Κινητήρας-Κατανάλωση: Σβέλτο και 70 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας
3.904 Επισκέψεις στο άρθρο (13/6/2024)
Με γεμάτη μπαταρία, η κατανάλωση δεν θα ξεφύγει από τα 3-4 λτ./100 χλμ, αλλά χωρίς τη βοήθεια του ρεύματος μπορεί να ξεπεράσει τα 8 λίτρα. Η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει και τα 65 χλμ..
Το Plug-In υβριδικό σύνολο του 01 αποτελείται από έναν 3κύλινδρο 1.500άρη turbo βενζινοκινητήρα 180 ίππων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 82 ίππων. Ο κυβισμός των 1.477 κ.εκ. παραπέμπει κατΆ ευθείαν στο ανάλογο σύστημα της Volvo, που καταργήθηκε. Συνδυαστικά αποδίδονται 261 ίπποι και 425 Nm ροπής, με την αυτόματη μετάδοση των 7 σχέσεων να στέλνει τη δύναμη στους μπροστινούς τροχούς. Οι μετρήσεις μας επιβεβαίωσαν την αίσθηση από τις δυναμικές επιταχύνσεις του μοντέλου μιας και παρά το μεγάλο βάρος, το 0-100 χλμ/ώρα γίνεται σε 7,9 δλ (8,0 δλ. υπόσχεται η Lynk &Co), ενώ το εικονικό προσπέρασμα (60-100 χλμ./ώρα) σε 4,3 δλ.. Tι γίνεται όμως με την κατανάλωση;
Με γεμάτη μπαταρία και σε μεικτές συνθήκες, η κατανάλωση δεν θα ξεφύγει από τα 3,5 λτ./100 χλμ, αλλά χωρίς τη βοήθεια του ρεύματος μπορεί να ξεπεράσει τα 8 λίτρα, νούμερο που θα αδειάσει γρήγορα το -42 λίτρων- ρεζερβουάρ. Μέσα σε αστικό περιβάλλον, όπου η παραγωγή ρεύματος από το φρενάρισμα και τα σταμάτα-ξεκίνα είναι συχνή, η μπαταρία ιόντων λιθίου ωφέλιμης χωρητικότητας 14,1 kWh (με 17,6 KWh ονομαστική χωρητικότητα είναι αρκετά μεγαλύτερη από αυτή που είχε το αντίστοιχο Volvo XC 40) μπορεί να δώσει πραγματική ηλεκτρική αυτονομία γύρω στα 70 χιλιόμετρα (75 υπόσχεται η εταιρεία), ενώ η φόρτιση της γίνεται με μέγιστη ισχύ 3,7 kW σε 4,5 ώρες (7ώρες σε πρίζα σπιτιού). Αξίζει να σημειωθεί ότι οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, την υβριδική με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση και τη Sport με λειτουργία και των δύο μοτέρ για μέγιστη απόδοση.