Το κάτι διαφορετικό: Το Mazda 2 είναι αναμφίβολα μια διαφορετική πρόταση στα μικρά και με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά προσπαθεί να δικαιολογήσει και την ιδιαίτερα… διαφορετική τιμή του.
What is new
-Το μικρότερο μοντέλο της Mazda
-Αποκλειστικά με κινητήρα 1.500 κυβικών
-Καίει 6,8 λτ./100 χλμ.
-Με 17.228 ¤ (αυτόματο με 90 PS)
Για το Mazda 2 δεν χρειάζονται μάλλον και πολλές συστάσεις μιας και πριν από το τέλος της Mazda (ως ΕΛΜΑ) στην ελληνική αγορά πριν 5 χρόνια ήταν ένα από τα πιο καλουπουλημένα της μοντέλα. Πλέον, η ιαπωνική εταιρεία ήρθε με νέο αντιπρόσωπο, τον Όμιλο Συγγελίδη, και έτσι εμείς γνωρίζουμε εδώ την 4η γενιά του μοντέλου η οποία παρουσιάστηκε από τη Mazda σε αυτό το χρονικό κενό (2014).
Αρχικά λοιπόν να πούμε πως το Mazda 2 διατηρεί τις compact διαστάσεις και το χαμηλό βάρος για τα οποία ήταν γνωστό στην προηγούμενη γενιά, πατάει όμως σε νέα πλατφόρμα (σ.σ. πρόκειται για μια τροποποιημένη του CX-5, αντίθετα με αυτή της Ford στην προηγούμενη γενιά), η οποία του έχει δώσει πολλούς πόντους στην οδηγική αίσθηση που προσφέρει. Επίσης, να σημειώσουμε πως το ιαπωνικό μικρό έρχεται στην Ελλάδα αποκλειστικά με ένα 1.500άρη ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 75, 90 και 115 ίππων, ο οποίος ενσωματώνει τις Skyactiv τεχνολογίες της μάρκας. Τέλος, ειδική αναφορά πρέπει να κάνουμε και για την εμφάνισή του καθώς πρόκειται για ένα από τα εκλεπτυσμένα μοντέλα της κατηγορίας. Πάμε να το δούμε πιο αναλυτικά;
Από 13.719 ευρώ
Οι τιμές του Mazda 2 ξεκινάνε από ψηλά, αφού η έκδοση Emotion με τα 75 άλογα κοστίζει 13.719 ευρώ και φτάνουν πολύ ψηλότερα, στα 21.516 ευρώ συγκεκριμένα που κοστίζει η έκδοση των 115 ίππων στη μία και μοναδική, υπερ-πλήρη εξοπλιστική έκδοση Revolution Top. Το μοντέλο της δοκιμής μας είναι το αυτόματο των 90 ίππων, επίσης στη μία και μοναδική έκδοση Attraction (πάνω από μεσαία), που κοστίζει 17.228 ευρώ. Συνοπτικά, έχουμε να σχολιάσουμε πως οι τιμές είναι αλμυρές, ωστόσο το μοντέλο θέλει να προβάλλει και το κάτι διαφορετικό σε μια κατηγορία που είναι αδυσώπητη από πλευράς ανταγωνισμού.
