Οι εξωτερικές αλλαγές που συναντάμε στο
ανανεωμένο Peugeot 3008 δεν είναι πολλές.
Είναι όμως διακριτές, ειδικά στο εμπρός
μέρος που έγινε ακόμα πιο
εντυπωσιακό.
Κινητήρας, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας
165.139 Επισκέψεις στο άρθρο (6/2/2021)
Ο 1,5 BlueHDi εφαρμόζει την τελευταία λέξη της diesel τεχνολογίας (16βάλβιδη κεφαλή, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας κτλ., σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων, υγρό εξάτμισης AdBlue κτλ.) καταφέρνοντας να είναι δυνατός, ροπάτος, αλλά και ιδιαίτερα πολιτισμένος σε λειτουργία με χαμηλό θόρυβο και συγκρατημένο κραδασμό. Τα χαρακτηριστικά του ταιριάζουν απόλυτα στον premium προσανατολισμό του μοντέλου, ενώ το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο έχει την κατάλληλη κλιμάκωση για να εκμεταλλεύεται στο έπακρο την ροπή των 300 Nm στις 1.750 σ.α.λ., αλλά και να καλύπτει μια ελάχιστη ραθυμία στις πολύ χαμηλές στροφές. Ο θετικότατος επιλογέας ταχυτήτων αφήνει ωραία αίσθηση στο χέρι με την πολύ καλή ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και κατανάλωσης να είναι στα ατού της συγκεκριμένης έκδοσης. Με συνεχή χρήση της λειτουργίας Eco (υπάρχει κουμπί επιλογής μπροστά από τον επιλογέα) η μέση κατανάλωση είναι πιο κοντά στα 6,0 λτ./100 χλμ. ενώ στη normal λειτουργία πλησιάζει τα 7,0 λτ./100 χλμ.. Επίσης στις μετρήσεις κατανάλωσης ταξιδιού, που μόνο στο Auto Τρίτη θα βρείτε, με 6,0 λτ./100 χλμ. το μοντέλο της δοκιμής έχει ταχύτητα 135 χλμ./ώρα.
Στο δρόμο: Πάντα αποτελεσματικό, άνετο και στιβαρό
Το ανανεωμένο Peugeot 3008 συνεχίζει φυσικά να συνδυάζει την άνεση με την ευχάριστη οδική συμπεριφορά βασισμένο στην εξαιρετική πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform). Το 3008 χαρακτηρίζεται από ουδέτερη συμπεριφορά ακόμη και υπό πίεση, ενώ την ευχάριστη εικόνα του σε οδηγικό επίπεδο, έρχονται να συμπληρώσουν η αίσθηση από το μικρό σε διάμετρο τιμόνι, που είναι άμεσο και ακριβές, η σωστή θέση οδήγησης, τα αποτελεσματικά φρένα, η ευελιξία στην πόλη και το πλήρες ηλεκτρονικό οπλοστάσιο. Η προς τα πίσω ορατότητα δεν είναι και η καλύτερη, ωστόσο αυτό καλύπτεται από τη στάνταρ, για την έκδοση, εξελιγμένη κάμερα οπισθοπορείας και τους αισθητήρες παρκαρίσματος.
Παρά τα 219 χλστ. απόστασης από το έδαφος (στις κορυφαίες για την κατηγορία) και την απορροφητική ανάρτηση, το αμάξωμα δεν κλονίζεται από κλίσεις σε γρήγορους ρυθμούς κίνησης, εμφανίζοντας στο όριο μια ελαφρά τάση υποστροφής (τα M+S ελαστικά παίζουν το ρόλο τους), που ποτέ δεν εκδηλώνεται απότομα ή απρόβλεπτα. Ο θόρυβος στην καμπίνα είναι χαρακτηριστικά χαμηλός και έτσι τα ταξίδια είναι ήσυχα και απολαυστικά ταξίδια. Η ανάρτηση παραμένει σφιχτή, χωρίς ωστόσο θυσίες σε άνεση, ενώ στο ανανεωμένο μοντέλο παρατηρήσαμε βελτίωση στη λείανση των έντονων εγκάρσιων ανωμαλιών, που πλέον φιλτράρονται πιο αποτελεσματικά.
Με δεδομένη την απουσία τετρακίνησης, οι εκτός δρόμου δυνατότητες του 3008 «ορίζονται» κυρίως από το σύστημα Grip Control, που διέθετε το μοντέλο της δοκιμής και που ελέγχει την ελκτική πρόσφυση των μπροστινών κινητήριων τροχών μέσω των πέντε διαφορετικών προγραμμάτων (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF). Διευρύνοντας το εκτός δρόμου πεδίο του, το 3008 διαθέτει και σύστημα ελέγχου της κατάβασης (Hill Assist Descent Control) και ελαστικά Μ+S (Mud and Snow), που θυσιάζουν μέρος της ακρίβειας ενός θερινού ελαστικού προς όφελος της ενίσχυσης του αισθήματος ασφάλειας σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Χωρίς να θεωρείται off road animal, το 3008 θα κινηθεί με άνεση σε εκτός δρόμου πατημένες διαδρομές και αντίθετα με τα περισσότερα ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας του, δεν θα δείξει να «υποφέρει». Θα θέλαμε πάντως να υπάρχει έστω ρεζέρβα ανάγκης αντί κιτ επισκευής για να νιώθει κανείς μεγαλύτερη σιγουριά στο χώμα.
