Λένε πως με τα ηλεκτρικά έχεις το άγχος της αυτονομίας. Και ισχύει ως ένα βαθμό θα πούμε. Μήπως όμως για τα καθημερινά πήγαινε-έλα είναι super και δεν πρέπει να αγχώνεσαι; Στην παρακάτω δοκιμή πήραμε το Peugeot e-208 και το εξετάσαμε υπό του πρίσματος αν η μπαταρία του θα αντέξει ή θα μας προκαλέσει άγχος.
Την ώρα που γραφόταν αυτή η δοκιμή, στα εισερχόμενα του outlook ήρθε επίσημο mail από την Peugeot ότι το e-208 αύξησε την αυτονομία του κατά 22 χλμ. μέσω 3 μικρών αλλαγών: Πρώτον φορώντας eco ελαστικά, δεύτερον αλλάζοντας τον λόγο μετάδοσης στο κιβώτιο και τρίτον τοποθετώντας μια αντλία θερμότητας με αισθητήρα υγρασίας στο παρμπρίζ.
«Ε, και;» είπαμε από μέσα μας και πατήσαμε κατευθείαν delete, γιατί μόλις είχαμε τελειώσει με μια διαφορετική από τις συνηθισμένες δοκιμή μαζί του, η οποία στόχο είχε να εξετάσει αυτό ακριβώς, δηλαδή την αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες. Μια δοκιμή στην οποία το εξετάσαμε από ένα συγκεκριμένο πρίσμα: Θα αντέξει η μπαταρία για τα καθημερινά μας πήγαινε-έλα ή θα μιας πιάσει το άγχος να φορτίζουμε παντού και συνεχώς; Πόσο καλό είναι για την πόλη όπου κινούμαστε συνήθως;
Ξεκινήσαμε με 250 χλμ. αυτονομία στο trip, όμως στην πραγματικότητα τα χιλιόμετρα ήταν περισσότερα.
Τόσα έγραφε το trip computer στο πεδίο της αυτονομίας, όταν παραλάβαμε το αυτοκίνητο από τους εξυπηρετικότατους ανθρώπους της Auto One στη Λεωφ. Κηφισίας. Να είμαστε ειλικρινείς, το πρόσωπό μας έβγαλε μια «ξινίλα» βλέποντας 250 χλμ. και full μπαταρία, όμως το δικαιολογήσαμε γιατί αυτό το νούμερο προκύπτει και από το πώς έχει οδηγηθεί το αυτοκίνητο προηγουμένως. ¶σε που 250 χλμ. είναι… μισό ντεπόζιτο σε ένα κανονικό βενζινοκίνητο. Δεν νομίζουμε ότι εσείς με τη βελόνα στην μέση ψάχνετε να βρείτε βενζινάδικο.
Στο τέλος του απογεύματος είχαμε διανύσει 50 χιλιόμετρα, χωρίς να κολλήσουμε σχεδόν καθόλου στην κίνηση και το υπόλοιπο στον μετρητή έγραφε 230 χλμ.
Ξεκινήσαμε, λοιπόν, αμέσως οδηγώντας με το δικό μας, κανονικό στιλ οδήγησης. Και τελικά βγήκαμε αληθινοί στην προηγούμενη υπόθεση, αφού στο τέλος του απογεύματος είχαμε διανύσει 40 χιλιόμετρα στα Βόρεια Προάστια με ταχύτητα έως 70 χλμ./ώρα (και άλλα 10 κατεβαίνοντας το ποτάμι), χωρίς να κολλήσουμε σχεδόν καθόλου στην κίνηση και το υπόλοιπο στον μετρητή έγραφε 230 χλμ.. Για αυτό και δεν μπήκαμε καν στη σκέψη να το βάλουμε στην πρίζα όταν φτάσαμε πια το βραδάκι σπίτι.
Οδηγώντας το e-208 απολαμβάνεις την ποιοτική καμπίνα με τα χαμηλά επίπεδα θορύβου, αλλά και τον σβέλτο κινητήρα με τις εξαιρετικές ρεπρίζ.
Επόμενη ημέρα και το πρόγραμμα είχε πολλά πήγαινε-έλα. Αρχικά το παιδί στο σχολείο, έπειτα γραφείο, στη διάρκεια της ημέρας αρκετές εξωτερικές δουλειές, πάρε πάλι το παιδί από το σχολείο, πήγαινέ το φροντιστήριο και κάπου εκεί στη μέση ψώνια γύρω-γύρω. Οι αποστάσεις βέβαια ήταν μικρές και όλες μέσα στην πόλη τις οποίες όμως αν τις μαζέψεις θα αθροίσεις κοντά στα 70 χιλιόμετρα. Ωστόσο, καθότι είχαν πολλά σταμάτα-ξεκίνα, η μπαταρία του Peugeot 208 φορτιζόταν (το οδηγούσαμε μάλιστα στην επιλογή B στο κιβώτιο όπου η ανάκτηση είναι πιο έντονη όμως δεν φρενάρει μόνο του, πράγμα που μας αρέσει στα υπόλοιπα ηλεκτρικά) και έτσι η ένδειξη της μπαταρίας ήταν κοντά στην μέση. Για αυτό και αποφασίσαμε και το 2ο βράδυ να μην το κουμπώσουμε στην πρίζα.
