Το νέο Peugeot 308 ήρθε για να δώσει νέα πνοή στην κατηγορία των μικρομεσαίων, να μπει -γιατί όχι- μέχρι και σφήνα στη μόδα των SUV, αφού έχει όλα τα απαραίτητα για να πετύχει: premium αύρα, τεχνολογία αιχμής, σχεδίαση που ξεχωρίζει και το κυριότερο «σωστή» τιμή.
Το νέο Peugeot 308 επαναπροσδιορίζει την κατηγορία
Το Peugeot 308 είναι ένα αυτοκίνητο με βαριά κληρονομιά έχοντας γράψει πάνω από 7 εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι στιγμής σε όλες του τις γενιές. Βέβαια, πλέον, τα μικρομεσαία εκτός του εσωτερικού ανταγωνισμού «δέχονται πιέσεις» από τα SUV με το μερίδιό τους να μικραίνει χρόνο με το χρόνο. Όμως αυτό δεν πτόησε την Peugeot –ευτυχώς- να επενδύσει στην τρίτη γενιά του 308, το οποίο έχει όλα τα προσόντα να αναζωπυρώσει τον ενδιαφέρον για τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας.
Ακολουθώντας την πετυχημένη συνταγή των best seller 208, 2008 και 3008, το τρίτης γενιάς οικογενειακό της γαλλικής μάρκας φέρει μία σειρά από ξεχωριστές ιδιαιτερότητες και έναν premium αέρα, που το καθιστά άμεσο ανταγωνιστή, όχι μόνο των mainstream πρωταγωνιστών της κατηγορίας όπως η Corolla, το Golf ή το i30, αλλά και των πιο premium επιλογών, η Σειρά 1, το A3 και Α-Class, κρατώντας μάλιστα σε λογικά επίπεδα το κόστος απόκτησής του.
Μιλώντας για κόστος το νέο Peugeot 308 έρχεται με bonus λανσαρίσματος, έως και 1.000 ευρώ ανάλογα της έκθεσης, με τη βενζινοκίνητη επιλογή με τον 1.200άρη PureTech κινητήρα των 110 ίππων να κοστίζει από 19.900 ευρώ και αυτή με τους 130 ίππους από 22.300 ευρώ. Στις diesel επιλογές με τον 1,5 BlueHDi κινητήρα των 130 ίππων το κόστος της χειροκίνητης επιλογής ορίζεται από 23.300 ευρώ, ενώ η αυτόματη επιλογή, όπως το μοντέλο της δοκιμής μας, από 26.700 ευρώ, πάντοτε στο βασικό επίπεδο Active Plus.
Μη σας ξεγελάει η λέξη βασικό όμως, καθώς η έκδοση Active Plus θα ικανοποιήσει και με το παραπάνω τις απαιτήσεις του αγοραστή. Διαθέτει οθόνη 10 ιντσών με πλήρη συνδεσιμότητα (Android Auto, Apple Carplay), ψηφιακό πίνακα οργάνων επίσης 10’’, ζάντες αλουμινίου (σ.σ. η έκδοση των 110 ίππων έχει ατσάλινες), διζωνικό κλιματισμό, αναδιπλούμενους καθρέπτες, full LED φώτα μπρος-πίσω και προβολείς, ηλεκτρικό χειρόφρενο, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης πίσω και πλήθος συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης και ασφαλείας. Στα τελευταία θα συναντήσουμε μεταξύ άλλων αυτόνομο φρένο με νυχτερινή λειτουργία και αναγνώριση πεζών/ποδηλάτων, σύστημα διατήρησης οχήματος στην λωρίδα του, αναγνώριση πινακίδων και έξυπνο cruise control.
Οι νευρώσεις του καπό, τα αιχμηρά και λεπτά LED φώτα μαζί με τους χαυλιόδοντες εκπέμπουν δυναμισμό, ενώ η νέα γρίλια με τον κάθετο προσανατολισμό της και το μοτίβο των κυψελών, έρχεται να δώσει ένα πιο elegant ύφος.
Σχεδιαστικά, ο δυναμισμός είναι έκδηλος στο νέο 308, κυρίως χάρη στο καπό που φέρει έντονες νευρώσεις και κατεβαίνει αρκετά χαμηλά, για να συναντήσει τα αιχμηρά και λεπτά LED φώτα (τεχνολογίας Matrix στις εκδόσεις GT Line), στην προέκταση των οποίων συναντάμε τα φώτα μέρας που μοιάζουν με χαυλιόδοντες. Το σπορτίφ στοιχείο τονίζεται ακόμα περισσότερο από τις έντονες ακμές που θα συναντήσουμε στον προφυλαχτήρα, ωστόσο στο γενικό σύνολο, η νέα γρίλια με τον κάθετο προσανατολισμό της και το μοτίβο των κυψελών, έρχεται να δώσει ένα πιο elegant ύφος. Και το καλύτερο για το τέλος: μα βέβαια το νέο σήμα της Peugeot στο κέντρο της μάσκας.
