Aκρως οικογενειακόν: Η τρέχουσα, 4η, γενιά του Renault Scenic δείχνει πως ένα ολοκληρωμένο πολυχρηστικό μοντέλο εκτός από πρακτικό μπορεί να είναι ελκυστικό και ευχάριστο.
- 4η γενιά Renault Scenic - Super πρακτικό και ελκυστικό - 1,3 ΤCe με 140 άλογα - Στάνταρ τροχοί 20 ιντσών & 170 χλστ. από το έδαφος - Καίει 8,2 λτ./100 χλμ. - Από 27.890 ευρώ
Η 4η γενιά του Renault Scenic μπορεί να άργησε να διατεθεί στην ελληνική αγορά, πότε όμως δεν είναι αργά. Ο «μπαμπάς» των μικρομεσαίων πολυχρηστικών μοντέλων είναι (επιτέλους) εδώ και μάλιστα όντας ένα από τα πιο ελκυστικά μοντέλα της κατηγορίας του. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά.
Εμφανισιακά το Scenic, που βασίζεται (όπως και τα Megane, Kadjar και Espace) στην CMF C-D πλατφόρμα της συμμαχίας Renault-Nissan, υιοθετεί τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της Renault και είναι πραγματικά πολύ όμορφο, παρά τον όγκο του. Έχοντας μεγαλώσει τις βασικές του διαστάσεις σε σχέση με τον προκάτοχό του με στόχο να τονίσει βασικές αρχές του, όπως η πρακτικότητα και η ευρυχωρία, το Scenic διαθέτει έντονα σφηνοειδές σχήμα με πολλές καμπύλες και μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν επίσης και στοιχεία όπως οι μικροί πρόβολοι εμπρός-πίσω, αλλά κακά τα ψέματα τα high lights είναι η ασυνήθιστα μεγάλη απόσταση των 170 χλστ. από το έδαφος (+40 χλστ. σε σχέση με πριν) και οι στάνταρ 20άρες ζάντες, που συνδυαστικά χαρίζουν μια αύρα από… crossover. Οι 20άρες ζάντες «γεμίζουν» τέλεια του θόλους με τη Renault να το παραδέχεται ανοιχτά: Οι 20άρηδες τροχοί είναι μια πανηγυρική νίκη των σχεδιαστών.
Εσωτερικό-Χώροι: Ωδή στην πρακτικότητα Το εσωτερικό του νέου Scenic είναι όπως ακριβώς οφείλει ένα πολυχρηστικό μοντέλο, πόσο δε μάλλον αυτό που ίδρυσε την κόμπακτ κατηγορία τους: Ευρύχωρο και πρακτικό.
O διαθέσιμος χώρος στο πίσω κάθισμα δε σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό, εν τούτοις όμως είναι απόλυτα επαρκής και κυρίως -χάρη στο συρόμενο και διαιρούμενο σε αναλογία 30/70 πίσω κάθισμα- διαμορφώνεται μαζί με το χώρο αποσκευών σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες.
Υπάρχουν πολλοί αποθηκευτικοί χώροι (σύνολο 63 λίτρα, που είναι πολλά, όμως θα θέλαμε μεγαλύτερες τις πλαϊνές θήκες στις πόρτες), ενώ το συρόμενο πίσω κάθισμα διπλώνει με το πάτημα ενός κουμπιού (One Touch Foldin), παρέχοντας έναν μεγάλο επίπεδο χώρο αποσκευών. Το κατώφλι του τελευταίου είναι χαμηλό, το σχήμα απόλυτα κανονικό και με τις πλάτες σε όρθια θέση και το κάθισμα τέρμα μπροστά φτάνει στα 572 λτ.
Φυσικά η καμπίνα χαρακτηρίζεται από πολλές πρακτικές λεπτομέρειες, όπως η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού μπορεί να διπλώσει σχηματίζοντας έτσι ένα τραπεζάκι (σήμα κατατεθέν του Scenic), οι μπόλικες θύρες USB για φόρτιση, οι αεραγωγοί για τους πίσω επιβάτες μέσα στις μεσαίες κολόνες, καθώς και η συρόμενη κεντρική κονσόλα.
Η σχεδίαση του ταμπλό είναι σύγχρονη, με την κεκλιμένη και κάθετη κεντρική κονσόλα να κερδίζει τις εντυπώσεις (όχι όμως και η μικρή οθόνη αφής της βασικής έκδοσης), ενώ ποιοτικά η καμπίνα θα καλύψει με τη στιβαρότητα και τη γεροδεμένη αίσθηση. Το φινίρισμα κάποιων πλαστικών στα χαμηλά δεν πείθει απόλυτα, αλλά η συνολική αίσθηση κρίνεται θετικά. Το ίδιο και η θέση οδήγησης, που είναι αρκετά ψηλή ώστε να έχεις εποπτική ορατότητα του δρόμου αλλά σχεδιασμένη έτσι ώστε να αισθάνεσαι «μέσα» κι όχι «επάνω» στο αυτοκίνητο, ο δε επιλογέας είναι τοποθετημένος ψηλά και ακριβώς εκεί που βολεύει το δεξί χέρι.