Μέσα στην πόλη και με ECO λειτουργία είδαμε και κάτω από 3,5 λτ./100 χλμ. Μάλιστα όσο περισσότερη η κίνηση, τόσο χαμηλότερη η κατανάλωση!
Κινητήρας-Κατανάλωση: Υβριδικό, που πάει σαν ηλεκτρικό
96.850 Επισκέψεις στο άρθρο (13/8/2022)
Παρελθόν αποτελούν τα συμβατικά συστήματα κίνησης για το HR-V αφού πλέον είναι διαθέσιμο μόνο ως αυτοφορτιζόμενο υβριδικό, με τη Honda να κάνει λόγο για ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο. Τι εννοεί όμως; Καρδιά του συστήματος είναι ένας 1.500άρης θερμικός κινητήρας 107 ίππων, που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και ο οποίος συνεργάζεται με 2 ηλεκτροκινητήρες. Ο βασικός ηλεκτροκινητήρας είναι απΆ ευθείας συνδεδεμένος με τους μπροστινούς κινητήριους τροχούς, τους οποίους κινεί με ενέργεια που παράγεται από τον θερμικό κινητήρα. Η τεχνολογία i-MMD και μέσω μιας ευφυούς μονάδας ελέγχου ισχύος επιλέγει αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης με στόχο τη βέλτιστη δυνατή απόδοση και χωρίς δυνατότητα παρέμβασης από τον οδηγό. Τα προγράμματα είναι: EV Drive (η μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει άμεση ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα), Hybrid Drive (ο βενζινοκινητήρας παρέχει ισχύ σε ένα μοτέρ/γεννήτρια, το οποίο με τη σειρά του παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα κίνησης) και Engine Drive (ο βενζινοκινητήρας συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη κλειδώματος). Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 3 λειτουργίες: Eco, Normal και Sport.
Για τη μετάδοση, χρησιμοποιείται ένα κιβώτιο μιας σχέσης που προσφέρει άμεση διασύνδεση κινούμενων μερών, με αποτέλεσμα πιο ομαλή μεταφορά ροπής και γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση. Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα της Honda αφενός είναι πιο συμπαγές από ένα eCVT με πλανητικό μηχανισμό γραναζιών (βλέπετε υβριδικό σύστημα Toyota), αφετέρου πιο αθόρυβο στην πλήρη επιτάχυνση. Σε σχέση με το αντίστοιχο Jazz, το υβριδικό σύστημα του HR-V είναι αναβαθμισμένο, πιο συμπαγές και η υγρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου έχει 25% περισσότερα στοιχεία (από 48 στα 60). Σαν αποτέλεσμα το υβριδικό HR-V αποδίδει 131 ίππους και 253 Nm ροπής με (θεωρητική) μέση κατανάλωση καυσίμου στα 5,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 στα 122 γρ./χλμ.
Στην πράξη όλα τα παραπάνω μεταφράζονται σε μια εύκολη, σβέλτη και κυρίως super οικονομική οδήγηση. Το HR-V προσφέρει σβέλτες επιδόσεις (μάλιστα οι μετρήσεις μας έδειξαν 0-100 σε 9,7 δλ. έναντι 10,6 που υπόσχεται η Honda) και άμεσες επιταχύνσεις, ενώ ακόμα και με τέρμα γκάζι ο θόρυβος από το σύνολο κινητήρας-κιβώτιο δεν είναι τόσο ενοχλητικός όσο στα περισσότερα υβριδικά. Το καλύτερο όμως είναι πως λόγω της συχνής κίνησης με ηλεκτρισμό, το HR-V είναι ιδιαίτερα οικονομικό. Οι μετρήσεις μας έδειξαν μέση κατανάλωση στα 5,5 λτ./100 χλμ. (5,4 λτ./100 χλμ. υπόσχεται η Honda), αλλά μέσα στην πόλη και με ECO λειτουργία είδαμε και κάτω από 3,5 λτ./100 χλμ. Μάλιστα όσο περισσότερη η κίνηση, τόσο χαμηλότερη η κατανάλωση!