Επιθετικό το πίσω μέρος του 308 χάρη στις πολλές ακμές, τα αιχμηρά φώτα και τη σχεδίαση του προφυλαχτήρα στις απολήξεις της εξάτμισης.
Συνεχίζοντας στο προφίλ του νέου 308, το μάτι θα πέσει στις νευρώσεις χαμηλά στις πόρτες και στη βάση της τρίτης κολώνας, με τις τελευταίες να καταλήγουν στα πίσω LED φώτα με το σχέδιο των τριών νυχιών στο εσωτερικό τους, τα οποία ενώνονται μέσω μιας μαύρης φάσας. Πρέπει να πούμε, βέβαια, ότι σε σχέση με ό,τι έχουμε δει σε άλλα μοντέλα της Peugeot η διάταξη στους κλασικούς «τρεις όνυχες» είναι αισθητά οριζοντιωμένη, ενώ το απαραίτητο σπορτίφ ύφος προσδίδουν το πίσω spoiler που «ξεπετάγεται» από την οροφή και η σχεδίαση του προφυλαχτήρα.
Ντεμπούτο για το νέο λογότυπο της φίρμας, το οποίο εντυπωσιάζει με τη ρετρό αισθητική του και απεικονίζει πιο ρεαλιστικά το λιοντάρι-σήμα κατατεθέν της φίρμας.
Η επιλογή νέας πλατφόρμας (EMP2) στην κατασκευή του Peugeot 308 επηρέασε και τις τελικές του διαστάσεις. Όπως με σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα που κάνουν τη μετάβαση στην επόμενη γενιά, το 308 είναι μεγαλύτερο από το μοντέλο που αντικαθιστά. Συγκεκριμένα το μοντέλο είναι 11 εκατοστά πιο μακρύ από το προηγούμενο (4,36 μέτρα) και πλατύτερο κατά 4,8 εκατοστά, ενώ το μεταξόνιό του επεκτείνεται κατά 55 χιλιοστά φτάνοντας τα 2.675 χιλιοστά. Επίσης, η χαμηλότερη γραμμή οροφής έχει φέρει το ύψος του στα 1,44 μέτρα, στοιχείο που βοήθησε σε ένα συντελεστή οπισθέλκουσας της τάξεως του 0,28 cd.
Συμπερασματικά λοιπόν, είναι δύσκολο να μην εντυπωσιαστεί κανείς από την πρώτη ματιά με την εμφάνιση του νέου Peugeot 308. Έχοντας βρει τη μαγική συνταγή από υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας, οι σχεδιαστές έπλεξαν για ακόμη μία φορά περίτεχνα το δυναμισμό και τη κομψότητα, δημιουργώντας ένα ελκυστικό αποτέλεσμα. Αξίζει δε να κάνουμε μια αναφορά στο νέο λογότυπο της φίρμας, το οποίο χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε κάποιο μοντέλο της και αποτελείται από ένα απέριττο σχέδιο που απεικονίζει πιο καθαρά τόσο το λιοντάρι όσο και την επωνυμία της μάρκας εντυπωσιάζοντας με τη ρετρό αισθητική του.
Η καμπίνα του 308 εντυπωσιάζει με την εικόνα της, την αίσθηση πολυτέλειας που αποπνέει, την ποιοτική στιβαρή κατασκευή και το τεχνολογικό υπόβαθρο. Δεν είναι υπερβολή να την κατατάξεις στις premium κατασκευές.
Η καμπίνα του 308 ακολουθεί τη γνωστή i-cockpit λογική με το μικρό σε διάμετρο τιμόνι και εντυπωσιάζει τόσο με την εικόνα της, όσο και με την αίσθηση πολυτέλειας που βγάζει, χάρη στην αισθητική της, την ποιότητα της κατασκευής και του τεχνολογικού υπόβαθρου.
Εντυπωσιακή η στάνταρ δεκάρα οθόνη αφής με high definition εικόνα και γρήγορη απόκριση. Δένει όμορφα με τα μεγάλα πλήκτρα αφής και τους τύπου πιάνο διακόπτες ακριβώς από κάτω της.
Το ταμπλό διαθέτει οριζόντια αρχιτεκτονική δύο επιπέδων με αιχμηρές γωνίες, όπου στο πάνω επίπεδο βρίσκονται οι αεραγωγοί οι οποίοι διατρέχουν όλο το ταμπλό μέχρι και τον πίνακα οργάνων, καθώς επίσης και μια λεπτή φάσα από, η οποία καλύπτει όλο τα ταμπλό και συνεχίζει στις πόρτες δημιουργώντας οπτικά μεγαλύτερο φάρδος στην καμπίνα. Στο κάτω μέρος τώρα, θα συναντήσουμε την οθόνη αφής, την κεντρική κονσόλα με τα πλήκτρα αφής και τους διακόπτες τύπου πιάνο, όπως επίσης και το ντουλαπάκι του συνοδηγού.
