Το πρώτο full ηλεκτρικό Jeep είναι στα 4 μέτρα δηλαδή μικρό σε μήκος, έχει 156 άλογα, κοστίζει όσο ή και λιγότερο από αντίστοιχης ιπποδύναμης συμβατικά SUVάκια και είναι εντυπωσιακό σε σχεδίαση! Το δοκιμάζουμε και αποφασίζουμε πόσο Jeep είναι.
To ηλεκτρικό Jeep-άκι που κοστίζει όσο τα συμβατικά
Μικρό στο μάτι, αλλά μεγάλης σημασία για το μέλλον της Jeep είναι το Avenger, που θα μείνει στην ιστορία ως το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της θρυλικής αμερικάνικης φίρμας. Το Avenger, που οδηγήσαμε για πρώτη φορά τον περασμένο Απρίλιο στην Ισπανία, έχει μήκος 4.084 χλστ. (4.236 χλστ. το Renegade) και αυτομάτως γίνεται ο… Βενιαμίν της Jeep. Στηρίζεται μάλιστα στην πλατφόρμα CMP, που γνωρίζουμε από ηλεκτρικά SUVάκια μοντέλα του ομίλου Stellantis, όπως το DS 3 E-Tense, το Peugeot e-2008 και το Opel Mokka-e για παράδειγμα. Ο κινητήρας του όμως αποτελεί βελτιωμένη έκδοση των παραπάνω αποδίδοντας +20 άλογα (156), βελτίωση που είδαμε και στοανανεωμένο DS 3 E-Tense, που δοκιμάσαμε πρόσφατα.
Εκτός από το πρώτο ηλεκτρικό Jeep (θου Κύριε φυλακείν τω στοματί μου), το Avenger είναι και το πρώτο προσθιοκίνητο Jeep, το οποίο εφοδιάζεται με τα συστήματα Selec-Terrain, που προσαρμόζει την απόδοση του κινητήρα και τη λειτουργία των ηλεκτρονικών ανάλογα με το έδαφος και τις συνθήκες πρόσφυσης, ενώ υπάρχει και Σύστημα ελέγχου κατάβασης Hill Descent Control.
Ας το δούμε λοιπόν πιο αναλυτικά ύστερα από τις εκτενείς μετρήσεις του Test Center που μόνο το AutoΤρίτη πραγματοποιεί στην ελληνική αγορά
Εκτός από τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, η μπαταρία προστατεύεται και από ειδικές προστατευτικές ποδιές.
Το Avenger δεν έχει το brutal στυλ που περιμένεις από μοντέλο της αμερικάνικης φίρμας, ωστόσο παραμένει αναμφισβήτητα ένα Jeep με τις χαρακτηριστικές επτά σχισμές στη γρίλια και τις τετραγωνισμένες γραμμές. Μας άρεσε με την πρώτη κιόλας ματιά και αξιολογώντας τις αντιδράσεις των άλλων εποχούμενων και μη καταλαβαίνεις πως αρέσει και στον κόσμο γενικότερα. Αυτό το στοίχημα για το Avenger έχει κερδηθεί όντας προσεγμένο στην κάθε στυλιστική λεπτομέρεια, συνδυάζοντας μοντέρνα με παραδοσιακά Jeep στοιχεία, καθώς και «άγριες» λεπτομέρειες με πινελιές κομψότητας και σχετικά χαμηλή γραμμή οροφής. Οι τροχοί είναι στις άκρες του αμαξώματος, έχει κοντούς προβόλους και χαρακτηρίζεται από τις κορυφαίες γωνίες αναρρίχησης (20ο προσέγγισης, 20ο ράμπας και 32ο διαφυγής) και τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος των 200 χλστ.. Και μέσα σε όλα, σύμφωνα με τη Jeep το μπροστινό μέρος έχει σχεδιαστεί κατάλληλα ώστε να μειώσει το κόστος επισκευής από μικρά ατυχήματα κατά περίπου 1.000 ευρώ.
Ηλεκτρικό που κοστίζει όσο συμβατικό!
Το νέο Jeep Avenger διατίθεται αποκλειστικά σε ηλεκτρική έκδοση (σε κάποιες χώρες όπως Ισπανία, Ιταλία , Γαλλία, Γερμανία, Αγγλία κα Πολωνία θα διατίθεται και με βενζινοκινητήρα 1,2 λτ. 100 ίππων). Αρχικά προβλεπόταν η εισαγωγή του στην Ελλάδα από τη βασική έκδοση και τιμή γύρω στα 28 χιλιάρικα (μετά την κρατική επιδότηση), ωστόσο η διάθεση ξεκινά από την έκδοση Longitude και τιμή 38.700 ευρώ (30.700 ευρώ με την επιδότηση Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ). Η αμέσως επόμενη έκδοση Altitude ξεκινά από 40.700 ευρώ (32.700 ευρώ με την κρατική επιδότηση), με την κορυφαία έκδοση Summit να κοστίζει 43.700 ευρώ (35.700 ευρώ με την κρατική επιδότηση).
Και το αξιοσημείωτο είναι πως το Avenger στη βασική, αλλά εξοπλιστικά πλήρη, έκδοση κοστίζει το ίδιο ή και λιγότερα από αντίστοιχης ιπποδύναμης βενζινοκίνητα αυτόματα SUVάκια (δες εδώ αναλυτικά τις τιμές όλων των μοντέλων της αγοράς). Για του λόγου το αληθές το DS 3 1,2T 130 PS EAΤ8 έχει 35.000 ευρώ, το ήπια υβριδικό Ford Puma 1,0 Ecoboost 155 PS 7DCT έχει 32.351 ευρώ, το Οpel Mokka 1,2T 130 PS AT8 έχει 30.300 ευρώ και το VW T-Cross 1,5 TSI 150 PS DSG7 έχει 30.150 ευρώ!