ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
4 φωτογραφίες »

Στην Comfort ρύθμιση, το GTI είναι ίσως και καλύτερο σε απόσβεση από ένα 1.000άρι Golf, με το τιμόνι του να είναι ιδιαίτερα ελαφρύ, ενώ στη Sport το σύνολο αποκτά εκπληκτική σταθερότητα και απόκριση στις εντολές του οδηγού.

Κινητήρας, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας

92.467 Επισκέψεις στο άρθρο (26/6/2021)

Κινητήρας-Επιδόσεις: Πάει παραπάνω από αυτό που περιμένεις από τους 245 ίππους του…

Το νέο Golf GTI εφοδιάζεται με τον δίλιτρο ΕΑ888 κινητήρα του προηγούμενου, ο οποίος ως evo4 πλέον έχει νέο σύστημα άμεσου ψεκασμού με πίεση από τα 200 στα 350 bar και εσωτερικές βελτιώσεις για μειωμένες τριβές και καλύτερη ακουστική, ενώ ενσωματώνει φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων (dpf) και μεγαλύτερο καταλύτη για μείωση της κατανάλωσης και των εκπεμπόμενων ρύπων.

Στην Comfort ρύθμιση, το GTI είναι ίσως και καλύτερο σε απόσβεση από ένα 1.000άρι Golf, με το τιμόνι του να είναι ιδιαίτερα ελαφρύ, ενώ στη Sport το σύνολο αποκτά εκπληκτική σταθερότητα και απόκριση στις εντολές του οδηγού.

Στην Comfort ρύθμιση, το GTI είναι ίσως και καλύτερο σε απόσβεση από ένα 1.000άρι Golf, με το τιμόνι του να είναι ιδιαίτερα ελαφρύ, ενώ στη Sport το σύνολο αποκτά εκπληκτική σταθερότητα και απόκριση στις εντολές του οδηγού.

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 
Στην πράξη δείχνει αρκετά πιο ισχυρός από ότι θα περίμενες από τους 245 ίππους του όντας πολύ καλός σε απόκριση και με διαρκές θετικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα περιστροφής του, κάτι που αποδεικνύεται και από τις μετρήσεις με 6,1 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα και εντυπωσιακές ρεπρίζ. Αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στο πυκνής κλιμάκωσης 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που κάνει για άλλη μια φορά εξαιρετική δουλειά. Βέβαια και πάλι η μη δυνατότητα να διατηρήσει ο οδηγός τη σχέση που επιθυμεί τόσο ψηλά στον κόφτη, όσο και με το πάτημα του γκαζιού στο πάτωμα (κάνει kickdown), εξασθενεί ελαφρώς την σπορ υπόστασή του. Αυτό όμως είναι περισσότερο ένα απλό παράπονο, αφού επί της ουσίας, αν το αφήσεις και το εμπιστευτείς είναι εξαιρετικό σε κάθε περίπτωση. Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, ο ήχος αν και θα τον θέλαμε περισσότερο μπρουτάλ είναι και αυτός εναρμονισμένος απόλυτα με τον χαρακτήρα του GTI, ενώ τέλος η κατανάλωση αν και ξεπερνάει αρκετά το εργοστασιακό 7,4 λτ./100 χλμ. κατά WLTP,  με μέση τιμή στα 11,2 λτ./100 χλμ. είναι σχετικά καλή, όμως αυξάνεται σημαντικά υπό πίεση.
 

Στο δρόμο: Εντυπωσιακά πολυσχιδές… 

Όπως είπαμε και στην αρχή, το νέο Golf GTI συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο τα δύο αντίθετα άκρα της οδικής συμπεριφοράς. Από τη μία είναι άνετο όσο ένα Golf 1.000 ΤSI στην καθημερινότητα, ενώ από την άλλη μετουσιώνεται σε ένα «πιστάδικο» και εξαιρετικά γρήγορο Golf. Το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης γιΆ αυτή την επιτυχία την έχει η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DCC, η οποία προσφέρεται «πακέτο» με τις 19ιντσες ζάντες με κόστος μόλις 640 ευρώ. Αυτή η ανάρτηση προσφέρει 15 επιλογές απόσβεσης (από το μενού Individual)  πέραν των 3 που εμπλέκει το σύστημα παραμετροποίησης (Eco, Comfort, Sport oι άλλες επιλογές), με όλες τους να έχουν αισθητή διαφορά μεταξύ τους. Συνεχίζοντας με τα τεχνικά στοιχεία που υπάρχουν στο Golf GTI, είναι ξεκάθαρο σε κάθε κομμάτι που ορίζει την οδική του συμπεριφορά, πως η Volkswagen ήθελε να ξαναπάρει στα χέρια της τα σκήπτρα της κατηγορίας, ενσωματώνοντας ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για να τιθασεύσει τα 245 άλογά του. Και το καταφέρνει εξαιρετικά ειδικά σε δρόμο με καλό συντελεστή πρόσφυσης. Σε ολισθηρό οδόστρωμα μπορεί να «χαζέψει» ελαφρώς στην αρχή, ωστόσο μετά επεμβαίνει το σύστημα Vehicle Dynamics Manager που συντονίζει τη λειτουργία και τον συνδυασμό του διαφορικού, της ανάρτησης και του ESP για να εξαλείψει την υποστροφή. Και τα καταφέρνει εντυπωσιακά ακόμα και στη υπερβολή του οδηγού, αν και δεδομένα κόβει πολλή από την ισχύ του κινητήρα. Mε όλα τα παραπάνω, το GTI καθίσταται εξαιρετικά γρήγορο και βρίσκει πρόσφυση με έναν μαγικό τρόπο σε κάθε δρόμο, ενώ την ίδια στιγμή το πίσω μέρος του είναι πιο συμμετοχικό από ποτέ (με το ESP στη θέση Sport ή και εντελώς απενεργοποιημένο) και το τιμόνι του πιο άμεσο και πιο καλό σε αίσθηση από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο αντίστοιχων χαρακτηριστικών του ομίλου (σ.σ διαθέτει υποβοήθηση μεταβλητού βήματος). Την ίδια στιγμή, στο ύψος των περιστάσεων είναι και τα φρένα τόσο σε απόδοση (35,1 μ. για το 100-0 χλμ./ώρα) όσο και σε αίσθηση.

Η γνώμη μας 

Με βάση το πολύ καλό Golf 8ης γενιάς, η Volkswagen κατασκεύασε για άλλη μια φορά ένα αυτοκίνητο που θα μνημονεύεται και μελλοντικά, παρέα με τα GTI 1ης και 5ης γενιάς.  Χωρίς αμφιβολία, το 8ης γενιάς Golf είναι το καλύτερο GTI που φτιάχτηκε ποτέ στον τρόπο που ορίζει το αρκτικόλεξο αυτό γενικότερα την κατηγορία.  

+ Εμφάνιση, ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, κινητήρας-επιδόσεις- ήχος, ανάρτηση DCC
- Τιμή, κατανάλωση υπό πίεση, μη δυνατότητα εντελώς χειροκίνητων αλλαγών σχέσεων

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
(κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Mercedes
VW YPHRESIES