Το Jeep Compass συνεχίζει με τον καλύτερο τρόπο την πορεία του στην αγορά και έρχεται με πιο premium αέρα και στοιχεία, κάτι που ενισχύεται στην έκδοση με το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης που δοκιμάζουμε. Αυτό το σύστημα το γνωρίσαμε και στην προ ανανέωσης γενιά του Compass, η οποία είναι επίσης ακόμα διαθέσιμη, αν και τώρα έχει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον, αφού συμπληρώνει με αυτό την αναβαθμισμένη εικόνα που του χάρισε η ανανέωση. Εκτός από το αισθητικό κομμάτι που χωρίς να το διαφοροποιεί αισθητά του φρεσκάρει την εικόνα, η μεγάλη αλλαγή στο εσωτερικό σε διάκοσμο και ποιότητα και το εξελιγμένο υβριδικό του σύστημα με την τετρακίνηση, καθιστούν το Compass ένα ιδιαίτερο μοντέλο στην μικρομεσαία κατηγορία που έχει όλους τους τρόπους για να ξεχωρίσει. Η τιμή του ξεκινά από τα 42.900 ευρώ στην έκδοση Longitude και αποδίδει 190 ίππους, ενώ είναι και 4κίνητο. Εμείς το δοκιμάζουμε στην ακόμα πιο ξεχωριστή αισθητικά έκδοση «80 Edition» που χαρακτηρίζεται από το ματ πράσινο χρώμα, τις 19 ιντσών ζάντες και με άλλες λεπτομέρειες μέσα και έξω, με απόδοση 240 ίππους και τιμή από 48.400 ευρώ.
Εμφάνιση: Ξέρει και επιβάλλεται Το αισθητικό προφίλ του ανανεωμένου Jeep Compass είναι και πάλι ξεχωριστό, με την ανανέωση να προσθέτει σε αυτό ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, νέα φωτιστικά σώματα LED, νέες ζάντες και άλλα στοιχεία, ενώ σήμα κατατεθέν του αποτελεί και πάλι η χαρακτηριστική εμπρόσθια μάσκα της Jeep με τις 7 κάθετες γρίλιες. Η έκδοση 4xe διαφοροποιείται από τα λογότυπα της έκδοσης και προβάλλει την οικολογική της συνείδηση με το μπλέ χρώμα που τα περιβάλλει. Σε κάθε περίπτωση το αυτοκίνητο είναι επιβλητικό τόσο μέσω του όγκου του, όσο και της σχεδίασης με την Jeep να φαίνεται πως έχει βρει την φόρμουλα που επιτρέπει στα αυτοκίνητά της να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό και να προβάλλουν παράλληλα τους οικογενειακούς τους δεσμούς ανεξάρτητα από την κατηγορία που ανήκουν.
Τα αναβαθμισμένα υλικά και το φινίρισμα αλλά και η καλύτερη εργονομία και ο high-tech διάκοσμος, διαμορφώνουν ένα premium εσωτερικό για το Compass 4xe
Ο διάκοσμος στο εσωτερικό του ανανεωμένου Jeep Compass είναι σημαντικά βελτιωμένος, προβάλλοντας έναν πιο ευχάριστο και high-tech χαρακτήρα, ενώ χαρακτηρίζεται premium. Το νέο πιο κομψό και πολυτελές τιμόνι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών πίσω από αυτό, καθώς και η νέα οθόνη αφής (8 ή 10,1 ιντσών) που βρίσκεται πάνω από το ταμπλό στο κεντρικό της τμήμα, εκτός από το premium κομμάτι βοηθούν και εργονομικά. Η ποιότητα των υλικών παραμένει καλή όπως και η συναρμολόγηση, ενώ προσεγμένο είναι και το φινίρισμα. Oι χώροι παραμένουν επαρκείς για 4 ή και 5 επιβάτες χωρίς καμία παραχώρηση, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και όγκο 438 λίτρων ενώ διαθέτει και ηλεκτρικό χειρισμό της πόρτας του. Τέλος, μέσα στα πλαίσια του εκσυγχρονισμού του, το ανανεωμένο Jeep Compass είναι πλήρες από συστήματα άνεσης και υποβοήθησης της οδήγησης, διαθέτοντας επιπλέον και σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.
