Το Nissan Micra δέχθηκε ένα μικρό φρεσκάρισμα, κυρίως σε ό,τι αφορά το τεχνικό σκέλος, και πλέον συνδυάζει όλα τα οφέλη του με... εκπτώσεις στην κατανάλωση και τους ρύπους, που κατ΄ επέκταση μεταφράζεται σε οικονομία χρημάτων και λιγοστά τέλη κυκλοφορίας.
Η πέμπτη γενιά του Micra ξεκίνησε την καριέρα της στα τέλη του 2016, ωστόσο η Nissan δεν έχει σταματήσει να αναβαθμίζει το μικρό της από τότε, εντάσσοντας στη γκάμα νέους κινητήρες και προηγμένα τεχνολογικά συστήματα σε κάθε πεδίο. Αυτή τη φορά ήταν η σειρά του 1.000άρη IG-T turbo βενζινοκινητήρα να δεχθεί την φροντίδα των μηχανικών της μάρκας με απώτερο σκοπό να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων και να εναρμονιστεί με τις πιο πρόσφατες, αυστηρές νόρμες Euro 6d που ισχύουν στην Ευρώπη. Κάπως έτσι προέκυψε το μοντέλο της δοκιμής, που, παρά το ότι μετά από το ραφινάρισμα αποδίδει 92 ίππους, ήτοι 8 λιγότερους από πριν, καταφέρνει να κερδίσει τον απερχόμενο 100άρη στα σημεία, δηλαδή στην κατανομή της ροπής, στην κατανάλωση και στους ρύπους.
Κινητήρας: Πιο «ροπάτος» & πιο οικονομικός σε καύσιμο
Τα κομψά τάσια που καλύπτουν τις ατσάλινες 16άρες ζάντες δεν περνούν απαρατήρητα και κλέβουν την παράσταση από την ελαφρώς αλλαγμένη μάσκα.
Ο γνώριμος τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 999 κ..εκ. έλαβε ψήφο εμπιστοσύνης από την Nissan, καθώς η πορεία του μοντέλου συνεχίζει σε αυτή τη φάση αποκλειστικά με αυτό το μοτέρ, συνδυασμένο με χειροκίνητο ή αυτόματο CVT κιβώτιο. Στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων που δοκιμάζουμε, η ισχύς των 92 ίππων προσφέρεται στις 5.000 σ.α.λ. ωστόσο η ροπή των 160 Nm προσφέρεται από τις 2.000-3.750 σ.α.λ., δηλαδή 750 σ.α.λ. χαμηλότερα από την έκδοση των 100 ίππων που αντικαθιστά. Στην πράξη, αυτό σημαίνει πως ο κινητήρας είναι πιο ελαστικός και πιο γεμάτος σε απόδοση, αφού το «τράβηγμα» έρχεται από πιο χαμηλές στροφές, κάτι που σε αστικές μετακινήσεις είναι εξαιρετικά χρήσιμο, ενώ ανταποκρίνεται πολύ καλά και σε συνθήκες ταξιδιού αφού δεν στερείται ισχύος σε καμία περίπτωση.
Παραμένει μοντέρνο & καλό σε ποιότητα
Χωρίς αλλαγές το ταμπλό, είναι καλυμμένο ευρύτατα με μαλακό υλικό, ενώ έχει και ωραίες χρωματικές αντιθέσεις. Ευμεγέθης και εύκολη στο χειρισμό η οθόνη αφής των 7 ιντσών με τα πιο πρόσφατα -φιλικά στον χρήστη- γραφικά του συστήματος Nissan Connect. Από άποψη χώρου θα μετακινηθούν άνετα 4 ενήλικες, ενώ το πορτ-μπαγκάζ των 300 λτ. είναι ικανοποιητικό.
Το κιβώτιο πέντε σχέσεων είναι θετικό σε αίσθηση και έχει μακριά κλιμάκωση, ώστε να διατηρήσει σε χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση καυσίμου. Κάτι που το μηχανικό σύνολο καταφέρνει περίφημα, καθώς η μέση τιμή στις μετρήσεις μας ορίζεται στα 6 λτ./100 χλμ., ήτοι σχεδόν μισό λίτρο κάτω από τον 100άρη κινητήρα που είχε κατανάλωση 6,4 λίτρα.
Στο πεδίο των επιδόσεων, τέλος, το Micra των 92 ίππων έχει αξιοπρεπή νούμερα για την κλάση του με τις διαφορές σε σχέση με την έκδοση των 100 ίππων να είναι αμελητέες: το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 11,3 δλ., το 60-100 χλμ./ώρα με 4η σχέση σε 9,8 δλ. και το 80-120 χλμ./ώρα με 5η σχέση σε 19,5 δλ..