To τελευταίο Ibiza CUPRA που ήρθε στην αγορά, πριν το τμήμα ανεξαρτητοποιηθεί από την SEAT, έλαβε ξανά 1.800άρη turbo κινητήρα απόδοσης 192 ίππων που του προσέφερε καυτές επιδόσεις. Πόσο άξιζε τελικά;
Η SEAT πριν λίγα χρόνια αποφάσισε να μετατρέψει το τμήμα CUPRA σε κανονική μάρκα που θα κατασκευάζει ακόμη και δικά της μοντέλα, ωστόσο οι petrolheads συνδέουν ακόμη το όνομα CUPRA με τις πυραυλοκίνητες εκδόσεις που προσέφερε η ισπανική φίρμα στα Ibiza και Leon. Πάμε να δούμε σε ποια σημεία «πονούσε» και ποια είναι τα χαρακτηριστικά εκείνα που έκαναν το SEAT Ibiza CUPRA αγαπητό σε αυτούς που έψαχναν καταιγιστικές επιδόσεις από ένα compact αυτοκίνητο πόλης.
Η SEAT προσέφερε το Ibiza CUPRA μόνο σε 3θυρο αμάξωμα, ωστόσο φρόντισε να του δώσει πιο σπορτίφ και δυναμικό λουκ, έτσι ώστε να ξεχωρίζει αμέσως από τις απλές εκδόσεις. Για αυτόν τον λόγο, η έκδοση CUPRA έλαβε νέους προφυλακτήρες μπροστά και πίσω, ειδικής σχεδίασης ζάντες, καινούριο πίσω διαχύτη με απόληξη εξάτμισης στο κέντρο, γράμματα «CUPRA» στη θύρα του πορτ-μπαγκάζ και φυσικά, τα απαραίτητα εμβλήματα.
Εσωτερικό: Λιγότερο κομψό από άλλα GTi, χωρίς σπορ θέση οδήγησης
H καμπίνα του αυτοκινήτου είναι λίγο πιο νεανική και κομψή σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, υπάρχει μαλακό υλικό στο ταμπλό ενώ είναι αρκετά εκσυγχρονισμένο σε επίπεδο τεχνολογίας, προσφέροντας συνδεσιμότητα με κινητά και tablets μέσω του συστήματος infotainment και της μικρής οθόνης αφής που διαθέτει. Η θέση οδήγησης δεν είναι όσο σπορ ορίζει ο χαρακτήρας του και αυτό γιατί ο οδηγός θα δυσκολευτεί να φτιάξει μια σπορ σε αίσθηση θέση, με τον επιλογέα να είναι κοντός και να απαιτεί το κρέμασμα του δεξιού χεριού του σε κάθε εναλλαγή. Με δεδομένο πως πρόκειται για ένα 3θυρο αυτοκίνητο, το Ibiza CUPRA έχει αρκετούς χώρους και δεν γίνονται μεγάλες παραχωρήσεις με εξαίρεση τον περιορισμένο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 292 λίτρων.
Κινητήρας: Όπλο το 1.800άρι μοτέρ, καυτές οι επιδόσεις αλλά με αυξημένη κατανάλωση
Το τελευταίο Ιbiza CUPRA που ήρθε στην αγορά έκανε upsizing και προσφέρθηκε με 1,8 λίτρων μοτέρ με απόδοση 192 ίππων και 320 Nm ροπής. Στην πράξη το μοτέρ αυτό τραβάει θετικά από χαμηλά, με την υψηλή ροπή να είναι «απλωμένη» σε όλο το φάσμα περιστροφής του. Συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο το οποίο έχει σφιχτή διάταξη και θετικό κούμπωμα. Οι επιδόσεις του CUPRA με αυτό τον κινητήρα είναι πολύ καλές, αφού κάνει το 0-100 σε 6,8 δευτερόλεπτα, ενώ η κατανάλωσή του σε πραγματικές συνθήκες ανέρχεται στα 9,8 λτ./100 χλμ.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Στον δρόμο: Σβέλτο και στιβαρό αλλά ελάχιστα παιχνιδιάρικο
To SEAT Ibiza CUPRA είναι ένα όπλο μικρού διαμετρήματος αφού εύκολα μπορεί να κινηθεί σβέλτα σε κάθε είδους διαδρομή. Στον ανοιχτό δρόμο είναι σταθερό με την ανάρτηση αν και σφιχτή να φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, προσφέροντας παράλληλα καλή αίσθηση στον οδηγό του. Στη ρύθμιση της ανάρτησης στη θέση Sport περιορίζεται αισθητά η άνεση και το CUPRA καθίσταται πιο αποτελεσματικό στην γρήγορη κίνηση εφόσον όμως δεν υπάρχουν ανωμαλίες αφού σε τέτοια περίπτωση οι αναπηδήσεις του αμαξώματος είναι έντονες. Σε δρόμο με στροφές, το μπροστινό μέρος έχει τάσεις υποστροφής, ενώ με την ρύθμιση Active του συστήματος ESP από το μενού του αυτοκινήτου στην οθόνη αφής, αποκτά ελαφρώς πιο παιχνιδιάρικο χαρακτήρα, χωρίς ωστόσο υπερβολές.
Τιμή-Συμπέρασμα: Παραμένει ψηλά η τιμή του αλλά δεν έχει τα «κακά» των 2λιτρων
To τελευταίο SEAT Leon CUPRA που ήρθε στην αγορά πριν η CUPRA ανεξαρτητοποιηθεί και γίνει ξεχωριστή φίρμα διατηρεί ψηλά την τιμή του, αφού όποιος επιθυμεί να βρει ένα στην αγορά των μεταχειρισμένων θα πρέπει να δώσει τουλάχιστον 15 χιλιάρικα (καινούριο το αγόραζες ακόμα και 17.500 ευρώ). Αρκετά από αυτά, έχουν λάβει μάλιστα πακέτα βελτιώσεων, αφού ο 1.800άρης είχε μεγάλες δυνατότητες αναβάθμισης. Το αυτοκίνητο προσφέρει σε καλή τιμή εκρηκτικές επιδόσεις, ενώ επειδή δεν είναι 2λίτρο, όπως άλλα μοντέλα της κατηγορίας του, γλυτώνει τον φόρο πολυτελείας και το τεκμήριο.
Koστίζει το 2021 μεταχειρισμένο σχεδόν όσο έκανε το 2016... καινούριο!
- Ξεχωρίζει από τα άλλα Ibiza εξωτερικά, υστερεί από άλλα GTi στην καμπίνα
- Όπλο το 1.800άρι μοτέρ, 0-100 σε 6,8 δευτερόλεπτα
- «Καίει» μπόλικο (9,8λτ./100χλμ)
- Οι τιμές του έχουν παραμείνει στα ύψη!
Άξιζε τελικά το τελευταίο SEAT Ibiza CUPRA ή υπάρχουν καλύτερα και πιο ολοκληρωμένα μικρά GTi; Eσύ πόσα θα έδινες να το αγοράσεις τώρα;