Αριστερά από το τιμόνι συναντάμε τα ειδοποιά στοιχεία αυτής της έκδοσης που είναι το πάνελ με τις επιλογές του υβριδικού συστήματος κίνησης για να επιλέξει ο οδηγός αυτό που επιθυμεί. Εκτός από την υβριδική λειτουργία του ΗYBRID, υπάρχουν επιπλέον προγράμματα που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός. Aυτά είναι το ELECTRIC το οποίο προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση όσο το επίπεδο φόρτισης των μπαταριών επιτρέπει και το πρόγραμμα E-SAVE το οποίο υποστηρίζει δύο δευτερεύουσες λειτουργίες που ονομάζονται Passive E-SAVE (διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και με τη βοήθεια του θερμικού κινητήρα) και Active E-SAVE (φορτίζει τη μπαταρία στο 80% μέσω του θερμικού κινητήρα και του συνδεδεμένου σε αυτόν ηλεκτροκινητήρα γεννήτρια). Η ποιότητα των υλικών παραμένει καλή όπως και η συναρμολόγηση, ενώ προσεγμένο είναι και το φινίρισμα. Oι χώροι παραμένουν επαρκείς για 4 ή και 5 επιβάτες χωρίς καμία παραχώρηση, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και όγκο 420 λίτρων (μειωμένος κατά 12 λίτρα σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του ανανεωμένου Compass), ενώ διαθέτει και ηλεκτρικό χειρισμό της πόρτας του.
Το Jeep Compass στην κορυφαία Plug-In Hybrid έκδοσή του εφοδιάζεται με έναν ισχυρό 1,33 λτ. βενζινοκινητήρα με απόδοση 180 ίππους που συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Το θερμικό μοτέρ συνεργάζεται με τον έναν ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια και μεταφέρει την ισχύ του στο δρόμο μέσω ενός 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, ενώ ο έτερος ηλεκτροκινητήρας που έχει απόδοση 60 ίππους βρίσκεται στον πίσω άξονα και διαθέτει ενσωματωμένο διαφορικό «e-axle», μεταφέροντας την κίνηση και σε αυτούς τους τροχούς. Παράλληλα ρυθμίζει αντίστοιχα και τη λειτουργία του συστήματος 4κίνησης ανάλογα με την επιλογή του οδηγού από τους διακόπτες του SELEC-TERRAIN και τα προγράμματα παραμετροποίησης που θα δούμε στον τομέα της οδικής του συμπεριφοράς.
Για τη φόρτισή της χρειάζεται 1 ώρα και 45 λεπτά, μέσω του wallbox που προσφέρει δωρεάν η Jeep.
Η συνολική απόδοση του συνόλου ανέρχεται στους 240 ίππους ενώ η μπαταρία του συστήματος που βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα έχει χωρητικότητα 11,4 kWh προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία έως 47 χλμ. σε μεικτό κύκλο (κατά WLTP). Για τη φόρτισή της χρειάζεται 1 ώρα και 45 λεπτά, μέσω του wallbox που προσφέρει δωρεάν η Jeep.
Στην πράξη και έχοντας ενέργεια στη μπαταρία, το Compass 4xe λειτουργεί ως ηλεκτρικό και επιταχύνει αθόρυβα μέχρι και τα 130 χλμ./ώρα. Όταν ο οδηγός επιταχύνει πιο έντονα, τότε αναλαμβάνει έργο και ο θερμικός κινητήρας ο οποίος σε αυτές τις συνθήκες παράγει ένα λογικό βουητό που είναι και το μόνο χαρακτηριστικό που δηλώνει την εμπλοκή του, μαζί βέβαια με την αίσθηση της επιτάχυνσης και τις δυνατές επιδόσεις που προσφέρει το γεμάτο αυτό σύνολο. Η πραγματική ηλεκτρική αυτονομία του ανέρχεται στα 40 χλμ. περίπου, κάτι που εξασφαλίζει χαμηλές τιμές κατανάλωσης. Πιο συγκεκριμένα η μέση τιμή αυτής ανέρχεται στα 6,0 λίτρα/100 χλμ. με χρήση βεβαίως και της ηλεκτρικής ενέργειας από την πλήρη φόρτιση των μπαταριών του.