Φίλε Kostis το ανέφερα και εγώ, δεν ζούμε σε άλλο πλανήτη, υπάλληλοι είναι κι αυτοί... θα μου επιτρέψετε βέβαια να είμαι λίγο ρομαντικός και να συνεχίζω να πιστεύω οτι μπορεί να υπάρξει αρθρογράφος και δοκιμαστής αυτοκινήτων που και να ξέρει και να θέλει και να μπορεί να γράψει ΟΛΗ την αλήθεια... προσωπικά κάνω σχόλια μόνο και μόνο για να έχει ο αναγνώστης μια πιο αντικειμενική και σφαιρική εικόνα - όχι βέβαια οτι είμαι αλάνθαστος, κανείς δεν είναι. Και για να μην θεωρηθεί οτι κακίζω το Auto Triti (αν ίσχυε αυτό δεν θα ασχολιόμουν) θα αναφέρω μια παληά ιστορία... στη δεκαετία του 80 έιχα πάρε δώσε με μερικά παιδιά (τότε) από τους 4Τροχούς που θεωρείτο η 'βίβλος' των περιοδικών αυτοκινήτου. Είχανε πάρει λοιπόν για δοκιμή ένα Renault Espace το οποίο ήταν πανάκριβο και θεωρείτο 'ναυαρχίδα' και σούπερ ντούπερ μοντέλο κλπ... μου είχαν πει λοιπόν οτι το είχαν αφήσει ένα πρωί καλοκαίρι στο πάρκινγκ (οι 4Τ είχαν τότε σχετικά πρόσφατα μετακομίσει από το Α Νεκροταφείο στον Αλιμο) και όταν πήγαν να το πάρουν το απόγευμα είχαν λιώσει οι κόλες από τις εσωτερικές επενδύσεις και 'έσταζαν'... κάτι το οποίο ποτέ δεν αναφέρθηκε στο άρθρο... έτσι, για να μην υπάρχουν αυταπάτες σε κάποιους... όπως ΚΑΝΕΙΣ δεν ανέφερε ποτέ ότι οι δύο προηγούμενες (δεν ξέρω για τις τωρινές) Mercedes σειράς C είχαν προβληματικά καθίσματα και σε έπιανε η μέση σου (δυστυχώς έχω προσωπική εμπειρία - το μόνο αυτοκίνητο που είχα παρόμοιο πρόβλημα...)... όπως απαράδεκτα φτηνιάρικα καθίσματα είχαν οι 3άρες... όπως και ότι όλοι διαφημίζουν πλέον όταν έχουν android auto αλλά ΚΑΝΕΙΣ δε γράφει ότι το android auto ΔΕΝ υποστηρίζεται στην Ελλάδα και δεν μπορείς να το κατεβάσεις... όπως ΚΑΝΕΙΣ δεν λέει ότι σε κάποιες μάρκες τα infotainment δεν διαβάζουν όλα τα αρχεία MP3... αλλά που να βρεις 'σωστό' δοκιμαστή / εταιρεία???
Είναι πολύ ενδιαφέρον να βλέπεις ένα άρθρο το οποίο προσπαθεί με νύχια και δόντια να πει κάτι καλό.... και αυτό φαίνεται όταν όλα τα αντικειμενικά στοιχεία είναι μείον και μόνο τα υποκειμενικά είναι συν... Εχουμε λοιπόν και λέμε, τιμή (αντικειμενικό) αλμυρή, χώροι (αντικειμενικό) μέτριοι (συν πλην), εξοπλισμός (αντικειμενικό) μέτριος, εξαρτήματα (αντικειμενικό) μέτρια (ταμπούρα πίσω κλπ), ποιότητα (ουσιαστικά υποκειμενικό) συν (το ότι όλο το ταμπλώ είναι μουντό και σε πολλά σημεία περασμένης γενιάς σχεδιαστικά το περνάει στο ντούκου...), ποιότητα κύλισης (υποκειμενικό) συν (δεν μας λέεει βέβαια εάν εάν είναι καλύτερη πχ από το Polo), κρατήματα (υποκειμενικό) συν (δεν μας λέει βέβαια εάν είναι καλυτερα πχ από το Fiesta)... τα συμπεράσματα δικά σας...
Συγγνώμη κύριε YS, αλλά η ποιότητα του εσωτερικού, η ποιότητα κύλισης, η άνεση δεν είναι υποκειμενικά εάν ξέρεις τα στοιχειώδη. Με τη λογική αυτή και η αισθηση των χώρων ιδιως για τον μέσο Έλληνα που δεν είναι τόσο ψηλος όσο ο Ολλανδος ή ο Σουηδός είναι διαφορετική. Αυτά τα αυτοκίνητα τα παίρνεις είτε νέος όπου δεν έχουν τοση σημασιά οι χώροι ή ως δεύτερο που και πάλι δεν έχουν σημασια.
