Ο κινητήρας του Dacia Duster LPG αποδίδει 91 ίππους αν λειτουργεί με βενζίνη και 100 αν χρησιμοποιεί το υγραέριο. Οι επιδόσεις είναι καλύτερες στην δεύτερη περίπτωση.
Κινητήρας, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας
94.569 Επισκέψεις στο άρθρο (5/5/2021)
Κινητήρας-Επιδόσεις: Σύγχρονος και ικανός, καλύτερος όταν «καίει» υγραέριο To Dacia Duster εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο κινητήρα του 1,0 λίτρου TCe του ομίλου ο οποίος είναι σχεδιασμένος από την αρχή για να μπορεί να συνδυαστεί και με την υγραεριοκίνηση. Στην έκδοση ECO-G, ο TCE αποδίδει 91 ίππους αν λειτουργεί με βενζίνη και 100 ίππους με LPG, με αποτέλεσμα όχι μόνον να μην παρουσιάζει πιο νωθρά χαρακτηριστικά λειτουργίας, αλλά να προσφέρει αναλογικά και καλύτερες επιδόσεις ως υγραεριοκίνητο, αντίθετα με άλλες κατασκευές του είδους. Η εναλλαγή του καυσίμου γίνεται είτε αυτόματα αν δεν υπάρχει καύσιμο σε κάποια από τα 2 ρεζερβουάρ, είτε χειροκίνητα μέσω του διακόπτη που έχει εγκατασταθεί δίπλα από το τιμόνι του οδηγού. Σε κάθε περίπτωση δεν γίνεται αντιληπτή πάντως, με το Duster να παρουσιάζει προθυμία στην κίνησή του και ικανοποιητικές επιδόσεις που οφείλονται και στην σφιχτή διάταξη του 5τάχυτου κιβωτίου που το εφοδιάζει. Όπως είπαμε, χρησιμοποιώντας ως καύσιμο το υγραέριο, το Duster επιταχύνει ελαφρώς πιο γρήγορα από στάση αλλά και σημαντικά πιο σβέλτα στις ενδιάμεσες ταχύτητες καθιστώντας το έτσι εκτός από πιο οικονομικό, και πιο γρήγορο.
Αυτονομία-Κατανάλωση: Με 96,4 ευρώ καλύπτει 1.109 χλμ. Το Duster στην έκδοση LPG διαθέτει δύο δεξαμενές καυσίμου με αυτή της βενζίνης να έχει χωρητικότητα 50 λίτρων και του υγραερίου 33,6 λίτρων που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Η μέση πραγματική του κατανάλωση με κύριο καύσιμο την βενζίνη ανέρχεται στα 7,0 λτ./100 χλμ. ενώ η αντίστοιχη τιμή με χρήση υγραερίου δεν ξεπερνά τα 8,5 λτ./100 χλμ. Με βάση την τιμή των 0,744 ευρώ που κοστίζει το κάθε λίτρο υγραερίου, απαιτεί έτσι μόλις 6,3 ευρώ για κάθε 100 χλμ., όταν το αντίστοιχο κόστος χρησιμοποιώντας βενζίνη ανέρχεται στα 10 ευρώ. Αν η πληρότητα δε των δύο καυσίμων βρίσκεται στο 100%, τότε το Duster με τις παραπάνω καταναλώσεις μπορεί να διανύσει συνολικά αποστάσεις 1.109 χιλιομέτρων (714 χλμ. με το ρεζερβουάρ βενζίνης και 395 χλμ. με του υγραερίου) με κόστος 96,4 ευρώ. ¶λλο ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε όλα αυτά βεβαίως είναι και το γεγονός πως το υγραέριο ως καύσιμο το βρίσκουμε σε πάρα πολλά πρατήρια, κάτι που σημαίνει πως με κύριο καύσιμο αυτό, το κόστος πέφτει πολύ περισσότερο.
Η μαλακή ανάρτηση χαρακτηρίζει την οδική συμπεριφορά του Duster LPG προσφέροντας καλά επίπεδα άνεσης και ευχάριστη συμπεριφορά τόσο εντός όσο και σε εκτός δρόμου διαδρομές.
Στο δρόμο: Ευχάριστο παντού, με επίκεντρο την άνεση Ο οδηγικός χαρακτήρας του υγραεριοκίνητου Duster δεν αλλοιώνεται στο παραμικρό, παραμένοντας ευχάριστος και εστιασμένος στην άνεση. Η ανάρτηση έτσι φιλτράρει αποτελεσματικά τις όποιες ανωμαλίες χωρίς ωστόσο να επηρεάζει την κατευθυντικότητά του στις αλλαγές πορείας στον ανοιχτό δρόμο, και διατηρώντας τις κλίσεις του σε δρόμο με στροφές σε λογικά επίπεδα. Όλα αυτά πάρα την μαλακή της ρύθμιση και τη σχετικά αυξημένη της διαδρομή στοιχεία που σαφώς του εξασφαλίζουν ένα επίσης ικανό προφίλ και σε εκτός δρόμου διαδρομές. Αντίστοιχα δεν έχει χάσει καθόλου από την ευκολία που παρουσιάζει στη χρήση και δη σε καθημερινές συνθήκες.
Η γνώμη μας Το Duster στην έκδοση LPG είναι σε θέση να καλύψει απόλυτα εκείνους που αναζητούν ένα οικογενειακό και ικανό SUV, προσφέροντάς τους κορυφαία οικονομία στη χρήση και χαμηλό κόστος κτήσης.
+ Εμφάνιση, οικονομία, πρακτικό εσωτερικό, άνεση ανάρτησης, εκτός δρόμου δυνατότητες, τιμή - Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης, σκληρά πλαστικά στο ταμπλό, λιτός εξοπλισμός στη βασική έκδοση