Το ηλεκτρικό Hyundai Kona ανανεώθηκε, διατηρώντας την εξαιρετική αυτονομία του άνω των 400 χλμ., ενώ παράλληλα αναβαθμίστηκε τεχνολογικά και σχεδιαστικά. Με τιμή από 27.767 ευρώ θέλει να γίνει ο βασιλιάς των ηλεκτρικών SUV. Και δείχνει πως μπορεί.
Η Hyundai από τη στιγμή που προχώρησε στην ανανέωση του Kona, για τις συμβατικές και υβριδικές εκδόσεις του, ήταν αναμενόμενο πως θα έπραττε το ίδιο και για την ηλεκτρική εκδοχή του. Μια ανανέωση που αφορά στην εμφάνιση και το τεχνολογικό προφίλ, διατηρώντας αυτούσιο το σύστημα κίνησης. Άλλωστε δεν χρειαζόταν να διαφοροποιήσει και τίποτα, καθώς το Kona electric ήταν από τις ευχάριστες εκπλήξεις στον τομέα της αυτονομίας.
Στη νέα μάσκα έχουν εξαλειφθεί οι εσοχές-αρμοί σε σχήμα σταυρού, καθώς και η μεταλλική φάσα που ένωνε τα φώτα ημέρας.
Δέκα χιλιάρικα κάτω, με τιμή από 27.667 ευρώ
Αλλαγές μικρότερης έκτασης θα συναντήσουμε και στο πίσω μέρος, με τον ανασχεδιασμένος προφυλαχτήρα και τα νέα φώτα.
Το νέο Kona διατίθεται σε δύο εκδόσεις, μία με μπαταρία 39 kWh και ισχύ 136 ίππων και αυτήν της δοκιμής μας με μπαταρία 64 kWh και απόδοση 204 ίππων. Η πρώτη είναι διαθέσιμη από 27.667 ευρώ στο επίπεδο Premium (με επιδότηση), το οποίο είναι και το μοναδικό που προσφέρεται. Αξίζει να αναφέρουμε μάλιστα ότι το ίδιο μοντέλο όταν λανσαρίστηκε στην προ-ανανεωμένη εκδοχή κόστιζε 30.190 ευρώ με επιδότηση, άρα το ανανεωμένο έρχεται σε καλύτερη τιμή. Στο ίδιο επίπεδο το «μεγαλύτερο» Kona κοστίζει 33.174 ευρώ, όντας θεωρούμε, η πιο VFM επιλογή, με πληρέστατο εξοπλισμό. Για ακόμα πιο πλούσιο εξοπλισμό, όπως π.χ. οθόνη 10,25`` αντί για 8`` της βασικής και πιο προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, όπως το νέο LFA (σύστημα οδήγησης στο μέσον της λωρίδας) η έκδοση Distinctive είναι διαθέσιμη από 35.229 ευρώ. Τέλος από 37.746 ευρώ είναι διαθέσιμη η κορυφαία Limited έκδοση, στην οποία θα συναντήσουμε χαρακτηριστικά πολυτελείας όπως θερμαινόμενα καθίσματα μπρος-πίσω, ηλιοροφή, head-up display και σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος (σ.σ. όλες οι παραπάνω τιμές είναι με το όφελος της κρατικής επιδότησης).