Ιδιαίτερα αυξημένες είναι και οι εκτός δρόμου δυνατότητες του Jeep Compass στην έκδοση 4xe.
Στο δρόμο: ¶νετο και ενδιαφέρον όσο επιτρέπει το βάρος, ικανότατο εκτός
Το Compass 4xe είναι άνετο παρά το επιπλέον βάρος που του προσθέτουν οι μπαταρίες και προβάλλει και καλή ποιότητα κύλισης.
Οδηγικά και αυτή η έκδοση του Jeep Compass είναι ευχάριστη και αποτελεσματική ικανοποιώντας σε κάθε περίπτωση τον οδηγό. Η ανάρτηση που είναι πιο σφιχτή προσφέρει καλά επίπεδα άνεσης και υψηλά επίπεδα ποιότητας κύλισης που ενισχύονται και από την αποτελεσματική ηχομόνωση. Το αυξημένο βάρος δεν επηρεάζει ιδιαίτερα την οδική του συμπεριφορά σε δρόμο με στροφές, παραμένοντας ικανό και σβέλτο, ενώ όπου ο οδηγός υπερβάλει και ξεπεράσει τα όρια πρόσφυσης που του προσφέρει η τετρακίνηση, επεμβαίνουν τα ηλεκτρονικά του για την διατήρηση της τάξης.
Τα προγράμματα οδήγησης του συστήματος SELEC-TERRAIN® προσαρμόζουν το οδηγικό προφίλ ανάλογα με τις οδικές συνθήκες (Auto, Snow, Sand και Mud) και αυτές αναλαμβάνουν να ρυθμίσουν την πρόσφυση ανάλογα με το τερέν. Ο οδηγός έχει επιπλέον και 3 επιλογές για το σύστημα 4κίνησης, που είναι ο υποπολλαπλασιασμός των σχέσεων (κοντά) και το κλείδωμα της 4κίνησης σε ποσοστό 50-50, αλλά και το σύστημα ελέγχου σε κατάβαση. Όλα αυτά σε συνδυασμό με την μαλακή ανάρτηση και το αυξημένο ύψος του αμαξώματος από το έδαφος των 201 χλστ., επιτρέπουν στο Plug-In Hybrid Compass να συνεχίσει να ξεχωρίζει για την αποτελεσματικότητά του και σε εκτός δρόμου διαδρομές. Σε αυτές τις συνθήκες το ελαφρύ τιμόνι είναι πλεονέκτημα, ωστόσο εντός δρόμου δεν προδιαθέτει για σβέλτη οδήγηση και είναι και αργό.
Τέλος, σε κάθε περίπτωση τα φρένα επαρκούν για την ασφαλή ακινητοποίησή του αφού παρά τα 1.935 κιλά βάρους χρειάζονται 37,4 μέτρα για το 100-0 χλμ./ώρα.
Η γνώμη μας + Κατανάλωση, επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής και κύλισης, τετρακίνηση με «κλείδωμα» και «κοντά», συμπεριφορά εντός και εκτός δρόμου, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, σχεδίαση - Bάρος, αίσθηση τιμονιού, θόρυβος κύλισης και τροχοί 19 ιντσών
Το Jeep Compass ιδιαίτερα στην έκδοση 4xe αποτελεί ένα ξεχωριστό και high-tech αυτοκίνητο της μικρομεσαίας SUV κατηγορίας. Παράλληλα μέσα στα ξεχωριστά του χαρακτηριστικά συγκαταλέγεται και το γεγονός πως είναι ένα πραγματικό SUV σε εκτός δρόμου διαδρομές, κάτι που δύσκολα μπορεί να βρει κανείς. Η τιμή του σε βάζει σε σκέψεις ή καλύτερα σε μαθηματικούς υπολογισμούς ως προς το όφελος σε βάθος χρόνου χρησιμοποιώντας το ως ηλεκτρικό, όμως αυτό ισχύει άλλωστε για κάθε αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί Plug-In Hybrid τεχνολογία.