ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Δύσκολο ακόμα και να διαλέξεις μέγεθος μπαταρίας στα ηλεκτρικά. Γιατί;

Δύσκολο ακόμα και να διαλέξεις μέγεθος μπαταρίας στα ηλεκτρικά. Γιατί;

5.927 Επισκέψεις στο άρθρο (18/2/2024)

- Μεγαλύτερη μπαταρία σημαίνει και μεγαλύτερη αυτονομία
- Τα μεγάλα ταξίδια (πχ. Αθήνα-Θεσσαλονίκη) δεν «βγαίνουν» με μια φόρτιση
- Οι μεγάλες μπαταρίες θέλουν περισσότερο ρεύμα άρα και ώρα στο φορτιστή
- Η «μαγκιά» δεν είναι πάντα στο μέγεθος, γιατί μέγεθος σημαίνει έξτρα βάρος

Μεγαλύτερη μπαταρία σημαίνει και μεγαλύτερη αυτονομία

Η εποχή που τα κυβικά, η ιπποδύναμη και η κατανάλωση ήταν αρκετά για να ξέρεις αν θα ταξιδεύεις γρήγορα, άνετα και οικονομικά πέρασε. Με τα ηλεκτρικά ούτε τα βασικά νούμερα δεν περιγράφουν την εμπειρία που θα έχεις από το αυτοκίνητό σου. Γιατί;
 
Η μεγαλύτερη μπαταρία αντικατέστησε τα περισσότερα κυβικά όταν έρχεται η ώρα να διαλέξεις αυτοκίνητο. Οι περισσότεροι που θέλουν έναν μόνο αριθμό για να αποφασίσουν, με τα ηλεκτρικά μάλλον έχουν χάσει τη μπάλα. Σκέψου δύο παρόμοια αυτοκίνητα, ένα Nissan Ariya και ένα Toytota bZ4X. Στη βασική έκδοση, το πρώτο έχει 87kWh μπαταρία και το δεύτερο «μόλις» 71.4kWh. Και τα δύο όμως έχουν στα «χαρτιά» γύρω στα 500 χλμ. Αυτονομία.
 

Τα μεγάλα ταξίδια (πχ. Αθήνα-Θεσσαλονίκη) δεν «βγαίνουν» με μια φόρτιση

Με την πραγματική αυτονομία όμως πιο κοντά στα 400 χλμ. αν θες να πας για παράδειγμα Θεσσαλονίκη, με την απόσταση να ξεπερνά αυτά τα χιλιόμετρα, παρότι το Nissan έχει τη μεγαλύτερη μπαταρία, μάλλον θα φτάσεις πρώτα με το Toyota. Και εκτός από πιο σύντομα, το bZ4X θα σε πάει Θεσσαλονίκη και φθηνότερα. Λογικό αφού η μικρότερη μπαταρία του θέλει λιγότερη ενέργεια και άρα χρήματα, για να φορτίσει.

Οι μεγάλες μπαταρίες θέλουν περισσότερο ρεύμα άρα και ώρα στο φορτιστή

Αφού θέλει λιγότερη ενέργεια, θέλει και λιγότερη ώρα το φορτιστή. Βάλε τώρα πως και τα δύο αυτοκίνητα θα πρέπει να κάνουν στάση για να φορτίσουν ώστε να φτάσουν μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Πράγμα που σημαίνει πως καλό θα είναι να «γεμίσουν». Δεν είναι εξάλλου κατάσταση κάθε τρεις και λίγο να φορτίζεις 20%, και αφού έκανες τη στάση, θα το φορτίσεις όλο να έχεις να κινηθείς και όταν φτάσεις. Ποιος όμως φορτίζει πιο γρήγορα; Στους μεγάλους φορτιστές 150kW και τα δύο αυτοκίνητα θέλουν μισή ώρα για 80%. Οπότε το Nissan μπορεί να φύγει και πρώτο. Όμως στους πιο κοινούς φορτιστές μέχρι 50kW, η μικρότερη μπαταρία του Toyota θα φορτίσει πρώτη και με άνεση. Και έτσι παρότι με μικρότερη μπαταρία, φτάνεις πρώτος και φθηνότερα.

Η «μαγκιά» δεν είναι πάντα στο μέγεθος, γιατί μέγεθος σημαίνει έξτρα βάρος

Όπως λοιπόν καταλαβαίνουμε, το μέγεθος της μπαταρίας δεν λέει όλη την αλήθεια. Καθώς εκτός από περισσότερη ώρα φόρτισης, η μεγαλύτερη μπαταρία σημαίνει και περισσότερο βάρος. Βάρος που το «κουβαλάς» μαζί σου παντού. Και όπως ξέρουμε και από τα βενζίνης-diesel, το μεγαλύτερο βάρος σημαίνει και μεγαλύτερη κατανάλωση, πράγμα που σε γενικές γραμμές συμβαίνει και με τα ηλεκτρικά. Έτσι ένα αυτοκίνητο με μικρότερη μπαταρία, εκτός του ότι χρειάζεται λιγότερη ενέργεια για να φορτίσει, καταναλώνει και λιγότερη ενέργεια, κάτι που αντανακλάται και στην τσέπη.

Βλέπουμε λοιπόν, πως η εξίσωση για αγορά ηλεκτρικού είναι αρκετά πιο σύνθετη από την εξίσωση για ένα θερμικό. Ποιός το περίμενε πως η μεγαλύτερη μπαταρία δεν κάνει το ταξίδι σου πιο σύντομο; Εσύ όμως, τι θα διάλεγες; Μικρή μπαταρία για γρήγορες και πιο οικονομικές φορτίσεις, ή να κουβαλάς την μεγάλη μπαταρία παντού μαζί σου, αλλά να κάνεις λιγότερες στάσεις για φόρτιση σε κάθε ταξίδι;

Autotriti.gr
VW