Η γνώμη μας
Ακόμα πιο ελκυστικό, με τονισμένα premium χαρακτηριστικά, ικανό εντός και εκτός δρόμου, πρακτικό και εντυπωσιακό, το ανανεωμένο Peugeot 3008 δικαιολογεί την υψηλή τιμή για να κοντράρει στα ίσια προτάσεις, όπως η BMW X1. Μια κορυφαία επιλογή για τη C-SUV κατηγορία.
+ Σχεδιασμός αμαξώματος και καμπίνας, premium βλέψεις και ποιότητα κατασκευής, κινητήρας-κιβώτιο, πρακτικότητα-χώροι, οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης, σύστημα Grip Control και απόσταση από το έδαφος - Αλμυρή τιμή για τα επίπεδα του mainstream ανταγωνισμού, προς τα πίσω ορατότητα
Ασχέτως προτιμήσεων, κ κυρίως προκαταλήψεων, συγχαρητήρια στην Peugeot.
Τα τελευταία χρόνια τα αυτοκίνητά της είναι αναβαθμισμένα σε όλους τους τομείς (αυτά να τα βλέπει η Ιταλία μεριά.....).
Αντί να την πάρει η κάτω βόλτα κ να αρχίσει τις «ματσακωνιές» κ τις λοβιτούρες, επέλεξε το δρόμο της βελτίωσης κ της ποιότητας, κ να τα αποτελέσματα.
Το συγκεκριμένο (3008), θα μπορούσε ευκολα να έχει σήμα bmw ή Audi σε ότι αφορά, σχεδιασμό μέσα-έξω, σαλόνι, υλικά, φινίρισμα, κτλ., άσε που έχει ήδη την premium τιμή (σχεδόν)!!
Ταπεινή μου άποψη: αποκλειστικά πετρέλαιο, εννοείται αυτόματο, κ το «κάτι παραπάνω», δηλαδή εξοπλισμό gt line (ή όπως ονομάζεται).
Tο μοναδικό θέμα είναι η θέση οδήγησης ή για να είμαστε πιο ακριβ'ης η θέση και το μέγεθος του τιμονιού ως προς τον πίνακα οργάνων. Αν αυτό δεν σε ενοχλεί είναι ένα πολύ αξιόλογο μοντέλο. Λίγο τσιμπημένο βέβαια σε τιμή (πχ για να μείνουμε στην ίδια μάρκα, τι παραπάνω έχει από ένα 2008? λίγους πόντους και μερικά χιλιάρικα...). Από εκεί και πέρα ο ανταωνισμός σε αυτή την κατηγορία είναι πράγματι εξοντωτικός...
Ασχέτως προτιμήσεων, κ κυρίως προκαταλήψεων, συγχαρητήρια στην Peugeot. Τα τελευταία χρόνια τα αυτοκίνητά της είναι αναβαθμισμένα σε όλους τους τομείς (αυτά να τα βλέπει η Ιταλία μεριά.....). Αντί να την πάρει η κάτω βόλτα κ να αρχίσει τις «ματσακωνιές» κ τις λοβιτούρες, επέλεξε το δρόμο της βελτίωσης κ της ποιότητας, κ να τα αποτελέσματα. Το συγκεκριμένο (3008), θα μπορούσε ευκολα να έχει σήμα bmw ή Audi σε ότι αφορά, σχεδιασμό μέσα-έξω, σαλόνι, υλικά, φινίρισμα, κτλ., άσε που έχει ήδη την premium τιμή (σχεδόν)!! Ταπεινή μου άποψη: αποκλειστικά πετρέλαιο, εννοείται αυτόματο, κ το «κάτι παραπάνω», δηλαδή εξοπλισμό gt line (ή όπως ονομάζεται).
Tο μοναδικό θέμα είναι η θέση οδήγησης ή για να είμαστε πιο ακριβ'ης η θέση και το μέγεθος του τιμονιού ως προς τον πίνακα οργάνων. Αν αυτό δεν σε ενοχλεί είναι ένα πολύ αξιόλογο μοντέλο. Λίγο τσιμπημένο βέβαια σε τιμή (πχ για να μείνουμε στην ίδια μάρκα, τι παραπάνω έχει από ένα 2008? λίγους πόντους και μερικά χιλιάρικα...). Από εκεί και πέρα ο ανταωνισμός σε αυτή την κατηγορία είναι πράγματι εξοντωτικός...
Ημιάκαμπτος ;;;