Επανάληψη των σχολίων που έγραψα και σε άλλη παρουσίαση του μοντέλου δε θα κάνω. Τα σχόλια άλλωστε των υπολοίπων συνσχολιαστών με κάλυψαν. Περιμένω μια σύγκριση με το επερχόμενο corsa που τιμολογιακά τα ατμοσφαιρικά του σύνολα θα κινούνται στα ίδια επίπεδα με του mazda. Όπως και οποιαδήποτε σύγκριση με πχ το ατμοσφαιρικό polo που παρουσίασε το περιοδικό χθες.
Συγγνώμη κύριε xenos αλλά εσείς μάλλον είστε εκτός τόπου και χρόνου... πρώτον, 'αυτά' τα αυτοκίνητα τα παίρνουν πολλοί και για βασικό όχημα και όχι για δευτερότριτο (και οι 'νέοι' μάλλον θα πάνε προς Ibiza, Fiesta, 208...)... δεύτερον προφανώς ο καθένας ανάλογα με τις ανάγκες και τα γούστα του βάζει και τις προτεραιτότητές του αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ένα κάποιο μοντέλο έχει μικρότερους χώρους από τον ανταγωνισμό δεν είναι αντικειμενικό 'μείον' (προφανλως εάν κάποιος είναι 1.60 δεν ζορίζεται αλλά τι δουλειά έχουν οι Σουηδοί, ρώσοι, πυγμαίοι κλπ δεν το καταλαβαίνω όμως πάμε παρακάτω...)... τρίτον την 'ποιότητα κύλισης΄ κλπ τα ανέφερα ως 'υποκειμενικά' διότι τα 'βλέπει' μόνο ο δοκιμαστής, σε αντίθεση με τον εξοπλισμό, την ιπποδύναμη, τους χώρους κλπ τα οποία είναι νούμερα και δεν επιδέχονται ουσιαστικής αμφισβήτησης . Ποιά 'στοιχειώδη' άραγε μπορεί να ξέρει κάποιος για να καταλάβει εκ του μακρόθεν εάν κάποιο αυτοκίνητο έχει καλή 'ποιότητα κύλισης' ? και τέλος πάντων εγώ δεν το αμφισβήτησα (πως θα μπορούσα αν δεν έχω οδηγήσει το μοντέλο?) απλά είπα ότι δεν έγινε σύγκριση , εξάλλου ως σχόλιο του αθρογράφου δεν λέει τίποτε διότι πλέον ποιό ανταγωνιστικό μοντέλο έχει 'κακή' ποιότητα κύλισης, το C3, το Fiesta, το Polo? Εάν θέλουν κάποιοι να καταλαβαίνουν αυτό που εκείνοι θέλουν να καταλάβουν είναι δικό τους πρόβλημα, εξάλλου δεν με νοιάζει να πείσω κανέναν και για τίποτε, εγώ σχολιάζω αντικειμενικά και με βάση αυτά που πραγματικά γνωρίζω - όταν εικάζω είναι σαφές οτι εικάζω και όταν αμφισβητώ είναι επίσης σαφές και με τεκμηρίωση, πάντα κατά τη γνώμη μου. Πάντως χαίρομαι διότι βλέπω πόσοι αρκετοί συνέλληνες έχουν μετοχές σε αυτοκινητοβιομηχανίες και αντιδρούν όταν κάποιος δεν τις υποστηρίζει...
