5 Φωτογραφίες »
Ευχάριστο στο δρόμο, με καλή ποιότητα κύλισης και χαμηλά επίπεδα θορύβου το νέο Nissan Qashqai στο δρόμο. Η ποιοτική του αναβάθμιση είναι και εδώ ξεκάθαρη.
Κινητήρας-Επιδόσεις: Ήπια υβριδικό για σβέλτες επιδόσεις και συγκρατημένη κατανάλωση
Ο 1,3 turbo του νέου Nissan Qashqai είναι γνωστός από μοντέλα της Renault και της Mercedes-Benz, αλλά εδώ συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα. Στο μοντέλο της δοκιμής αποδίδει 140 ίππους με μέγιστη ροπή 240 Nm από τις 1.650 έως τις 4.000 σ.α.λ.. Τίμια ροπή και σε αρκετά μεγάλο εύρος στροφών, οπότε η καταφυγή στον ακριβή, αλλά αρκετά σφιχτό επιλογέα του 6τάχυτου κιβωτίου δεν χρειάζεται να είναι συχνή. Το πως ανταποκρίνεται ο κινητήρας στο πάτημα του γκαζιού εξαρτάται ιδιαίτερα από το ποιο πρόγραμμα έχει επιλεχθεί.
Στο Sport η απόκριση είναι άμεση και τα νούμερα των επιδόσεων ενδιαφέροντα. Μάλιστα το 0-100 χλμ./ώρα που κατέγραψαν τα όργανά μας είναι αρκετά καλύτερο (1,4 δλ.) από τα 12,2 δλ. που υπόσχεται η Nissan, τη στιγμή που οι ρεπρίζ είναι ιδιαίτερα «ζωντανές». Η λειτουργία Eco αμβλύνει αισθητά την απόκριση και αν ζητάς αστραπιαία επιτάχυνση, οι στροφές δεν ανεβαίνουν γρήγορα. Η λειτουργία όμως παραμένει πολιτισμένη, χωρίς θόρυβο και κραδασμό, ενώ η κατανάλωση πέφτει πολύ χαμηλά ακόμα και γύρω στα 6,5 λτ./100 χλμ με τη βοήθεια και της ήπια υβριδικής τεχνολογίας. Αν και σχετικά λιγότερο προηγμένη, βασιζόμενη σε ηλεκτρικό σύστημα 12V αντί για το πιο ισχυρό 48V που είναι ευρέως διαθέσιμο σήμερα επιτελεί σημαντικό έργο ειδικά στις χαμηλές ταχύτητες (κάτω από τα 30 χλμ/ώρα) και στην ενίσχυση της ροπής όταν απαιτηθεί. Έτσι η συνολική κατανάλωση δεν ξεφεύγει και η μέση τιμή της διατηρείται γύρω από τα 7,5 λτ./100 χλμ. που είναι μια αξιοζήλευτη επίδοση για ένα οικογενειακό SUV.
Στο Sport η απόκριση είναι άμεση και τα νούμερα των επιδόσεων ενδιαφέροντα. Μάλιστα το 0-100 χλμ./ώρα που κατέγραψαν τα όργανά μας είναι αρκετά καλύτερο (1,4 δλ.) από τα 12,2 δλ. που υπόσχεται η Nissan, τη στιγμή που οι ρεπρίζ είναι ιδιαίτερα «ζωντανές». Η λειτουργία Eco αμβλύνει αισθητά την απόκριση και αν ζητάς αστραπιαία επιτάχυνση, οι στροφές δεν ανεβαίνουν γρήγορα. Η λειτουργία όμως παραμένει πολιτισμένη, χωρίς θόρυβο και κραδασμό, ενώ η κατανάλωση πέφτει πολύ χαμηλά ακόμα και γύρω στα 6,5 λτ./100 χλμ με τη βοήθεια και της ήπια υβριδικής τεχνολογίας. Αν και σχετικά λιγότερο προηγμένη, βασιζόμενη σε ηλεκτρικό σύστημα 12V αντί για το πιο ισχυρό 48V που είναι ευρέως διαθέσιμο σήμερα επιτελεί σημαντικό έργο ειδικά στις χαμηλές ταχύτητες (κάτω από τα 30 χλμ/ώρα) και στην ενίσχυση της ροπής όταν απαιτηθεί. Έτσι η συνολική κατανάλωση δεν ξεφεύγει και η μέση τιμή της διατηρείται γύρω από τα 7,5 λτ./100 χλμ. που είναι μια αξιοζήλευτη επίδοση για ένα οικογενειακό SUV.
Στο δρόμο: Με αίσθηση ακριβότερου αυτοκινήτου
Όταν δύο συντάκτες με το που μπαίνουν στο γραφείο με διαφορά 5 λεπτών λένε το ίδιο ακριβώς σχόλιο για ένα αυτοκίνητο ε τότε μάλλον και ισχύει… Τι ειπώθηκε για το Qashqai αυτολεξεί; «Σου δίνει μια αίσθηση από… (όπου τελίτσες βάλτε το όνομα premium γερμανικής φίρμας)».
Δεν χρειάζονται λοιπόν παρά ελάχιστα χιλιόμετρα για να αρχίσεις να κοιτάζεις το σήμα στο κέντρο του τιμονιού περιμένοντας να δεις το σηματάκι κάποιας γερμανικής γνωστής φίρμας. Όχι πως υστερούσε ποτέ το Qashqai στον τομέα της άνετης και ποιοτικής κύλισης. Αντιθέτως πάντα ήταν στα υπέρ του, ωστόσο είναι θεαματικός ο τρόπος που βελτιώθηκε η ποιότητα κύλισης, θυμίζοντας premium μοντέλα. Αιτία για αυτό η ησυχία εντός της καμπίνας, όπου ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες περιορίζεται πολύ αποτελεσματικά ο θόρυβος από τον αέρα και την κύλιση, σε συνδυασμό με την λειτουργία της ανάρτησης.
Η τελευταία, με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, χωρίς να έχει μαλακό -ούτε και σφιχτό πάντως- setup λειτουργεί υποδειγματικά, σιδερώνοντας τις ανωμαλίες του δρόμου και παράλληλα δίχως να παράγει κραδασμούς ή θορύβους που να διαταράσσουν την ηρεμία των επιβατών.
Παράλληλα, το νέο Qashqai καθίσταται πιο ευχάριστο οδηγικά, με τη νέα πλατφόρμα του CMF-C (το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που χτίζεται πάνω σε αυτή), να διαχειρίζεται σε συνεργασία με την ανάρτηση καλύτερα το αμάξωμα. Έτσι οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι έντονες και η αίσθηση που λαμβάνεις σε πιο πιεστικές καταστάσεις είναι σαφώς πιο ευχάριστη, επιλέγοντας το σπορ οδηγικό προφίλ. Το τελευταίο οξύνει την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, αν και πάλι το fun to drive περνάει σε δεύτερη μοίρα, με τη Nissan να επιλέγει για το Qashqai ένα πιο οικογενειακό και άνετο προφίλ, όπως επιθυμεί άλλωστε η πλειονότητα των αγοραστών της κλάσης.
Ως SUV το Qashqai δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα να αφήσει την βολή της ασφάλτου για να μεταφερθεί σε εκτός δρόμου εδάφη. Τα 180 χλστ. απόστασης εξασφαλίζουν την ασφάλεια της «κοιλιάς» του και την δυνατότητα να προσπελάσετε πιο κακοτράχαλα σημεία χωρίς δυσκολίες. Πάντως αν είστε από τους λίγους που αρέσκονται στο off-road και θέλουν δύσκολες διαδρομές υπάρχουν πάντοτε και οι τετρακίνητες εκδόσεις του Qashqai.