Πολύ βολικό το πορτάκι που έχει θέση για να ακουμπήσεις το κινητό.
Επόμενη ημέρα και οι διαδρομές μας ήταν λίγο πολύ οι ίδιες. Πάλι δηλαδή πολλά χιλιόμετρα μέσα στην πόλη, εκεί δηλαδή όπου το 208 βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον κερδίζοντάς σε με την καλή ποιότητα κύλισης, τα χαμηλά επίπεδα θορύβου, την ευκολία στο μανουβράρισμα (αν και θα θέλαμε καλύτερη ορατότητα προς τα πίσω), το αυτόματο κιβώτιο και την απουσία θορύβου από τον κινητήρα, καθώς τέλος -και σημαντικότερο- τις κορυφαίες ρεπρίζ στο 30-80 χλμ./ώρα. Ωστόσο, πλέον, η «στάθμη» της ενέργειας είχε πέσει στο ¼ και έτσι όταν βρεθήκαμε στον ΑΒ Βασιλόπουλο σκεφτήκαμε πως καλό είναι να εκμεταλλευτούμε τον χρόνο και να το φορτίσουμε στους φορτιστές της ΔΕΗ (DEH BLUE) ενώ ψωνίζουμε. Κίνηση που αποδείχθηκε σωστή μιας και μέσα σε ένα 2ωρο, χάρη στον 11άρη on-board charger (σ.σ. σημαντικό προσόν για το e-208 όπως έχουμε ανακαλύψει από την καθημερινή τριβή μας με ηλεκτρικά) «πήρε» 22 kW, σχεδόν δηλαδή το μισό της χωρητικότητας της μπαταρίας (50 kWh). Αυτή τη φορά όμως, όταν επιστρέψαμε στο σπίτι, δεν το αφήσαμε πάλι εκτός πρίζας, αλλά το κουμπώσαμε γιατί ξέραμε πως την επομένη ημέρα θα κινιόμασταν περισσότερη ώρα στον αυτοκινητόδρομο.
Στάση στο σούπερ-μάρκετ για τα ψώνια της εβδομάδας. Καλό είναι να εκμεταλλευτείς το χρόνο φορτίζοντας και κερδίζοντας αρκετά χιλιόμετρα.
Η διαδρομή της επόμενης ημέρας περιελάμβανε οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό δίκτυο με όμορφες απολαυστικές καμπές. Ο ανοικτός δρόμος δεν είναι φίλος των ηλεκτρικών, και αυτό ισχύει και για το e208. Αν πατήσεις βαθιά το γκάζι θα δεις την αυτονομία να πέφτει δραστικά, για αυτό πρέπει να πηγαίνεις με τα όρια. Έτσι θα βγάλεις 200 χιλιόμετρα περίπου. Από την άλλη στο επαρχιακό δίκτυο θα απολαύσεις την οδική συμπεριφορά του γαλλικού μοντέλου, το γρήγορο τιμόνι και τη σφιχτή ανάρτηση, ενώ δεν θα ενοχληθείς από το βάρος -καθότι φαίνεται-, καθώς το κέντρο του είναι χαμηλά. Επιπλέον, η αυτονομία, αν και θα πέσει αρκετά η μπαταρία στην ανηφορική διαδρομή, όταν πλέον θα έρθει η ώρα της επιστροφής και η κατηφόρα, θα είναι σαν να πηγαίνεις σβηστός…
Σε πιο σβέλτους ρυθμούς το 208 είναι ευχάριστο και κρύβει ικανοποιητικά το βάρος του.
Οι καθημερινές μας διαδρομές καλύφθηκαν και με το παραπάνω στο τιμόνι του ηλεκτρικού 208, που σημαίνει πως πρόκειται για ένα ιδανικό αυτοκίνητο σε αυτό το περιβάλλον, αφού σε όλα τα πλεονεκτήματα που έχουμε αναφέρει για τις υπόλοιπες εκδόσεις, προστίθεται και η οικονομία χρήσης. Δεν αγχωθήκαμε καθόλου, ενώ με ένα σωστό προγραμματισμό μπορείς να βγεις και εκτός των αυστηρών πλαισίων της πόλης αν και μακρινό ταξίδι δεν θα κάνεις εύκολα.
Ικανοποιητικοί οι χώροι στο πίσω κάθισμα. Θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερο το άνοιγμα της πίσω πόρτας. Από την άλλη, βολεύει να βγεις αν έχεις παρκάρει σε μία κάθετη στενή θέση.