Φίλε Kostis το ανέφερα και εγώ, δεν ζούμε σε άλλο πλανήτη, υπάλληλοι είναι κι αυτοί... θα μου επιτρέψετε βέβαια να είμαι λίγο ρομαντικός και να συνεχίζω να πιστεύω οτι μπορεί να υπάρξει αρθρογράφος και δοκιμαστής αυτοκινήτων που και να ξέρει και να θέλει και να μπορεί να γράψει ΟΛΗ την αλήθεια... προσωπικά κάνω σχόλια μόνο και μόνο για να έχει ο αναγνώστης μια πιο αντικειμενική και σφαιρική εικόνα - όχι βέβαια οτι είμαι αλάνθαστος, κανείς δεν είναι. Και για να μην θεωρηθεί οτι κακίζω το Auto Triti (αν ίσχυε αυτό δεν θα ασχολιόμουν) θα αναφέρω μια παληά ιστορία... στη δεκαετία του 80 έιχα πάρε δώσε με μερικά παιδιά (τότε) από τους 4Τροχούς που θεωρείτο η 'βίβλος' των περιοδικών αυτοκινήτου. Είχανε πάρει λοιπόν για δοκιμή ένα Renault Espace το οποίο ήταν πανάκριβο και θεωρείτο 'ναυαρχίδα' και σούπερ ντούπερ μοντέλο κλπ... μου είχαν πει λοιπόν οτι το είχαν αφήσει ένα πρωί καλοκαίρι στο πάρκινγκ (οι 4Τ είχαν τότε σχετικά πρόσφατα μετακομίσει από το Α Νεκροταφείο στον Αλιμο) και όταν πήγαν να το πάρουν το απόγευμα είχαν λιώσει οι κόλες από τις εσωτερικές επενδύσεις και 'έσταζαν'... κάτι το οποίο ποτέ δεν αναφέρθηκε στο άρθρο... έτσι, για να μην υπάρχουν αυταπάτες σε κάποιους... όπως ΚΑΝΕΙΣ δεν ανέφερε ποτέ ότι οι δύο προηγούμενες (δεν ξέρω για τις τωρινές) Mercedes σειράς C είχαν προβληματικά καθίσματα και σε έπιανε η μέση σου (δυστυχώς έχω προσωπική εμπειρία - το μόνο αυτοκίνητο που είχα παρόμοιο πρόβλημα...)... όπως απαράδεκτα φτηνιάρικα καθίσματα είχαν οι 3άρες... όπως και ότι όλοι διαφημίζουν πλέον όταν έχουν android auto αλλά ΚΑΝΕΙΣ δε γράφει ότι το android auto ΔΕΝ υποστηρίζεται στην Ελλάδα και δεν μπορείς να το κατεβάσεις... όπως ΚΑΝΕΙΣ δεν λέει ότι σε κάποιες μάρκες τα infotainment δεν διαβάζουν όλα τα αρχεία MP3... αλλά που να βρεις 'σωστό' δοκιμαστή / εταιρεία???
Είναι πολύ ενδιαφέρον να βλέπεις ένα άρθρο το οποίο προσπαθεί με νύχια και δόντια να πει κάτι καλό.... και αυτό φαίνεται όταν όλα τα αντικειμενικά στοιχεία είναι μείον και μόνο τα υποκειμενικά είναι συν... Εχουμε λοιπόν και λέμε, τιμή (αντικειμενικό) αλμυρή, χώροι (αντικειμενικό) μέτριοι (συν πλην), εξοπλισμός (αντικειμενικό) μέτριος, εξαρτήματα (αντικειμενικό) μέτρια (ταμπούρα πίσω κλπ), ποιότητα (ουσιαστικά υποκειμενικό) συν (το ότι όλο το ταμπλώ είναι μουντό και σε πολλά σημεία περασμένης γενιάς σχεδιαστικά το περνάει στο ντούκου...), ποιότητα κύλισης (υποκειμενικό) συν (δεν μας λέεει βέβαια εάν εάν είναι καλύτερη πχ από το Polo), κρατήματα (υποκειμενικό) συν (δεν μας λέει βέβαια εάν είναι καλυτερα πχ από το Fiesta)... τα συμπεράσματα δικά σας...