Αυτό φυσικά δεν είναι τυχαίο μιας και σύμφωνα με τη Honda σε ταχύτητες έως και τα 40 χλμ./ώρα, το 91% των χιλιομέτρων πραγματοποιούνται με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας (οι άνθρωποι της Honda θεωρούν πως ανταγωνίζονται ακόμα και plug-in υβριδικό με αυτή την επίδοση), ποσοστό που μειώνεται στο 54% στο εύρος των 40 έως 80 χλμ./ώρα. Από εκεί και πέρα τον πρώτο λόγο έχει ο κινητήρας βενζίνης, καλύπτοντας το 70% των απαιτήσεων, ενώ σε υψηλότερες των 120 χλμ./ώρα ταχύτητες, η αποδοτικότερη λειτουργία είναι η υβριδική που συνδυάζει και τα δύο συστήματα κίνησης. Η απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας και η ελεύθερη κίνηση στον δακτύλιο είναι φυσικά δυο ακόμη καλοδεχούμενα χαρακτηριστικά του νέου υβριδικού Honda HR-V.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Για τη μετάδοση, χρησιμοποιείται ένα κιβώτιο μιας σχέσης που προσφέρει άμεση διασύνδεση κινούμενων μερών, με αποτέλεσμα πιο ομαλή μεταφορά ροπής και γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση. Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα της Honda αφενός είναι πιο συμπαγές από ένα eCVT με πλανητικό μηχανισμό γραναζιών (βλέπετε υβριδικό σύστημα Toyota), αφετέρου πιο αθόρυβο στην πλήρη επιτάχυνση. Σε σχέση με το αντίστοιχο Jazz, το υβριδικό σύστημα του HR-V είναι αναβαθμισμένο, πιο συμπαγές και η υγρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου έχει 25% περισσότερα στοιχεία (από 48 στα 60). Σαν αποτέλεσμα το υβριδικό HR-V αποδίδει 131 ίππους και 253 Nm ροπής με (θεωρητική) μέση κατανάλωση καυσίμου στα 5,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 στα 122 γρ./χλμ.
Στην πράξη όλα τα παραπάνω μεταφράζονται σε μια εύκολη, σβέλτη και κυρίως super οικονομική οδήγηση. Το HR-V προσφέρει σβέλτες επιδόσεις (μάλιστα οι μετρήσεις μας έδειξαν 0-100 σε 9,7 δλ. έναντι 10,6 που υπόσχεται η Honda) και άμεσες επιταχύνσεις, ενώ ακόμα και με τέρμα γκάζι ο θόρυβος από το σύνολο κινητήρας-κιβώτιο δεν είναι τόσο ενοχλητικός όσο στα περισσότερα υβριδικά. Το καλύτερο όμως είναι πως λόγω της συχνής κίνησης με ηλεκτρισμό, το HR-V είναι ιδιαίτερα οικονομικό. Οι μετρήσεις μας έδειξαν μέση κατανάλωση στα 5,5 λτ./100 χλμ. (5,4 λτ./100 χλμ. υπόσχεται η Honda), αλλά μέσα στην πόλη και με ECO λειτουργία είδαμε και κάτω από 3,5 λτ./100 χλμ. Μάλιστα όσο περισσότερη η κίνηση, τόσο χαμηλότερη η κατανάλωση!
Αυτό φυσικά δεν είναι τυχαίο μιας και σύμφωνα με τη Honda σε ταχύτητες έως και τα 40 χλμ./ώρα, το 91% των χιλιομέτρων πραγματοποιούνται με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας (οι άνθρωποι της Honda θεωρούν πως ανταγωνίζονται ακόμα και plug-in υβριδικό με αυτή την επίδοση), ποσοστό που μειώνεται στο 54% στο εύρος των 40 έως 80 χλμ./ώρα. Από εκεί και πέρα τον πρώτο λόγο έχει ο κινητήρας βενζίνης, καλύπτοντας το 70% των απαιτήσεων, ενώ σε υψηλότερες των 120 χλμ./ώρα ταχύτητες, η αποδοτικότερη λειτουργία είναι η υβριδική που συνδυάζει και τα δύο συστήματα κίνησης. Η απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας και η ελεύθερη κίνηση στον δακτύλιο είναι φυσικά δυο ακόμη καλοδεχούμενα χαρακτηριστικά του νέου υβριδικού Honda HR-V.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »