Το diesel μοτέρ μέχρι το 2015 εμφανίζει ζημιά στο turbo και στα μπεκ, ενώ χάνει λάδια
8.824 Επισκέψεις στο άρθρο (23/2/2024)
Η BMW X5 που δοκιμάζουμε μεταχειρισμένη είναι μοντέλο του 2018 και μέσα σε 6 χρόνια έχει διανύσει 165.000 χιλιόμετρα. Η έκδοση του SUV είναι η xDrive25d, η οποία εφοδιάζεται με δίλιτρο τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 231 ίππων. Ο πρώτος ιδιοκτήτης φαίνεται πως έβαλε βαθιά στο χέρι στην τσέπη, μιας και το αυτοκίνητο διαθέτει το sport M πακέτο, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, προσαρμοστικά φανάρια LED, κάμερες 360 μοιρών, οθόνη head-up display, δερμάτινες επενδύσεις, καθώς και λειτουργία soft-close στις πόρτες, με την οποία οι θύρες κλείνουν χωρίς να απαιτείται να τις τραβήξουμε με μεγάλη δύναμη.
Κατά την οδήγηση τα 165.000 χιλιόμετρα που έχει στο ενεργητικό της η X5 γίνονται δύσκολα αντιληπτά. Ο κινητήρας επιταχύνει εμφατικά το αμάξωμα των 2,2 τόνων, αφού τα 500 Nm ροπής είναι διαθέσιμα από τις 1.500 στροφές. Για τη διαδικασία 0-100 χλμ/ώρα χρειάζονται 7,7 δευτερόλεπτα, με τις αλλαγές στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων να γίνονται απροβλημάτιστα, ενώ η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 7,1 λτ/100 χλμ. Τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, που επιλέγονται μέσω ενός διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, αλλάζουν την απόκριση του κινητήρα, την αίσθηση στο τιμόνι, καθώς και την απόσβεση της ανάρτησης. Τα πάντα λειτουργούσαν σωστά στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας.
Οι περισσότερες αναφορές βλαβών εστιάζονται στον τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα με κωδικό N47 των μοντέλων παραγωγής μέχρι το 2015. Το συγκεκριμένο μοτέρ, που αποδίδει 215 άλογα, όταν διανύσει πολλά χιλιόμετρα εμφανίζει πρόβλημα με το turbo, τα μπεκ πετρελαίου, ενώ επιπλέον έχει και αυξημένες διαρροές λαδιού.