Το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης του Toyota RAV4 βασίζεται σε έναν νέο και κορυφαίο σε απόδοση 2,5 λτ. βενζινοκινητήρα. Η συνδυαστική ισχύς των τετρακίνητων εκδόσεων είναι 222 άλογα.
Kινητήρας-Επιδόσεις: Και πάει και δεν καίει
171.191 Επισκέψεις στο άρθρο (28/3/2020)
Το υβριδικό RAV4 χρησιμοποιεί ένα νέο σύστημα, το οποίο βασίζεται σε έναν επίσης νέο βενζινοκινητήρα 2,5 λτ.. Αυτός λειτουργεί σε κύκλο Atkinson με άμεσο και έμμεσο ψεκασμό καυσίμου, διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων (οι εισαγωγής ελέγχονται ηλεκτρικά και οι εξαγωγής υδραυλικά) και έχει κορυφαία θερμική απόδοση της τάξης του 41%. Κυρίως όμως συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 120 ίππων με το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο να αποδίδει συνδυαστικά 222 ίππους στην τετρακίνηση έκδοση της δοκιμής (218 ίππους στην προσθιοκίνητη).
Για τη μετάδοση υπάρχει το σοφιστικέ e-CVT κιβώτιο της Toyota με πλανητικό σύστημα ταχυτήτων της Toyota, το οποίο λειτουργεί εν είδη CVT, χωρίς όμως να υπάρχουν οι κλασικοί ιμάντες. Στην πράξη το σύνολο έχει μπόλικη δύναμη, η οποία αποτυπώνεται απόλυτα τόσο σε αίσθηση, όσο και σε νούμερα στο πεδίο των κλασικών μας μετρήσεων, ειδικά με επιλεγμένη τη Sport λειτουργία. Επιπλέον, το απόλυτα ομαλό σε λειτουργία e-CVT κιβώτιο έχει βελτιωθεί με σαφώς λιγότερο βουητό στην επιτάχυνση.
Όχι πως δεν ακούς τις στροφές να ανεβαίνουν και να πέφτουν, αλλά τα ντεσιμπέλ είναι αισθητά λιγότερα. Το μεγάλο ατού του συστήματος όμως είναι η… diesel κατανάλωση με τη μέση τιμή στη διάρκεια της δοκιμής να γυροφέρνει τα 7,0 λτ./100 χλμ., ενώ με την εμμονή στην Eco λειτουργία και λίγη προσοχή στο γκάζι είναι εφικτά νούμερα ακόμη και γύρω στα 5,5 λτ./100 χλμ ειδικά μέσα στην πόλη, όπου η ηλεκτρική λειτουργία είναι αρωγός στα σταμάτα-ξεκίνα.