Ο ιμάντας χρονισμού αλλάζει κάθε 180.000 χλμ. Αν βρείτε φθορές, θα είναι στα αμορτισέρ
8.562 Επισκέψεις στο άρθρο (4/9/2024)
Ο πετρελαιοκινητήρας 1,5 λίτρων του Ford Focus που δοκιμάζουμε ως μεταχειρισμένο διαθέτει ιμάντα χρονισμού, ο οποίος πρέπει να αντικαθίσταται κάθε 180.000 χιλιόμετρα. Σε αυτοκίνητα με αυτό τον αριθμό στο καντράν, ή ακόμα και μεγαλύτερο, υπάρχουν σποραδικές περιπτώσεις όπου ο κινητήρας μπορεί να εμφανίσει αρρυθμίες σαν να «πνίγεται», και περιστασιακά να σβήνει. Η πιθανότερη αιτία για κάτι τέτοιο είναι τα μπεκ πετρελαίου, ένα εξάρτημα που εμφανίζει τα συγκεκριμένα συμπτώματα σε πολλούς σύγχρονους diesel κινητήρες.
Εκτός από την αντικατάσταση των μπεκ, υπάρχει και η επιλογή να τα στείλετε σε μια εξειδικευμένη εταιρεία όπου θα τα αποσυναρμολογήσει και θα τα επισκευάσει. Μπορεί η διαδικασία να είναι πιο χρονοβόρα σε σχέση με την απλή αντικατάσταση με καινούργια, ωστόσο ενδέχεται να είναι πιο οικονομική, αναλόγως των εφαρμογών.
Οι πιο συνηθισμένες φθορές που μπορεί να βρείτε σε ένα Ford Focus που πλησιάζει τη δεκαετία είναι στα αμορτισέρ ή στα ελατήρια, τα οποία ενδέχεται να εμφανίζουν αυξημένα σημάδια «κόπωσης». Αυτό είναι πιο πιθανό να συμβεί στις station wagon εκδόσεις του Focus, όπου «καλούνται» να μεταφέρουν αυξημένα φορτία στο χώρο αποσκευών τους.