Από άποψη υλικών το 308 μπορεί να κοιτάξει στα μάτια premium μοντέλα, με μαλακά μέρη, ακόμα και στην εξωτερική πλευρά της κονσόλας (εκεί που ακουμπάει το γόνατο οδηγού-συνοδηγού), επενδύσεις από Alcantara και δέρμα (ανάλογα της εξοπλιστικός έκδοσης) και προσοχή ακόμα και στα υλικά που χρησιμοποιούνται για τα μπουτόν ακόμα και στο τιμόνι. Η συναρμογή δεν επιδέχεται κριτικής, με το ευχάριστο φινίρισμα να ολοκληρώνει ιδανικά το ποιοτικό επίπεδο του γαλλικού μοντέλου.
Την εικόνα του εσωτερικού συμπληρώνει ιδανικά το τεχνολογικό υπόβαθρο χάρη στον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών, με δυνατότητες διαμόρφωσης, το νέο infotainment με τη δεκάρα HD οθόνη και τα μεγάλα πλήκτρα αφής από κάτω της που λειτουργούν ως συντομεύσεις, διαμορφώνοντας συνολικά μια εντυπωσιακή, high-tech σύγχρονη εικόνα.
¶νετοι οι χώροι του 308, ιδιαίτερα λόγω του φάρδους στο πίσω κάθισματος που θα φιλοξενήσει 5 ενήλικους.
Η νέα πλατφόρμα και οι μεγαλύτερες διαστάσεις του 308 έδωσαν την ευκαιρία στους σχεδιαστές να εκμεταλλευτούν καλύτερα τους εσωτερικούς χώρους και να διαμορφώσουν μια πιο ευρύχωρη καμπίνα, ικανή να φιλοξενήσει ακόμα πιο άνετα 5 ενήλικους επιβάτες. Τα 1,37 μ. φάρδους εγγυώνται πως οι τρεις πίσω επιβάτες δεν θα χρειαστεί να κάνουν παραχωρήσεις, έχοντας αρκετό αέρα για τα γόνατά τους (8,2 εκ.) και μόνο οι άνω του μετρίου σε ύψος να αισθανθούν λίγο άβολα (1,5 εκ. αέρας). Τέλος, ο χώρος αποσκευών έχει συνολικό όγκο 412 λτ., νούμερο καλό για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Τα 412 λτ. του χώρου αποσκευών είναι ένα καλό νούμερο για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Το σύνολο κινητήρας-κιβώτιο εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση, η μέση τιμή της οποίας στη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 5,7 λτ./100 χλμ..
Ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας των 1.499 κ.εκ. της Peugeot μας άφησε για ακόμα μια φορά εξαιρετικές εντυπώσεις., ενώ εφαρμόζει την πιο σύγχρονη τεχνολογία πετρελαιοκινητήρων (16βάλβιδη κεφαλή, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας κ.τ.λ., υγρό εξάτμισης AdBlue κτλ). Τραβάει εμφατικά από χαμηλά (300 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. είναι αυτά), όντας ελαστικός και με εύρωστη λειτουργία στις μεσαίες στροφές, λειτουργεί πολιτισμένα και αθόρυβα για diesel, ενώ η χροιά και το κροτάλισμα ίσα που περνάνε στην καμπίνα.
Ο 1,5 BlueHdi τραβάει εμφατικά από χαμηλά, όντας ελαστικός και με εύρωστη λειτουργία στις μεσαίες στροφές και λειτουργεί πολιτισμένα και αθόρυβα.
Το γλυκό μάλιστα δένει εξαιρετικά με το αυτόματο κιβώτιο, που ανεβοκατεβάζει σωστά και ομαλά τις 8 σχέσεις του, χωρίς μάλιστα σημαντική επιβάρυνση στην κατανάλωση.
Περνώντας στις επιδόσεις, αυτές είναι απόλυτα ικανοποιητικές, το κυριότερο όμως είναι πως το σύνολο κινητήρας-κιβώτιο εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση, η μέση τιμή της οποίας στη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα μόλις στα 5,7 λτ./100 χλμ.. Μάλιστα με συνεχή χρήση της ECO λειτουργίας (υπάρχει ακόμα η Sport πέραν της Normal) και δίνοντας τη δέουσα προσοχή, η μέση κατανάλωση μπορεί να πέσει εύκολα πιο κάτω, με ένα μικρό -θεωρούμε- τίμημα στην απόκριση του γκαζιού. Τέλος, αναφορικά με τις μετρήσεις κατανάλωσης σε ταξίδι, κάτι που μόνο στο Auto Τρίτη θα βρείτε, με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα η κατανάλωση είναι 3,6 λτ./100 χλμ.. Τέλος, με εκπομπές ρύπων κάτω από 120 γρ./χλμ. το 308 δεν πληρώνει τέλη και μπαίνει και ελεύθερα στον δακτύλιο.