Σχεδίαση: Πιο καλαίσθητο συνολικά
Το ηλεκτρικό Kona και μετά την ανανέωσή του διαφοροποιείται αισθητικά από τις υπόλοιπες εκδόσεις κατά κύριο λόγο στο μπροστά μέρος. Η μάσκα εξακολουθεί να είναι κλειστού τύπου, ωστόσο έχει λιγότερο «θόρυβο» από το προανανέωσης μοντέλο. Συγκεκριμένα έχουν εξαλειφθεί οι εσοχές-αρμοί σε σχήμα σταυρού, καθώς και η μεταλλική φάσα που ένωνε τα φώτα ημέρας. Έτσι οπτικά ενοποιούνται το καπό και ο προφυλαχτήρας σχηματίζοντας μια καθαρή και ενιαία επιφάνεια που οπτικά βγάζει περισσότερη κομψότητα. Νέα είναι και τα φωτιστικά σώματα κάτω από αυτά της ημέρας, τα οποία είναι ίδια με αυτά των συμβατικών εκδόσεων. Αλλαγές μικρότερης έκτασης θα συναντήσουμε και στο πίσω μέρος, με τον ανασχεδιασμένος προφυλαχτήρα και τα νέα φώτα, ενώ τέλος σε αντίθεση με τις συμβατικές εκδόσεις οι προφυλαχτήρες και τα πλαϊνά μαρσπιέ έρχονται στο χρώμα του αμαξώματος, όπως στις εκδόσεις Ν-Line.
Η καμπίνα του ηλεκτρικού Kona διατηρεί την πρακτική διώροφη κεντρική κονσόλα και τα καλά επίπεδα ποιότητας, ενώ παράλληλα έλαβε μια νέα μεγαλύτερη οθόνη αφής.
Η καμπίνα του ηλεκτρικού Kona δε διαφοροποιείται σχεδιαστικά από το προανανέωσης μοντέλο, διατηρώντας την πρακτική διώροφη κεντρική κονσόλα που φέρει τα 4 κουμπιά (N, R, D, P), που αντικαθιστούν τον επιλογέα ταχυτήτων και προσφέρει έξτρα χώρους για μικροαντικείμενα. Αντίστοιχα στα ίδια καλά επίπεδα είναι και η ποιότητα των -σκληρών- υλικών και η επιμέρους συναρμογή τους.
Η καμπίνα παραμένει ικανοποιητική για 4 επιβάτες και τις αποσκευές τους, με το πορτ-μπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 332 λτ. έναντι 374 των συμβατικών εκδόσεων.
Ωστόσο, η αναβάθμιση έρχεται στο τεχνολογικό υπόβαθρο του Kona, όπου θα συναντήσουμε νέα οθόνη 8 ιντσών από τη βασική (έως 10,25`` ανάλογα της έκδοσης), καθώς και νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών.
Τέλος η ευρυχωρία της καμπίνας δεν έχει επηρεαστεί από την προσθήκη των μπαταριών, παραμένοντας έτσι ικανοποιητική για 4 επιβάτες και τις αποσκευές τους, με το πορτ-μπαγκάζ να παραμένει στα -μέτρια- 332 λτ. έναντι 374 των συμβατικών εκδόσεων.
Η πραγματική αυτονομία που προσφέρει το μοντέλο της Hyundai είναι άνω των 400 χλμ..
Κινητήρας: Αυτονομία Kona… βενζίνης
Το ηλεκτρικό Kona εφοδιάζεται με κινητήρα μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 204 ίππους, αντλώντας την ενέργεια που χρειάζεται από τη μεγάλη μπαταρία ιόντων λιθίου των 64 kWh. Σχετικά με τη μπαταρία, η φόρτισή της, έως και το 80% της χωρητικότητάς της διαρκεί περίπου 47 λεπτά με τη χρήση ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) 100 kW. Με τον ενσωματωμένο φορτιστή των 11 kW, η φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) διαρκεί έως 6 ώρες και 50 λεπτά για πλήρη φόρτιση (10%-100%), με τη Hyundai να προσφέρει δωρεάν το wallbox.
Με τον ενσωματωμένο φορτιστή των 11 kW, η φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) διαρκεί έως 6 ώρες και 50 λεπτά για πλήρη φόρτιση (10%-100%).