Δεν χρειάζονται λοιπόν παρά ελάχιστα χιλιόμετρα για να αρχίσεις να κοιτάζεις το σήμα στο κέντρο του τιμονιού περιμένοντας να δεις το σηματάκι κάποιας γερμανικής γνωστής φίρμας. Όχι πως υστερούσε ποτέ το Qashqai στον τομέα της άνετης και ποιοτικής κύλισης. Αντιθέτως πάντα ήταν στα υπέρ του, ωστόσο είναι θεαματικός ο τρόπος που βελτιώθηκε η ποιότητα κύλισης, θυμίζοντας premium μοντέλα. Αιτία για αυτό η ησυχία εντός της καμπίνας, όπου ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες περιορίζεται πολύ αποτελεσματικά ο θόρυβος από τον αέρα και την κύλιση, σε συνδυασμό με την λειτουργία της ανάρτησης.
Η τελευταία, με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, χωρίς να έχει μαλακό -ούτε και σφιχτό πάντως- setup λειτουργεί υποδειγματικά, σιδερώνοντας τις ανωμαλίες του δρόμου και παράλληλα δίχως να παράγει κραδασμούς ή θορύβους που να διαταράσσουν την ηρεμία των επιβατών.
Παράλληλα, το νέο Qashqai καθίσταται πιο ευχάριστο οδηγικά, με τη νέα πλατφόρμα του CMF-C (το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που χτίζεται πάνω σε αυτή), να διαχειρίζεται σε συνεργασία με την ανάρτηση καλύτερα το αμάξωμα. Έτσι οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι έντονες και η αίσθηση που λαμβάνεις σε πιο πιεστικές καταστάσεις είναι σαφώς πιο ευχάριστη, επιλέγοντας το σπορ οδηγικό προφίλ. Το τελευταίο οξύνει την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, αν και πάλι το fun to drive περνάει σε δεύτερη μοίρα, με τη Nissan να επιλέγει για το Qashqai ένα πιο οικογενειακό και άνετο προφίλ, όπως επιθυμεί άλλωστε η πλειονότητα των αγοραστών της κλάσης.
Ως SUV το Qashqai δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα να αφήσει την βολή της ασφάλτου για να μεταφερθεί σε εκτός δρόμου εδάφη. Τα 180 χλστ. απόστασης εξασφαλίζουν την ασφάλεια της «κοιλιάς» του και την δυνατότητα να προσπελάσετε πιο κακοτράχαλα σημεία χωρίς δυσκολίες. Πάντως αν είστε από τους λίγους που αρέσκονται στο off-road και θέλουν δύσκολες διαδρομές υπάρχουν πάντοτε και οι τετρακίνητες εκδόσεις του Qashqai.
Η γνώμη μας
Μπορεί ο πήχης στην κατηγορία των οικογενειακών SUV να έχει ανέβει πολύ ψηλά και οι ανταγωνιστές να δίνουν τη μάχη τους στις λεπτομέρειες, το Nissan Qashqai όμως έχει κάθε λόγο να συνεχίζει να κοιτάει την κορυφή. Έχει αναβαθμιστεί αρκετά σε ποιότητα διαθέτοντας premium στοιχεία, είναι full σε συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, καλύπτει τις οικογενειακές χωροταξικές ανάγκες και ο mild hybrid κινητήρας του εξασφαλίζει καλές επιδόσεις διατηρώντας την κατανάλωση χαμηλά. Όσο για το πάτημά του στο δρόμο; Αυτό είναι ασφαλές και συνάδει με το premium προσανατολισμό το οποίο θέλει να ακολουθήσει.
Σελίδα 1 | Δοκιμή: Nissan Qashqai Hybrid με 140 άλογα από 24.990€ |
Σελίδα 2 | Εσωτερικό & Χώροι: Ανεβασμένο επίπεδο |
Σελίδα 3 | Κινητήρας, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας |
Σελίδα 4 | Μετρήσεις & τεχνικά χαρακτηριστικά |