17 χιλιάρικα για 90 άλογα, πίσω ταμπούρα και μικρούς χώρους; Χάνει από την αφετηρία
Συγγνώμη κύριε YS, αλλά η ποιότητα του εσωτερικού, η ποιότητα κύλισης, η άνεση δεν είναι υποκειμενικά εάν ξέρεις τα στοιχειώδη. Με τη λογική αυτή και η αισθηση των χώρων ιδιως για τον μέσο Έλληνα που δεν είναι τόσο ψηλος όσο ο Ολλανδος ή ο Σουηδός είναι διαφορετική. Αυτά τα αυτοκίνητα τα παίρνεις είτε νέος όπου δεν έχουν τοση σημασιά οι χώροι ή ως δεύτερο που και πάλι δεν έχουν σημασια.
Επανάληψη των σχολίων που έγραψα και σε άλλη παρουσίαση του μοντέλου δε θα κάνω. Τα σχόλια άλλωστε των υπολοίπων συνσχολιαστών με κάλυψαν. Περιμένω μια σύγκριση με το επερχόμενο corsa που τιμολογιακά τα ατμοσφαιρικά του σύνολα θα κινούνται στα ίδια επίπεδα με του mazda. Όπως και οποιαδήποτε σύγκριση με πχ το ατμοσφαιρικό polo που παρουσίασε το περιοδικό χθες.
Συγγνώμη κύριε xenos αλλά εσείς μάλλον είστε εκτός τόπου και χρόνου... πρώτον, 'αυτά' τα αυτοκίνητα τα παίρνουν πολλοί και για βασικό όχημα και όχι για δευτερότριτο (και οι 'νέοι' μάλλον θα πάνε προς Ibiza, Fiesta, 208...)... δεύτερον προφανώς ο καθένας ανάλογα με τις ανάγκες και τα γούστα του βάζει και τις προτεραιτότητές του αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ένα κάποιο μοντέλο έχει μικρότερους χώρους από τον ανταγωνισμό δεν είναι αντικειμενικό 'μείον' (προφανλως εάν κάποιος είναι 1.60 δεν ζορίζεται αλλά τι δουλειά έχουν οι Σουηδοί, ρώσοι, πυγμαίοι κλπ δεν το καταλαβαίνω όμως πάμε παρακάτω...)... τρίτον την 'ποιότητα κύλισης΄ κλπ τα ανέφερα ως 'υποκειμενικά' διότι τα 'βλέπει' μόνο ο δοκιμαστής, σε αντίθεση με τον εξοπλισμό, την ιπποδύναμη, τους χώρους κλπ τα οποία είναι νούμερα και δεν επιδέχονται ουσιαστικής αμφισβήτησης . Ποιά 'στοιχειώδη' άραγε μπορεί να ξέρει κάποιος για να καταλάβει εκ του μακρόθεν εάν κάποιο αυτοκίνητο έχει καλή 'ποιότητα κύλισης' ? και τέλος πάντων εγώ δεν το αμφισβήτησα (πως θα μπορούσα αν δεν έχω οδηγήσει το μοντέλο?) απλά είπα ότι δεν έγινε σύγκριση , εξάλλου ως σχόλιο του αθρογράφου δεν λέει τίποτε διότι πλέον ποιό ανταγωνιστικό μοντέλο έχει 'κακή' ποιότητα κύλισης, το C3, το Fiesta, το Polo? Εάν θέλουν κάποιοι να καταλαβαίνουν αυτό που εκείνοι θέλουν να καταλάβουν είναι δικό τους πρόβλημα, εξάλλου δεν με νοιάζει να πείσω κανέναν και για τίποτε, εγώ σχολιάζω αντικειμενικά και με βάση αυτά που πραγματικά γνωρίζω - όταν εικάζω είναι σαφές οτι εικάζω και όταν αμφισβητώ είναι επίσης σαφές και με τεκμηρίωση, πάντα κατά τη γνώμη μου. Πάντως χαίρομαι διότι βλέπω πόσοι αρκετοί συνέλληνες έχουν μετοχές σε αυτοκινητοβιομηχανίες και αντιδρούν όταν κάποιος δεν τις υποστηρίζει...
Με τέτοιο ανταγωνισμό και τα νέα φρέσκα μοντέλα που έρχονται δυστυχώς δεν νομίζω ότι θα είναι στις προτιμήσεις των αγοραστών, χώροι κάτω του μετρίου.