Η άνεση και η υψηλή ποιότητα κύλισης χαρακτηρίζουν το 308. Η αποτελεσματική ανάρτηση και η καλά ηχομονωμένη καμπίνα προσφέρουν ηρεμία και ένα ταξιδιάρικο χαρακτήρα.
Το Peugeot 308 ήταν ανέκαθεν από τα πιο ευχάριστα αυτοκίνητα στο δρόμο, συνδυάζοντας υποδειγματικά την άνεση με τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Ο κύριος λόγος που το επιτυγχάνει είναι η εξαιρετική λειτουργία της ανάρτησης, οποία μπορεί να έχει ελαφρώς σφιχτή αίσθηση, ωστόσο χωρίς να θυσιάζει την άνεση απορροφά τις κακοτεχνίες του δρόμου χωρίς θορύβους ή κραδασμούς -μόνο οι μεγάλες εγκάρσιες λακκούβες θα γίνουν αισθητές. Επίσης, κάτι που ακόμη μας άρεσε είναι το ότι το 308 είναι πολύ ήσυχο. Η καμπίνα είναι απομονωμένη από τους εξωτερικούς θορύβους, είτε αυτοί αφορούν παράγοντες του ίδιου του οχήματος (κύλισης και αεροδυναμικούς), είτε εξωγενείς (κίνηση κ.λπ.). Έτσι και θα έχετε περισσότερη ηρεμία στην καθημερινότητα, αλλά και θα ταξιδέψετε ευχάριστα χάρη στην υψηλή ποιότητα κύλισης. Μιλώντας για καθημερινότητα, το 308 έχει σχετικά ελαφρύ πάτημα στο δρόμο, εξυπηρετώντας τον εύκολο χειρισμό του, ωστόσο και από την άλλη η χαμηλή γραμμή οροφής περιορίζει την προς τα πίσω ορατότητα.
Το μπροστινό μέρος θα υπακούσει πλήρως στις εντολές και θα στρίψει στο σημείο που στοχεύσατε, χωρίς να ανοίξει την τροχιά του με το πίσω μέρος να ακολουθεί πιστά τη γραμμή που χαράξατε.
Το γαλλικό μικρομεσαίο πάντως αποδεικνύεται ευχάριστο σε γρήγορους ρυθμούς οδήγησης με εντυπωσιακά επίπεδα πρόσφυσης, ουδέτερη συμπεριφορά ακόμη και υπό έντονη πίεση, ενώ την ευχάριστη εικόνα του σε οδηγικό επίπεδο, έρχεται να συμπληρώσει η αίσθηση από το μικρό σε διάμετρο τιμόνι, που είναι ιδιαίτερα άμεσο και ακριβές, αν και λίγο πιο ελαφρύ από αυτό που θα θέλαμε. Πάντως το μπροστινό θα υπακούσει πλήρως στις εντολές και θα στρίψει στο σημείο που στοχεύσατε, χωρίς να ανοίξει την τροχιά του με το πίσω μέρος να ακολουθεί πιστά τη γραμμή που χαράξατε. Την σπορτίφ εικόνα συμπληρώνουν τα εξαιρετικά φρένα που χρειαστήκαν 36,4 μ. να ακινητοποιήσουν το 308 από τα 100 χλμ. και έδειξαν ανθεκτικά στη συνεχή χρήση.
+ Σχεδίαση μέσα-έξω, premium αίσθηση ποιότητας, στάνταρ εξοπλισμός, τεχνολογία, κινητήρας-κατανάλωση, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, απόδοση φρένων - Αέρας για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, θέση οδήγησης για υψηλόσωμους, ορατότητα προς τα πίσω
Το νέο Peugeot 308 ήρθε να ανακατέψει για τα καλά την τράπουλα της κατηγορίας, κάνοντας τραμπάλα ανάμεσα στα mainstream και τα premium μοντέλα της κλάσης. Είναι εντυπωσιακό σε εμφάνιση, ξεχωρίζει ποιοτικά και οδηγικά, ενώ επίσης προσφέρει όλα τα digital καλούδια της εποχής και μάλιστα κρατώντας σε νορμάλ επίπεδα τις τιμές του. Δεν χωράει αμφιβολία πως πρόκειται για TOP μοντέλο που σε βάζει σε σκέψεις απέναντι στη μόδα των SUV.