Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Diesel: Ήταν μόδα και πέρασε;

Diesel: Ήταν μόδα και πέρασε;

2.245 Επισκέψεις στο άρθρο (16/11/2022)

Για μια περίοδο τα diesel είχαν το 50% της αγοράς στις πωλήσεις. Τώρα όμως πέφτουν οι πωλήσεις και ανεβαίνουν αυτές των υβριδικών. Ξέρετε γιατί συμβαίνει αυτό;

Από 1 στους 2 που αγόραζαν diesel, τώρα είναι 1 στους 6

Από το 5 % του 2011, στο 57 % το 2013, στο 35 % το 2018 και στο 17 % σήμερα. Αυτό είναι το «καρδιογράφημα» των πωλήσεων diesel οχημάτων στη χώρα μας από την ημέρα που απελευθερώθηκε η κίνησή τους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Και όπως δείχνουν τα πράγματα η πορεία τους θα είναι και άλλο πτωτική με τη θέση τους να παίρνουν τα υβριδικά μοντέλα. Πως εξηγείται αυτή η εκρηκτική άνοδος και γιατί έρχεται η πτώση;
 
Η απάντηση στο πρώτο είναι εύκολη. Από την μία ήταν ο «απαγορευμένος καρπός» για τον Έλληνα, και από την άλλη μια λύση οικονομίας, αφού όσο πιο πολλά χιλιόμετρα έκανες, τόσο πιο γρήγορα θα ερχόταν η απόσβεση. Γιατί θυμηθείτε, τότε πλήρωνες 2,3 ή και 4 χιλιάδες ευρώ παραπάνω για να αγοράσεις ένα diesel μοντέλο. Όμως δεν σε ένοιαζε, τα έσκαγες προκαταβολικά, γιατί ήθελες να καις λιγότερο έστω και αν η απόσβεση αργούσε αφού δεν έκανες χιλιόμετρα (ή και δεν ερχόταν ποτέ). Απλά, ήταν μόδα!
 
Και η μόδα αυτή του diesel κράτησε πολύ. Κράτησε μέχρι το 2017 όπου τα diesel έκλεισαν την χρονιά με μερίδιο 44,3%, δηλαδή έως όταν «έσκασε» το σκάνδαλο Dieselgate της Volkswagen με το παράνομο λογισμικό.

Τότε ήταν που τα diesel μπήκαν στο μικροσκόπιο, η Ευρωπαϊκή Ένωση θέσπισε πιο αυστηρούς νόμους για τους ρύπους και έβαλε την σκανδάλη στο κρόταφο στους κατασκευαστές λέγοντας: «Είτε θα πληρώσετε πρόστιμα, είτε θα εξελίξετε κινητήρες».
 
Εεεε, αυτό οδήγησε σε ντόμινο εξελίξεων, στην αύξηση των τιμών, στην πτώση των πωλήσεων των diesel, και στην άνοδο των υβριδικών, των plug-in και των ηλεκτρικών. Και μεταξύ των 3 αυτών τεχνολογιών, τα ηλεκτρικά έχουν ακόμη αρκετούς πολέμιους εντός και εκτός συνόρων, τα plug-in αποτελούν μια μεσοβέζικη λύση ανάγκης η οποία θα εγκαταλειφτεί σύντομα, αλλά η υβριδική τεχνολογία κερδίζει συνεχώς έδαφος στη μάχη.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Συγκεκριμένα, το 2018 υβριδικά αυτοκίνητα αγόραζε 1 στους 20 μόνο, ενώ σήμερα έχουμε φτάσει στα εντυπωσιακό 32,2%! Δηλαδή 1 στους 3 αγοράζουν ένα υβριδικό μοντέλο.

Το γιατί είναι προφανές. Τα υβριδικά είναι οικονομικά μέσα στην πόλη, δεν χρειάζονται πρίζα να φορτίσουν και είναι πιο φθηνά σε σχέση με τις υπόλοιπες τεχνολογίες. Για αυτό, ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές μπαίνουν στον στίβο των υβριδικών, εξηλεκτρίζοντας τα μοντέλα που έχουν ή κατασκευάζοντας νέα. Σκεφτείτε πως πριν 4 χρόνια, η Toyota έπαιζε μπάλα μόνη της στα full υβριδικά, όμως τώρα έχουν και άλλοι (π.χ. Hyundai, Honda, Renault, Nissan).
 
Η ερώτηση λοιπόν είναι η εξής. Είναι τα υβριδικά το νέο «diesel»; Λέτε πως αν απαγορευόντουσαν και ξαφνικά απελευθερωνόντουσαν, όπως έγινε με το diesel, τώρα θα βρίσκονταν στο 50% των πωλήσεων στην ελληνική αγορά;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Toyota
OPEL