Πολλοί ίσως πιστεύουν ότι το σεντάν σχήμα τείνει προς εξαφάνιση. Υπολογίζουν όμως χωρίς τη Mercedes, η οποία στηρίζει σθεναρά τις μπερλίνες και διευρύνει το χαρτοφυλάκιό με τη νέα τετράθυρη A-Class.
Κακά τα ψέματα, όταν λέμε Mercedes εννοούμε πρωτίστως τα σεντάν μοντέλα. C-Class, E-Class, S-Class και όλες οι τετράθυρες παραλλαγές τους από τη CLS έως τη μικρομεσαία CLA: αυτά είναι τα αυτοκίνητα τα οποία κουβαλούν μέσα τους τον πιο αυθεντικό κώδικα DNA της φίρμας κι ας έχει γεμίσει ασφυκτικά η γκάμα της και από SUV.
Η Mercedes λοιπόν, αποφάσισε να χτίσει πάνω σε αυτό το σχήμα κι άλλο. Η αρχική κάθοδος στα μικρομεσαία έγινε με τη CLA η οποία αποκτά μία λίγο μικρότερη αδελφή με τη μορφή της A-Class Sedan που δοκιμάζουμε εδώ.
Η αλήθεια είναι ότι τα σεντάν είναι μία από τις κλάσεις που έχουν αποτελέσει καλό «μεζέ» για την όρεξη των SUV, ειδικά στην Ευρώπη, με την Ελλάδα να ακολουθεί την τάση. Παγκοσμίως όμως η εικόνα δεν είναι η ίδια σε όλες τις γεωγραφικές ζώνες. Οι Αμερικανοί λατρεύουν τα σεντάν, γεγονός που εξηγεί και την απόφαση της Mercedes να παράγει την A-Class Sedan και σε δεύτερο εργοστάσιο πέραν της Γερμανίας, στο Μεξικό αυτήν τη φορά. Αντίστοιχα για την Κίνα υπάρχει ήδη A-Class sedan με μακρύ μεταξόνιο.
Με την πρώτη ματιά, είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς το σχέδιο της Mercedes καθώς η A-Class Sedan μοιάζει πολύ σχηματικά με τη CLA. Οι Γερμανοί έβαλαν τα μοντέλα τους σε σκαλοπάτια 13-14 πόντων ανάμεσα τους: Η πεντάθυρη A-Class έχει μήκος 4.419 χλστ., η σεντάν ανεβαίνει στα 4.549 ενώ η νέα CLA έχει ανέβει στα 4.688 χλστ.. H CLA δηλαδή, στη δεύτερη γενιά της, πήρε πέντε ποντάκια για να διευκολύνει και να ανοίξει κι άλλο το ζωτικό χώρο στη νέα τετράθυρη έκδοση που μπήκε από κάτω. Το μεταξόνιο πάντως είναι παντού ίδιο, 2.729 χλστ. όπως και στη χάτσμπακ έκδοση.
Παραλείψατε να αναφέρετε αγαπητοί, κάποια συστήματα τα οποία έρχονται ως "πακέτα".
- Αν ο αγοραστής επειλέξει πακέτο Advantage, (δεξιά οθόνη 10,25") υποχρεωτικά προστίθενται:
δεξιά Οθόνη 10,25", σύστημα πλοήγησης με σκληρό δίσκο (navigator), σύστημα Parktronik (το αυτοκίνητο παρκάρει ΜΟΝΟ ΤΟΥ: https://www.youtube.com/watch?v=HXquoJ5TgUY&t=243s ) και ηλεκτρικοί καθρέπτες ρυθμιζόμενοι, θερμενόμενοι και ανακλινόμενοι.
- Βοηθητικό σύστημα θέρμανσης από το κινητό, σύστημα κλιματισμού να διατηρεί τη θέρμανση καμπίνας με σβηστό κινητήρα, πακέτο εσωτερικού ατμοσφαιρικού φωτισμού, θερμαινόμενα / αεριζόμενα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού, πλοήγηση με επαυξημένη πραγματικότητα, αναγνώριση σημάτων ταχύτητας και προσαρμογή ταχύτητας ανάλογα με τα σήματα, multibeam led αντιθαμβωτικά φώτα με αυτόματο σινιάλο όταν κάποιος ξεχνάει τα "ψηλά" από απέναντι, προηγμένο ηχοσύστημα με subwoofer κλπ κλπ
Παραλείψατε να αναφέρετε αγαπητοί, κάποια συστήματα τα οποία έρχονται ως "πακέτα". - Αν ο αγοραστής επειλέξει πακέτο Advantage, (δεξιά οθόνη 10,25") υποχρεωτικά προστίθενται: δεξιά Οθόνη 10,25", σύστημα πλοήγησης με σκληρό δίσκο (navigator), σύστημα Parktronik (το αυτοκίνητο παρκάρει ΜΟΝΟ ΤΟΥ: https://www.youtube.com/watch?v=HXquoJ5TgUY&t=243s ) και ηλεκτρικοί καθρέπτες ρυθμιζόμενοι, θερμενόμενοι και ανακλινόμενοι. - Βοηθητικό σύστημα θέρμανσης από το κινητό, σύστημα κλιματισμού να διατηρεί τη θέρμανση καμπίνας με σβηστό κινητήρα, πακέτο εσωτερικού ατμοσφαιρικού φωτισμού, θερμαινόμενα / αεριζόμενα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού, πλοήγηση με επαυξημένη πραγματικότητα, αναγνώριση σημάτων ταχύτητας και προσαρμογή ταχύτητας ανάλογα με τα σήματα, multibeam led αντιθαμβωτικά φώτα με αυτόματο σινιάλο όταν κάποιος ξεχνάει τα "ψηλά" από απέναντι, προηγμένο ηχοσύστημα με subwoofer κλπ κλπ