![Δοκιμή: CUPRA Formentor, άξιο να φέρει το όνομα CUPRA Δοκιμή: CUPRA Formentor, άξιο να φέρει το όνομα CUPRA](/jpg/AUTOTRITI/390/NEWS/Test-Cupra-Formentor-VZ-open.jpg)
Βγάζει 333 ίππους και είναι το ισχυρότερο μοντέλο βενζίνης της Cupra.
Έχει επιδόσεις «φωτιά», εξαιρετικά φρένα (35,3 μ. για το 100-0 χλμ./ώρα), αλλά καίει πολύ.
Επιλέγεις ανάμεσα σε 15 επίπεδα πόσο σκληρή θέλεις την ανάρτηση.
Διαθέτει και Drift Mode για ελεγχόμενα «γλιστρήματα».
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Βγάζει 333 ίππους και είναι το ισχυρότερο μοντέλο της CUPRA
Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο CUPRA Formentor VZ των 333 ίππων, το οποίο είναι αυτή τη στιγμή το πιο ισχυρό μοντέλο της μάρκας (πλην των αμιγώς ηλεκτρικών). Η ισχύς του Formentor προέρχεται από ένα αναβαθμισμένο δίλιτρο τούρμπο κινητήρα (απέδιδε 310 άλογα πριν την ανανέωση), «σκέτης» βενζίνης, που θυμίζει τις παλιές, ωραίες εποχές που η CUPRA ήταν το τμήμα βελτίωσης και επιδόσεων της ισπανικής μάρκας.
Έχει επιδόσεις «φωτιά», εξαιρετικά φρένα (35,3 μ. για το 100-0 χλμ./ώρα), αλλά καίει πολύ
Αντίστοιχα λοιπόν και οι επιδόσεις του Formentor VZ θυμίζουν supercar, καθώς χρειάζεται μόλις 2,6 δλ. για τα 60-100 χλμ./ώρα και 3,0 για το 80-120. Αμφότερες είναι οι καλύτερες ανάμεσα σε 61 μοντέλα (όλα τα μικρομεσαία SUV, πλην ηλεκτρικών και PHEV) της κατηγορίας του, με το 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται μόλις σε 4,9 δλ.. Το CUPRA βάζει λοιπόν «φωτιά» στην άσφαλτο, αλλά και στην τσέπη σας αν δεν προσέξετε, αφού το ισπανικό SUV έχει πραγματική κατανάλωση 13 λτ./100 χλμ., όπως έδειξαν οι μετρήσεις του Test Center μας.
![Το Formentor VZ χρειάζεται μόλις 2,6 δλ. για τα 60-100 χλμ./ώρα και 3,0 για το 80-120. Αμφότερες είναι οι καλύτερες ανάμεσα σε 61 μοντέλα στην κατηγορία του. Το Formentor VZ χρειάζεται μόλις 2,6 δλ. για τα 60-100 χλμ./ώρα και 3,0 για το 80-120. Αμφότερες είναι οι καλύτερες ανάμεσα σε 61 μοντέλα στην κατηγορία του.](/jpg/AUTOTRITI/390/NEWS/Test-Cupra-Formentor-VZ-pisw-stat.jpg)
Το Formentor VZ χρειάζεται μόλις 2,6 δλ. για τα 60-100 χλμ./ώρα και 3,0 για το 80-120. Αμφότερες είναι οι καλύτερες ανάμεσα σε 61 μοντέλα στην κατηγορία του.
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση με 15 επίπεδα
Το Formentor VΖ έχει φροντίσει να εφοδιαστεί και με τα κατάλληλα «εργαλεία», ώστε να περάσει αυτή η ισχύ στο δρόμο. Πέρα από την εξελιγμένη τετρακίνηση, διαθέτει στάνταρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις DCC όπου κάθε αμορτισέρ εφοδιάζεται με δύο βαλβίδες, ώστε τα στάδια επαναφοράς και συμπίεσης να ελέγχονται ξεχωριστά. Αυτή η ανάρτηση προσφέρει 15 επιλογές απόσβεσης (από το μενού Individual) πέραν των 3 που εμπλέκει το σύστημα παραμετροποίησης (Comfort, Sport και CUPRA), με σκοπό ο οδηγός να τονίζει άλλοτε το κράτημα και άλλοτε την άνεση.
Διαθέτει Drift Mode για ελεγχόμενα «γλιστρήματα» και εξαιρετικά φρένα (35,3 μ. για το 100-0 χλμ./ώρα)
Για περισσότερη οδηγική απόλαυση και παιχνίδι το Formentor VΖ διαθέτει την επιλογή Drift Mode, η οποία αφήνει το πίσω μέρος του ισπανικού SUV να γλιστράει ελεγχόμενα για περισσότερο «παιχνίδι και απόλαυση». Αν σας ενδιαφέρει τεχνικά πως το πετυχαίνει, αυτό γίνεται μέσω ενός ηλεκτροϋδραυλικού κατανομέα ροπής (Torque splitter) στον πίσω άξονα, με ένα συμπλέκτη σε κάθε πίσω τροχό. Εν ολίγοις μπορεί να στέλνει διαφορετικό ποσοστό ροπής σε κάθε τροχό του πίσω άξονα.
Συνέχεια του άρθρου >>>Σελίδα 2 | Σχεδίαση: Επιθετικό design μέσα-έξω |
Σελίδα 3 | Κινητήρας: Μοτέρ που σε γεμίζει, σκίζει σε επιδόσεις και καίει αρκετά |
Σελίδα 4 | Στο δρόμο: Κάντο όπως η CUPRA |
Σελίδα 5 | Η γνώμη μας & Μετρήσεις-Τεχνικά Χαρακτηριστικά |