίνουν μία πολύ καλή βαθμολογία στον συγκεκριμένο τομέα για το ρουμανικό C-SUV. Διαφορά ωστόσο υπάρχει στο πορτμπαγκάζ. Στην περίπτωση του diesel το σύστημα τετρακίνησης περιόρισε την χωρητικότητα στα 414 λίτρα, την ώρα που ο χώρος αποσκευών στο μοντέλο διπλού καυσίμου μπορεί να αποθηκεύσει 455 λίτρα που σίγουρα θα εκτιμηθούν ακόμα περισσότερο από μία οικογένεια.
Κινητήρες: Diesel για επιδόσεις, LPG για χιλιόμετρα
To πετρελαιοκίνητο Dacia Duster εφοδιάζεται με 1.500άρη κινητήρα και αποδίδει 115 ίππους με 260 Nm ροπής. Στον αντίποδα η επιλογή LPG διαθέτει τον τρικύλινδρο κινητήρα του 1,0 λίτρου TCe, ο οποίος είναι σχεδιασμένος ώστε να μπορεί να συνδυαστεί και με την υγραεριοκίνηση. Το σύνολο αποδίδει 92 ίππους αν λειτουργεί με βενζίνη και 100 ίππους με LPG με 170 Nm ροπή. Ως εκ τούτου το Duster με τον κινητήρα πετρελαίου έχει ξεκάθαρα το «πάνω χέρι» στις επιδόσεις.
Αναφορικά με την κατανάλωση, η μέση πραγματική του diesel ανέρχεται στα 6,7 λτ./100 χλμ., την ώρα που το Duster διπλού καυσίμου έχει κατανάλωση βενζίνης στα 8,0 λτ./100 χλμ. και υγραερίου που δεν ξεπερνά τα 9,3 λτ./100 χλμ.. Αν και η κατανάλωση στην περίπτωση του diesel κινητήρα είναι μικρότερη, εντούτοις η διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στο κόστος αγοράς του πετρελαίου και του υγραερίου, θα επηρεάσει λιγότερο την τσέπη αυτού που θα κινηθεί με το μοντέλο διπλού καυσίμου. Ένα ακόμα πλεονέκτημα που έχει η επιλογή του LPG είναι ο συνδυασμός του 50λιτρου ρεζερβουάρ βενζίνης και της δεξαμενής 49 λίτρων του υγραερίου που δίνουν στο Duster συνδυαστική αυτονομία που ξεπερνάει τα 1.150 χιλιόμετρα!
Στο δρόμο: Ικανότατο σε off-road το 4Χ4, LPG για το Δακτύλιο
Οι μικροί πρόβολοι και τα 210 χλστ. απόστασης από το έδαφος δίνουν στο Duster τα απαραίτητα εχέγγυα να κινηθεί ικανοποιητικά - πέραν της ασφάλτου – και εκτός δρόμου. Ωστόσο όταν τα προαναφερόμενα στοιχεία συνδυάζονται με το σύστημα 4κίνησης, τότε το Dacia Duster αποτελεί το κορυφαίο εκτός δρόμου οικογενειακό mainstream SUV. Σε κάθε περίπτωση, η μαλακά ρυθμισμένη ανάρτηση φιλτράρει αποτελεσματικά της ανωμαλίες του εδάφους, την ώρα που το ελαφρύ τιμόνι εξυπηρετεί στην καθημερινότητα. Το τελευταίο αποκτά ακόμα μεγαλύτερη αξία όταν πρόκειται για κίνηση εντός πόλης, αφού πρέπει να υπογραμμίσουμε πως το Dacia Duster LPG μπορεί να εισέλθει ελεύθερα στο Δακτύλιο της Αθήνας.
Συμπέρασμα
Οι διαφορές ανάμεσα στα δύο μοντέλα που είδαμε παραπάνω είναι λίγες αλλά σημαντικές. Το χαμηλότερο κόστος απόκτησης του Duster LPG «χτυπάει» σίγουρα στο μάτι, αλλά από την άλλη στην ακριβότερη επιλογή του πετρελαίου έχεις 4κίνηση, η οποία δεν προσφέρεται σε υγραεριοκίνητη έκδοση του μοντέλου. Παράλληλα τα περισσότερα χρήματα που απαιτεί το Duster diesel βρίσκουν ένα ακόμα αντισταθμιστικό παράγοντα στις καλύτερες επιδόσεις του 1.500άρη κινητήρα. Τώρα, για αυτούς που επιθυμούν ένα προσιτό οικογενειακό SUV, με ελεύθερη πρόσβαση στο κέντρο της Αθήνα, καλούς χώρους, οικονομικό καύσιμο και κορυφαία αυτονομία, τότε μάλλον έλυσαν το πρόβλημά τους μέσω του Duster LPG.
Κόντρα οικονομίας!
-Πιο φθηνό το δικίνητο LPG, ακριβότερο αλλά 4κίνητο το diesel.
-Μικρότερη κατανάλωση το diesel, φθηνότερο καύσιμο το LPG.
-«Free pass» στο Δακτύλιο το LPG, κορυφαίο σε off-road το 4κινητο diesel.
-Καλύτερες επιδόσεις το diesel, μεγαλύτερη αυτονομία λόγω διπλού ρεζερβουάρ το LPG.
Εσύ τι θα επέλεγες;