8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Δοκιμή: Νέα Μercedes EQA
36.961 Επισκέψεις στο άρθρο (31/3/2021)
Η Mercedes EQA είναι το πρώτο πολυτελές μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV που δοκιμάζουμε στην Ελλάδα και έρχεται με θεωρητική αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων για να κλέψει τις εντυπώσεις. Τα καταφέρνει;
What is new
- Premium μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV
- Mε 190 άλογα και 8,1 δλ. στο 0-100
- 345-370 χλμ. πραγματικής αυτονομίας
- Από 42.200 ευρώ (με επιδότηση)
Μετά την EQC, το μεγάλο ηλεκτρικό SUV της Mercedes που ήρθε ως πρώτο μέλος της οικογένειας EQ, η μικρομεσαία EQA ήταν λίγο-πολύ αναμενόμενη. Όπως και το όνομά της: ΕQ από την αμιγώς ηλεκτρική σειρά της Mercedes και Α από το μικρομεσαίο μέγεθος στη σχετική κλίμακα της premium φίρμας. Η EQΑ «πατάει» πάνω στην συμβατική αδελφή της, την GLΑ και αυτό δεν είναι τυχαίο μιας και η πλατφόρμα σχεδιάστηκε εξ αρχής για να μπορεί να δεχθεί τόσο συμβατικά συστήματα κίνησης, όσο και plug in υβριδικό, αλλά και αμιγώς ηλεκτρικό. Το κοινό μεταξόνιο των GLA και EQA είναι η απόδειξη γι αυτή τη συγγένεια, ενώ αξίζει να αναφερθεί πως οι μπαταρίες έχουν κάνει το πάτωμα τόσο παχύ που η απόσταση της EQA από το δρόμο είναι μικρότερη. Η EQA ωστόσο αποτελεί μια αυτόνομη πρόταση στην γκάμα της εταιρείας και έχει έναν σημαντικό ρόλο: Να κάνει γνωστή σε ένα πιο ευρύ κοινό την ηλεκτρική τεχνολογία, που είτε το θέλουμε, είτε όχι, είναι αυτή που στο μέλλον θα αποτελεί τη βασική μορφή κινητικότητας.
Θα μοιάζει με GLA, αλλά θα είναι EQA
Αν και οι αναλογίες σχεδόν ταυτίζονται με αυτές της Mercedes GLA, η σχεδίαση της EQΑ είναι όσο αεροδυναμική και όσο φουτουριστική περιμένεις: Κλειστή μάσκα μπροστά, αεροδυναμικές ζάντες και μια γενικότερη διάθεση εντυπωσιασμού. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να σκεφτείς πως κάτω από αυτά τα 4.463 χλστ. καλοσμιλεμένου αμαξώματος θα μπορούσε να υπάρχει ένα συμβατικό σύστημα κίνησης. Υπάρχει ένας ασύγχρονος ηλεκτροκινητήρας και μια in-house κατασκευασμένη μπαταρία ιόντων λιθίου 500 κιλών (…) αποτελούμενη από 5 modules και 200 κυψέλες με μέγιστη τάση 420V και ονομαστική χωρητικότητα 190 Αh. Μην πονοκεφαλιάζεσαι άδικα όμως φίλε αναγνώστη. Κράτα μόνο πως η απόδοση είναι 190 άλογα με 375 Nm ροπής και πως η Mercedes υπόσχεται 398-426 χλμ. αυτονομίας με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας των 66,5 kWh. Ο χρόνος φόρτισης εξαρτάται φυσικά από τον τρόπο φόρτισης. Ο πιο αργός είναι αυτός σε απλή οικιακή πρίζα, που ξεπερνά τις 30 ώρες και που σε μια ολονύκτια φόρτιση δεν προσφέρει πάνω από 100 χλμ. αυτονομίας. Ωστόσο, ο στάνταρ υγρόψυκτος on-board φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος της EQΑ μπορεί να υποστηρίξει Wallbox μέχρι και 11 kW, κάτι που σημαίνει πλήρη φόρτιση σε λιγότερες από 6 ώρες (8,5 ώρες σε 7,4 kW). Φυσικά υπάρχει και συμβατότητα με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος έως 110 kW, κάτι που ισοδυναμεί με πλήρωση από το 10% στο 80% σε μόλις 30 λεπτά της ώρας.