Συνδυάζοντας το sex appeal με την πολυτέλεια και τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα το Range Rover Evoque των 290 ίππων είναι μια ξεχωριστή, πλην υπερβολικά ακριβή, πρόταση για τα δεδομένα της κατηγορίας του.
H ανάγκη της Range Rover για μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων –το σήμα της οποίας κάλλιστα μπορούμε να θεωρήσουμε ως το πολυτελές παρακλάδι της Land Rover- έφερε στο προσκήνιο το «μικρό» μοντέλο Evoque. To… baby Range Rover ήρθε το 2011, 3 χρόνια μετά την εξαγορά του ομίλου Jaguar Land Rover από τον ινδικό κολοσσό ΤΑΤΑ Μotors. Tυχαίο; Φυσικά όχι, μιας και το πλάνο βιωσιμότητας της φίρμας απαιτούσε ένα νέο, μικρό σχετικά μοντέλο, το οποίο θα έφερνε νέους πελάτες και θα πολλαπλασίαζε τις πωλήσεις. Με αυτά και με αυτά όμως είμαστε στο 2018 και το Range Rover Evoque, που μοιράζεται πολλά μηχανικά μέρη και πλατφόρμα με το Land Rover Discovery Sport, είναι το μοναδικό πολυτελές compact SUV με 3 στυλ αμαξώματος: 5θυρο, κουπέ και Cabriolet (2017). Σε αυτό το τεύχος δοκιμάζουμε την κορυφαία έκδοση του 5θυρου μοντέλου με 2λιτρο κινητήρα βενζίνης υψηλής απόδοσης (290 αντί 240 ίππων της στάνταρ βερσιόν).
Με εμφάνιση που… «τα σπάει»
Το Evoque έχει καταφέρει να γίνει best seller για τη φίρμα (μη βλέπετε φυσικά τα ελληνικά δεδομένα) και όχι άδικα. Από τη μια είναι compact σε διαστάσεις και ανήκει σε κατηγορία, που τον τελευταίο καιρό «τραβάει» δυνατά σε όλο τον κόσμο. Πόσο μικρό είναι το μικρό Range Rover; Mε μήκος 4.370 χλστ. στέκει ακριβώς απέναντι από τον γερμανικό premium ανταγωνισμό των Audi Q3 (4.388 χλστ.), BMW X1 (4.439 χλστ.) και Mercedes GLA (4.424 χλστ). Από την άλλη έχει εμφάνιση, που κυριολεκτικά τα σπάει τραβώντας τα βλέμματα σαν μαγνήτης όντας φορτωμένο με στυλ και ξεχωριστό σχεδιασμό. Το Evoque oυσιαστικά αποτελεί την έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου Land Rover LRX, πολλά στοιχεία του οποίου έχουν μεταφερθεί σχεδόν αυτούσια, όπως το κουπέ στυλ λόγω της ιδιαίτερης γραμμής στο τελείωμα της οροφής και το μικρό πίσω παράθυρο. Στοιχεία όπως το αυξημένο φάρδος, οι παραφουσκωμένοι θόλοι των φτερών, η δυναμική μάσκα, τα αιχμηρά φώτα, η υψηλή γραμμή των παραθύρων, το νεύρο στο πλάι, όλα αποτελούν κομμάτια ενός «δυνατού» πάζλ, το οποίο μάλιστα έχει τονιστεί στο πλαίσιο της τελευταίας ανανέωσης του μοντέλου.
Εvoque με πόσο;
Το Range Rover Evoque είναι ομολογουμένως εντυπωσιακό, αλλά είναι και εξαιρετικά ακριβό για τα δεδομένα της κατηγορίας: Η βασική έκδοση με τον 2λιτρο turbo κινητήρα των 290 ίππων είναι η Dynamic και κοστίζει 87.700 ευρώ με στάνταρ μεταξύ άλλων τετρακίνηση Active (για καλύτερη οικονομία έχει τη δυνατότητα αυτόματης απεμπλοκής του πίσω άξονα και να στέλνει τη ροπή μόνο στον μπροστά όταν το επιτρέπουν οι συνθήκες), αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμό, οθόνη αφής 10 ιντσών με περιμετρική κάμερα οπισθοπορείας για το σύστημα ψυχαγωγίας, πληροφόρησης και πλοήγησης Touch Pro, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα μπροστά, κλιματισμό και έναν αμέτρητο αριθμό συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας. Η πιο πλούσια έκδοση Autobiography με περισσότερα στοιχεία πολυτέλειας κυρίως φτάνει στα 96.100 ευρώ. Οι τιμές αυτές προκύπτουν με την επιβολή υψηλών φόρων (34.726 και 38.029 ευρώ αντίστοιχα) στις ήδη «αλμυρές» εργοστασιακές τιμές των δύο εκδόσεων (52.936 και 57.972 ευρώ).