Iκανότατος και τηρουμένων των αναλογιών, οικονομικός (4κίνητο με βάρος 1.430 κιλά και αεροδυναμικό συντελεστή 0,34 cd), είναι ο νέος 1,3 λτ. κινητήρας των 180 ίππων του Renegade.
Ο 1.332 κ.εκ. κινητήρας του Renegade ανήκει στην οικογένεια κινητήρων ΜultiAir 3ης γενιάς του ομίλου FCA και διακρίνεται για το τεχνολογικό του προφίλ και την απόδοσή του. Αυτός συμπληρώνει τη νέα γκάμα κινητήρων στο Renegade και συνδυάζεται με 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο αντί του 6τάχυτου διπλού συμπλέκτη της μικρότερης έκδοσης των 150 ίππων και αυτό γιατί το DDCT δεν συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης.
Αρχικά το 4κύλινδρο αυτό μοτέρ διακρίνεται για το χαμηλό του βάρος και έχει υποτετράγωνη αρχιτεκτονική κυλίνδρων (διάμετρος Χ διαδρομή = 70 Χ 86,5 χλστ.) με όγκο 0,33 λτ. για τον καθένα. Διαθέτει φίλτρο σωματιδίων, μεταβλητό χρονισμό και ανεξάρτητο έλεγχο στις βαλβίδες εισαγωγής με έναν εκκεντροφόρο στην εξαγωγή, ενώ φυσικά εφοδιάζεται με υπερτροφοδότη χαμηλής αδράνειας, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate και ένα ικανότατο σύστημα ψύξης (intercooler).
Στην πράξη ο κινητήρας αυτός εντυπωσιάζει με τα λειτουργικά του χαρακτηριστικά επιδεικνύοντας θετικό τράβηγμα από τις 1.500 σ.α.λ. και πολύ καλή απόκριση σε όλο το φάσμα περιστροφής του, ενώ η μέγιστη τιμή της ισχύος αποδίδεται στις 5.750 σ.α.λ. γεγονός που του προσδίδει «ζωντάνια» σε ευρύ φάσμα λειτουργίας. Οι επιδόσεις επιβεβαιώνουν το ικανό του προφίλ αφού είναι σε θέση να κρύψουν τα αδύνατα σημεία της έκδοσης που είναι ο υψηλός αεροδυναμικός συντελεστής (Cd:0,34) και το αυξημένο του βάρος (1.430 κιλά).
Το κιβώτιο είναι το γνωστό 9τάχυτο αυτόματο του ομίλου το οποίο διακρίνεται για την πολιτισμένη του τις περισσότερες φορές λειτουργία και την διατήρηση της κατανάλωσης σε χαμηλά αναλογικά επίπεδα, ενώ ταιριάζει καλύτερα με αυτό τον κινητήρα σε σχέση με τον προηγούμενο των 1,4λτ. εξασφαλίζοντας 9,8 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση (σ.σ. 1,2 λτ./100 χλμ. λιγότερα). Αυτό του συγχωρεί κάποιες ατασθαλίες που σχετίζονται κυρίως με την διαδικασία του kickdown, ανεβάζοντας στροφές και διατηρώντας τις ψηλά ακόμα και όταν ο οδηγός σταματήσει να επιταχύνει αλλά και με το γεγονός πως δεν είναι σε θέση να αναδείξει πλήρως τους 180 ίππους του κινητήρα.
Τέλος, ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του Renegade που του εξασφαλίζει σε αυτή την έκδοση μεγάλες δυνατότητες σε εκτός δρόμου διαδρομές και το καθιστά ξεχωριστό για τα δεδομένα της κατηγορίας, είναι το σύστημα τετρακίνησης που χρησιμοποιεί. Το σύστημα Jeep Active Drive διαθέτει έναν πολύδισκο συμπλέκτη που ελέγχεται ηλεκτρονικά, μεταφέροντας αρχικά τη ροπή στους εμπρός τροχούς. Μόλις παρουσιαστεί απώλεια πρόσφυσης, το σύστημα μεταφέρει τη ροπή και στους πίσω τροχούς, ώστε να διατηρηθεί η πρόσφυση στο μέγιστο δυνατό επίπεδο. Ο οδηγός του Renegade ανάλογα με τις συνθήκες μπορεί να κάνει χρήση του συστήματος Selec-Terain (μέσω περιστροφικού χειριστηρίου) και να επιλέξει μεταξύ 4 mode (Auto, Snow, Sand, Mud) που αλλάζουν την παρεμβατικότητα του ESP και την εμπλοκή της τετρακίνησης, ενώ μπορεί να κλειδώσει το ποσοστό της ροπής στους δύο άξονες (4WD Lock).
Όμορφο δεν το λέω,
Jeep, πάλι δεν το λέω (μη με ρωτήσετε γιατί),
Για ταξίδια δεν είναι,
Οικονομικό δεν είναι,
...περί ορέξεως, κολοκυθόπιτα θα μου πείτε! Οκ, σεβαστό - το δέχομαι.
Καλές πωλήσεις να έχει (και εγώ ας διαλέξω κάποιο άλλο).
Όμορφο δεν το λέω, Jeep, πάλι δεν το λέω (μη με ρωτήσετε γιατί), Για ταξίδια δεν είναι, Οικονομικό δεν είναι, ...περί ορέξεως, κολοκυθόπιτα θα μου πείτε! Οκ, σεβαστό - το δέχομαι. Καλές πωλήσεις να έχει (και εγώ ας διαλέξω κάποιο άλλο).
Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον μια δοκιμή του jeep renegade 1.0 με το μικρό κινητήρα 120 hp περιμένουμε να δούμε το test