ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Κινητήρας: Με «έξυπνο» συμπλέκτη για χαμηλότερη κατανάλωση
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Κινητήρας: Με «έξυπνο» συμπλέκτη για χαμηλότερη κατανάλωση

202.686 Επισκέψεις στο άρθρο (4/8/2023)

Το νέο δεν είναι φυσικά ο 3κύλινδρος 1,0 Τ-GDi κινητήρας των 120 ίππων, αλλά το ότι αυτός διατίθεται και με 48-βολτο ηλεκτρικό σύστημα το οποίο εξοικονομεί καύσιμα, όπως ένα μικρό υβριδικό όχημα. Η γεννήτρια εκκίνησης, που συνδέεται με το στροφαλοφόρο άξονα μέσω ιμάντα, παρέχει έως και 12 kW (περίπου 16 PS) επιπλέον στους τροχούς κατά την επιτάχυνση. Παλιότερα, η απαιτούμενη ενέργεια για αυτό αποκτιόταν, κατά το «ρολάρισμα» με «νεκρά» π.χ. προς το κόκκινο φανάρι, κατά το φρενάρισμα ή κατά την κίνηση σε κατωφέρεια και συλλεγόταν σε μια μπαταρία 0,44 kWh, που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών.

Στο ανανεωμένο Hyundai i30 εκτός από τις αισθητικές υπάρχουν και σημαντικές μηχανικές αναβαθμίσεις, που κατέστησαν το κορεάτικο μικρομεσαίο ακόμα πιο ανταγωνιστικό.

Στο ανανεωμένο Hyundai i30 εκτός από τις αισθητικές υπάρχουν και σημαντικές μηχανικές αναβαθμίσεις, που κατέστησαν το κορεάτικο μικρομεσαίο ακόμα πιο ανταγωνιστικό.


Η κατάσταση είναι διαφορετική με το νέο χειροκίνητο κιβώτιο iMT (Ιntelligent Manual Transmition). Στο μοντέλο της δοκιμής, που διέθετε 3 πεντάλ, υπάρχει ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος by-wire συμπλέκτης, ο οποίος επιτρέπει στο σύστημα stop&start να σβήνει τον κινητήρα ακόμα κι αν είναι επιλεγμένη μια σχέση στο κιβώτιο. Για να συμβεί αυτό, απλά σηκώνεις το πόδι από το πεντάλ του γκαζιού, η σχέση αποσυμπλέκεται, ο κινητήρας σβήνει και αρχίζει η ελεύθερη κύλιση (εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων η ένδειξη Sailing). Mόλις πατηθεί το γκάζι, το φρένο ή ο συμπλέκτης ο κινητήρας ξαναπαίρνει μπροστά χωρίς να το καταλάβεις καν και εμπλέκεται ξανά η σχέση που υπήρχε στο κιβώτιο. Το σύστημα λειτούργησε καλά, αλλά το είδαμε να λειτουργεί μόνο με το ECO πρόγραμμα λειτουργίας και σε συγκεκριμένες συνθήκες ανάλογα την επιλεγμένη σχέση και την κλίση του δρόμου.

Το αποτέλεσμα είναι πως η μέση κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής ήταν στα 6,8-7,0 λτ./100 χλμ. ήτοι περίπου 0,3-0,5 λτ./100 χλμ. χαμηλότερη από εκείνη του προ ανανέωσης μοντέλου. Επιπλέον χάρη στο.... ντοπάρισμα από την μπαταρία, ο κινητήρας έδειξε να έχει πιο άμεση απόκριση (ειδικά με επιλεγμένη τη λειτουργία Sport), να αποδίδει με άνεση την ισχύ του, να λειτουργεί πιο ήσυχα και να έχει πολιτισμένη συμπεριφορά, κάτι που δεν ίσχυε στο ίδιο βαθμό πριν. Οι επιταχύνσεις από στάση είναι καλύτερες (10,7 δλ. για το 0-100 έναντι 11,6 δλ.), αλλά λόγω μακρύτερης κλιμάκωσης του κιβωτίου και τροχών 17 ιντσών οι ρεπρίζ είναι ανάλογες ή ελάχιστα αμβλυμμένες.

ford
Cupra