Στην πράξη η διαφορά λειτουργίας της Alfa Romeo Tonale 160 με σχέση με την «μικρή» Tonale είναι εμφανής. Όχι τόσο σε επίπεδο επιδόσεων, όσο σε γραμμικότητα και βαρβάτο τράβηγμα στο μεσαίο φάσμα. Και το καλύτερο; Η μέση κατανάλωση παραμένει στα ίδια λογικά επίπεδα.
Οι βασικές προδιαγραφές του κινητήριου υβριδικού συνόλου δεν έχουν αλλάξει: 4κύλινδρο θερμικό μοτέρ 1.464 κ.εκ, λειτουργία στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller, σύστημα ψεκασμού με πίεση έως 350 bar και διπλός μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων. Τον εξηλεκτρισμό έχει αναλάβει ένας ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 20 άλογα και 55 Nm ροπής και ο οποίος βρίσκεται τοποθετημένος μέσα στο αυτόματο 7άρι κιβώτιο με το διπλό συμπλέκτη που είναι στάνταρ σε όλες τις Alfa Romeo Tonale.
Από τα επικά -σταθερής θέσης- αλουμινένια paddles στο τιμόνι μπορείς να κάνεις «χειροκίνητες» αλλαγές στο κιβώτιο.
Το υβριδικό σύστημα είναι 48-βολτο και σε συνδυασμό δε με την μπαταρία ιόντων λιθίου των 0,77 kWh, επιτρέπει στην Tonale να ξεκινά και να κινείται με χαμηλή ταχύτητα εντελώς ηλεκτρικά. Ακριβώς, όπως και στην Tonale των 130 ίππων. Τη διαφορά εδώ κάνει το «έξυπνο» turbo, το οποίο μπορεί και αλλάζει γεωμετρία στη φτερωτή ανάλογα με τις ανάγκες για άριστη απόκριση χαμηλά και δύναμη ψηλά. Η απόδοση φτάνει στα 160 άλογα και η ροπή παραμένει 240 Nm στις 1.500 μόλις στροφές. Στην πράξη η διαφορά λειτουργίας με σχέση με την Tonale των 130 ίππων είναι εμφανής. Όχι τόσο σε επίπεδο επιδόσεων (1,1 δλ, καλύτερη σε 0-100 και 60-100, και 1,6 δλ. σε 80-120), όσο σε γραμμικότητα και βαρβάτο τράβηγμα στο μεσαίο φάσμα.
Και το καλύτερο; Παρότι το σύνολο είναι αισθητά πιο «ζωντανό» και μπορεί να υποστηρίζει έναν ανάλογο ρυθμό κίνησης, η μέση κατανάλωση παραμένει στα επίπεδα της «μικρής» Tonale. Η μέση τιμή γυροφέρνει ακόμη και κάτω από τα 8,5 λτ./100 χλμ., ενώ μέσα στην πόλη λόγω της ηλεκτροκίνησης μπορείς εύκολα να δεις νούμερα γύρω στα 6,0 λτ./100 χλμ. με επιλεγμένη τη λειτουργία Advanced Efficiency. Αυτό που μου έλλειψε και εδώ είναι ένας πιο συναρπαστικός ήχος, καθώς και καλύτερη απόκριση από το συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου, έχοντας επιλεγμένο το βασικό οδηγικό προφίλ. Στο Dynamic είναι σαφώς καλύτερα τα πράγματα, ενώ παράλληλα κερδίζεις πραγματικά χειροκίνητη λειτουργία με τα θεσπέσια τεράστια αλουμινένια paddles που είναι πακτωμένα στην κολώνα του τιμονιού.
Σελίδα 1 | Δοκιμή: Alfa Romeo Tonale Hybrid με 160 PS |
Σελίδα 2 | Κινητήρας-Κατανάλωση: Πιο σβέλτη, χωρίς μάλιστα αυξημένη κατανάλωση |
Σελίδα 3 | Στο δρόμο: Πιο ευχάριστη, το ίδιο αποτελεσματική |
Σελίδα 4 | Η γνώμη μας |