Το Renault Scenic είναι πολύ ελκυστικό σε εμφάνιση και σε αυτό βοηθούν οι στάνταρ 20άρες ζάντες. Παρά την περίεργη διάσταση, η τιμή των ελαστικών δεν ξεφεύγει. Σε έρευνα που κάναμε οι τιμές που βρήκαμε σε αρκετές μάρκες είναι λίγο κάτω λίγο πάνω από τα 120 ευρώ για κάθε ελαστικό.
Ο 1.300άρης TCe βενζινοκινητήρας, που εξελίχθηκε από κοινού με την Mercedes και εξοπλίζεται με φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων, αποδίδει 140 άλογα με 240 Nm ροπής στις 1.600 σ.α.λ. και χαρακτηρίζεται από την ελαχιστοποιημένη υστέρηση απόκρισης (turbo lag) χάρη στην ενσωμάτωση της πολλαπλής εξαγωγής πάνω του και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate. Στην πράξη τραβάει γερά και έχει πολιτισμένα χαρακτηριστικά, με ήσυχη σε γενικές γραμμές λειτουργία στις χαμηλομεσαίες στροφές. Ο γραμμικός 1,3 TCe κινεί με άνεση το αμάξωμα, καταφέρνοντας παράλληλα να κρατήσει την κατανάλωση σε λογικά επίπεδα, με την τυποποιημένη μας μέτρηση να καταγράφει τιμές γύρω από τα 8,0 λτ./100 χλμ., τιμή που μπορεί να πέσει και κάτω από τα 7,5 λτ./100 χλμ με συνεχή χρήση της λειτουργίας ECO.
Στο δρόμο: Ευχάριστο, σταθερό και χωρίς πρόβλημα άνεσης από τους τροχούς των 20 ιντσών Θα ξεκινήσουμε από αυτό που λογικά θα βάλει σε σκέψεις τους περισσότερους: Τους 20άρηδες τροχούς, ειδικά στον επαρχιακό δρόμο. Ε λοιπόν, οι 20άρηδες τροχοί στην πράξη δεν επηρεάζουν ουσιαστικά την άνεση χάρη στα ελαστικά 195/55. Αυτά διαθέτουν αρκετό προφίλ, ώστε οι κακοτεχνίες του δρόμου να μην απειλούν τα λάστιχα και τις ζάντες, αλλά και για να διευκολύνεται το έργο της ανάρτησης. Με αυτά και με αυτά, το Scenic ταξιδεύει με άνεση στον αυτοκινητόδρομο, πατάει γερά και μόνο μετά τα 130 χλμ./ώρα αρχίζουν να ακούγονται κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι. Με εξαίρεση τις βαθιές και κοφτές λακκούβες η ανάρτηση δεν κάνει θόρυβο, ενώ πάντα διατηρεί τον έλεγχο και την ουδετερότητα του αμαξώματος στις στροφές παρά τα στενά ελαστικά.
Το Scenic ανταποκρίνεται σωστά και άμεσα στις εντολές, ενώ ακόμα και αν υπερβάλεις το περιθώριο πρόσφυσης είναι επαρκές. Η ευελιξία στην πόλη δεν είναι στα ατού, αλλά οι αντιδράσεις είναι πάντα προβλέψιμες με το εμπρός μέρος να ανοίγει πρώτο και προοδευτικά την τροχιά του και το σύστημα ελέγχου ευστάθειας να μην επεμβαίνει πρακτικά ποτέ. Κανένα παράπονο και από τα φρένα, που είναι αποτελεσματικά, με σωστή αίσθηση και γραμμικό πεντάλ.
Τεχνολογία: Με σύγχρονα συστήματα ασφαλείας Το Renault Scenic διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, με το ενεργό σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEBS) με ανίχνευση πεζών (για ένα εύρος ταχύτητας από 7 έως 60 χλμ./ώρα), να προσφέρεται στάνταρ. Επιπλέον το γαλλικό MPV μεταξύ άλλων εφοδιάζεται με τα συστήματα Lane Keeping Assist, το οποίο επεμβαίνει στο σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου, ώστε να μην παρεκκλίνει της πορείας του σε υψηλές ταχύτητες, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αυτόματο σύστημα αναγνώρισης πινακίδων, καθώς και κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες για εύκολο παρκάρισμα.
Η γνώμη μας Αναμφίβολα το Renault Scenic είναι ένα ολοκληρωμένο πολυχρηστικό αυτοκίνητο και προσφέρει στο maximum αυτό για το οποίο σχεδιάστηκε: Πρακτικότητα, την οποία πλέον συνδυάζει και με crossover χαρακτηριστικά καθιστώντας το μια κορυφαία οικογενειακή επιλογή με στυλ και ασφάλεια.
+ Πρακτικότητα-χώροι, ελκυστική σχεδίαση, κινητήρας-τράβηγμα, θέση οδήγησης, οδική συμπεριφορά, πληρότητα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας - Φινίρισμα κάποιων πλαστικών χαμηλά, κύκλος στροφής, μικρή βασική οθόνη