Το «νούμερο ένα» A1: Το «καλό» το Audi Α1 με τον 2λιτρο κινητήρα του Polo GTI και 200 άλογα έχει τον δικό του ξεχωριστό και… πανάκριβο τρόπο να προσφέρει κυριλέ συγκινήσεις και υψηλές επιδόσεις.
What is new
- Το κορυφαίο Α1
- 2,0 TFSI με 200 άλογα
- 0-100 σε 6,4``
- Καίει 8,8 λτ./100 χλμ.
- Με 33.230 ευρώ
Δεν θέλει και πολύ για να πιάσεις τα «πολεμικά» vibes του αποκλειστικά 5θυρου (όπως όλη η νέα γενιά) A1, του «καλού» με τον 2λιτρο κινητήρα του VW Polo GTI και τα 200 άλογα, που σε αυτή τη γενιά θα παίξει το ρόλο της κορυφαίας έκδοσης μιας και ακόμα δεν έχει κατασταλάξει η Audi για μια νέα σούπερ wow S1 έκδοση.
Kάτι οι υπέροχες 18άρες ζάντες στο χρώμα του χαλκού, λίγο οι «αγριεμένοι» προφυλακτήρες με τα μαύρα σήματα και φυσικά η ένδειξη «40» λένε με τον τρόπο τους πως αυτό το A1 δεν αστειεύεται. Όχι δεν είναι quattro και έχει κίνηση μόνο μπροστά, αλλά διαθέτει ξαναδουλεμένη κατανομή βάρους, στάνταρ κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και φυσικά 200 άλογα.
Οι επιδόσεις; Φυσάνε κυριολεκτικά με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 6,4 δλ. (6,6 στο Polo GTI) και τις ρεπρίζ να σε κολλάνε στα εξαιρετικά ημιμπάκετ δερμάτινα καθίσματα (60-100 και 80-120 σε 3,5 και 4,2 δλ. αντίστοιχα). Το γκάζι δεν λείπει προφανώς από το 2λιτρο TFSI μοτέρ, που λειτουργεί θεσπέσια στις μεσαίες στροφές και συνεργάζεται άψογα με το 7άρι αυτόματο, διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο, το οποίο καλύπτει υπέροχα μια μικρή ραθυμία χαμηλά, αλλά είναι κρίμα που δεν έχει paddles στο τιμόνι για εναλλαγές σχέσεων με τα ακροδάχτυλα.
Ούτε η πολυτέλεια λείπει, με την φανερά πιο ευρύχωρη πλέον καμπίνα, να είναι εξαιρετικά ποιοτική και στιβαρή, με υλικά, συναρμογή και εξοπλισμό, που δικαιολογούν σε μεγάλο βαθμό την premium κατάταξη του προϊόντος, αλλά και την τσουχτερή τιμή των 33.230 ευρώ. Ξεφεύγει σε τιμή και μπαίνει σε μια κατηγορία μόνο με το Mini και αν συγκρίνεις με το Fiesta ST των 200 ίππων, 1.500άρι μοτέρ και 10.000 ρέστα μπαίνεις σε περίεργο tripακι με ξεκάθαρη κλίση της ζυγαριάς προς τη φωτοβολίδα της Ford. Ωστόσο το κορυφαίο Α1 είναι αλλιώς.
Πυραυλάκι «κυριλέ»
Παρά τα 1.260 κιλά του, το καλό το A1 το νιώθεις ελαφρύ και από τα πρώτα κιόλας πάτα-άσε αρχίζεις να χαμογελάς. Καλοζυγισμένο, ευθύβολο και με τιμόνι που ναι δεν σπαρταράει στα χέρια, αλλά είναι ακριβές και απόλυτα γραμμικό, σε προκαλεί να πας «αέρα» χωρίς να προβληματίζει ακόμη και τον λιγότερα έμπειρο. Ουδέτερο σε γενικές γραμμές με πρόσφυση επιπέδου «τι να την κάνεις την τετρακίνηση» ειδικά στη Dynamic ρύθμιση του συστήματος παραμετροποίησης που «δουλεύει» και μάλιστα με επενέργεια και στα αμορτισέρ μαζί με το πακέτο μοτέρ-τιμόνι-κιβώτιο-ηλεκτρονικά.
Super ποιότητα κύλισης με διακριτικές σπορτίφ νότες από μοτέρ-εξάτμιση, φρένα-άγκυρες και κυρίως φιλικές, απόλυτα προβλέψιμες αντιδράσεις όταν το παρακάνεις ή όταν επί τούτου αφήνεις το γκάζι για να παρασύρεις το πίσω μέρος. Έχει τον τρόπο του και με τον ένα ή τον άλλο τρόπο πας αέρα, χωρίς να ιδρώνεις-κοπιάζεις-φοβάσαι. Αν μην τι άλλο μια ιδιαίτερα τσουχτερή, αλλά ξεχωριστή, πρόταση στα γρήγορα μικρά.
Η άποψή μας + Κινητήρας-επιδόσεις, πολυτέλεια-κύρος, οδική συμπεριφορά, φιλικότητα αντιδράσεων, φρένα, σύστημα παραμετροποίησης και ενεργή ανάρτηση, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας - Τιμή, βάρη 2λιτρου, απουσία paddles, μικρό ρεζερβουάρ
Επιδόσεις μικρού GTi σε premium πακέτο με ξεχωριστή φιλικότητα για τον χρήστη που δεν χρειάζεται να είναι o «χεράς» για να πάει γρήγορα. Μια ιδιαίτερη και τσουχτερή πρόταση για γρήγορο μικρό, που στέκεται ακριβώς απέναντι από το πιο trendy, αλλά λιγότερο άνετο, αντίστοιχο Μini.