Εντυπωσιακό σε εικόνα, ποιότητα και φινίρισμα το εντελώς ψηφιακό κόκπιτ της Mercedes A 250 e.
Εσωτερικό & οδική συμπεριφορά
92.596 Επισκέψεις στο άρθρο (1/11/2020)
Όπως όλα τα αυτοκίνητα του είδους έτσι η A 250 e ξεκινάει και επιταχύνει αθόρυβα, ενώ ακόμα και αν πατήσεις αρκετά βαθιά γκάζι ο θερμικός κινητήρας δεν εμπλέκεται. Πρέπει ουσιαστικά να τερματίσεις τη διαδρομή για να ξυπνήσει ο 1,33 λτ. βενζινοκινητήρας, δείχνοντας, σε συνδυασμό και με τη μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία, πως η A 250 e δίνει έμφαση στην ηλεκτρική λειτουργία. Όταν όμως μπει στο παιχνίδι ο βενζινοκινητήρας είναι κάτι που γίνεται αισθητό. Αισθητός είναι και ο θόρυβος στις υψηλές στροφές λειτουργίας του στοιχείο που αμβλύνει κάπως την νιρβάνα που προσφέρει το εντελώς ψηφιακό cockpit. Αυτό, μπορεί να λειτουργήσει είτε κατόπιν φωνητικών εντολών (Hey Mercedes), μέσω της οθόνης αφής από τα εύχρηστα menu, με touchpad, αλλά και από τους διακόπτες αφής, που βρίσκονται στο τιμόνι, για μεγαλύτερη ευκολία.
Σε κάθε περίπτωση, το cockpit της A-Class διαθέτει μοναδική κομψότητα, αλλά και απόλυτα premium κατασκευή με εξαιρετικά φίνα υλικά και ανάλογο φινίρισμα. Χωροταξικά μέσα στην καμπίνα δεν έχει αλλάξει τίποτα, με ικανοποιητική ευρυχωρία για 4 ενήλικες, ωστόσο παρά την εφαρμογή μιας σειράς έξυπνων λύσεων προκειμένου η μπαταρία να μην τον περιορίσει, ο χώρος αποσκευών έχει χάσει 60 λίτρα πέφτοντας στα 310 λίτρα. Με επιλεγμένη την ηλεκτρική λειτουργία τα paddles στο τιμόνι αλλάζουν τη δύναμη της ανάκτησης ενέργειας (με D+ η κύλιση είναι πιο ελεύθερη, με D- το φρενάρισμα είναι πιο έντονο).
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το D-auto που έξυπνα ρυθμίζει την ένταση της ανάκτησης λαμβάνοντας υπΆ όψιν μέσω του Navigation διαφόρους παράγοντες, όπως τα όρια ταχύτητας, τα προπορευόμενα οχήματα, τις ανωφέρειες/κατωφέρειες και τις διασταυρώσεις. Αυτή η λειτουργία δεν υφίσταται στο πρόγραμμα Comfort με τα paddles να παίζουν το γνωστό ρόλο αλλαγής ταχυτήτων, ενώ στο Sport ο βενζινοκινητήρας είναι συνεχώς σε λειτουργία για εκρηκτικές επιδόσεις.
Λόγω της σπέσιαλ τοποθέτησης της εξάτμισης, στο βαθύ πάτημα του γκαζιού εκτός από το κόλλημα στην πλάτη του καθίσματος απολαμβάνεις και το μανιασμένο ξεφύσημα που βγαίνει ακριβώς στο κέντρο του αυτοκινήτου. Από εκεί και πέρα, η A 250 e προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην άνεση των απλών εκδόσεων και το κράτημα που επιζητούν οι φλογερές επιδόσεις. Ως ένα βαθμό τα καταφέρνει περίφημα με καλοζυγισμένο και σωστό σε βάρος τιμόνι, συγκρατημένη κλίση και συναρπαστική ικανότητα να ανεβάζει γρήγορα την ένδειξη του ταχύμετρου.
Ωστόσο τα έξτρα 150 κιλά της μπαταρίας δεν κρύβονται εντελώς, αν επιχειρήσεις να κινηθείς πολύ γρήγορα. Το turn-in είναι λίγο πιο αδρανές από ότι περιμένεις, ενώ η υποστροφή έρχεται σχετικά νωρίς, ευτυχώς όμως σε περιορισμένη ποσότητα και με απόλυτα προοδευτική ομαλότητα. Βοηθούν και τα εξαιρετικά ηλεκτρονικά. Το βάρος έχει επηρεάσει κάπως και την αποτελεσματικότητα των φρένων (100-0 χλμ./ώρα σε 39,2 μ.), όχι όμως και την αντοχή τους. Σε καλό δρόμο η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, όπου όμως οι τροχοί συναντήσουν εγκάρσιες ανωμαλίες αυτές δεν αποσβένονται ιδανικά ως αποτέλεσμα της σφιχτής ανάρτησης και των 18 ιντσών ζαντών του μοντέλου της δοκιμής.