To σημαντικό, ωστόσο, είναι η πραγματική αυτονομία που χαρίζει στο μοντέλο της Hyundai Η «επίσημη» επιβεβαίωση ήρθε από τη διαδικασία των μετρήσεων μας, όπου το Kona έδωσε μέση τιμή 16,1 kWh/100 χλμ., δηλαδή πραγματική αυτονομία άνω των 400 χλμ.. Από εκεί και πέρα, στο ταξίδι με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία θα αντέξει λίγο περισσότερα από 300 χλμ., ενώ αποκλειστικά εντός πόλης θα βγάλετε κοντά στα 550 χλμ.. Φυσικά ρόλο παίζει και το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλέξετε, ανάμεσα στα Eco+, Eco, Normal και Sport. Με λίγα λόγια, το Hyundai Kona Electric αντέχει παραπάνω από μία εβδομάδα με μία πλήρη φόρτιση.
Επιδόσεις: Εκρηκτική επιτάχυνση
Ο ηλεκτροκινητήρας όχι απλά δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα των 1.760 κιλών, αλλά μπορεί και το επιταχύνει εκρηκτικά ανά πάσα στιγμή. Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε μόλις 7,2 δλ., ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακές είναι οι ρεπρίζ, όπως βλέπετε στον πίνακα μετρήσεων, με το 60-100 χλ./ώρα να έρχεται σε 3,5 δλ..
Το κιβώτιο μιας σχέσης διαθέτει και λειτουργία Brake Regeneration ανάκτηση περισσότερης ενέργειας με την πέδηση ή όταν δεν χρησιμοποιεί το γκάζι, με τέσσερα διαφορετικά επίπεδα ανάκτησης, τα οποία επιλέγεις από paddles πίσω από το τιμόνι. Στην πράξη βολεύει αφού μέσω αυτού μπορείς να διαχειριστείς και να ρυθμίσεις την οδήγησή σου, βλέποντας την αυτονομία να αυξάνεται, ενώ επιλέγοντας το μέγιστο επίπεδο μπορείς να εκμεταλλευτείς την επιβράδυνση του κινητήρα και να οδηγείς χωρίς σχεδόν να πατάς φρένο. Μάλιστα τραβώντας παρατεταμένα το αριστερό paddle το Kona ακινητοποιείται πλήρως.
Σε καθημερινούς ρυθμούς η ευκολία του χειρισμού, η καλή ηχομόνωση της καμπίνας και η απορροφητική ανάρτηση διαμορφώνουν έναν άνετο χαρακτήρα στο ηλεκτρικό Kona.
Το ηλεκτρικό Kona, όπως και στην περίπτωση της υβριδικής έκδοσης, έχει υιοθετήσει τη λύση του πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων και ένα πιο σφιχτό set-up για να αντιμετωπίσει το έξτρα βάρος. Συνολικά η αίσθηση είναι ευχάριστη και οι κλίσεις περιορίζονται, ωστόσο σε κάθε περίπτωση το έξτρα βάρος και η άμεση παροχή της ροπής δημιουργούν καταστάσεις αδράνειας σε νευρική και απότομη χρήση του δεξιού πεντάλ, παρά το γεγονός πως το πλαίσιο διαχειρίζεται καλά την αυξημένη ισχύ και το σύστημα διεύθυνσης έχει καλύτερη απόκριση από τις συμβατικές εκδόσεις.
Σε καθημερινούς ρυθμούς η ευκολία του χειρισμού, η καλή ηχομόνωση της καμπίνας και η απορροφητική ανάρτηση διαμορφώνουν έναν άνετο χαρακτήρα στο Kona, το οποίο φροντίζει να διατηρεί ήρεμους τους επιβάτες με την ποιοτική του κύλιση και την αθόρυβη λειτουργία του.
Με τιμή από 26.770 ευρώ το ηλεκτρικό Kona είναι από τις πιο συμφέρουσες επιλογές της αγοράς καλύπτοντας ακόμα και έναν οικογενειάρχη από πλευράς χώρων. Ειδικά η -ακριβότερη- έκδοση της δοκιμής μας με τη μεγάλη μπαταρία και τον 11άρη φορτιστή αφαιρεί και το άγχος της αυτονομίας-φόρτισης.