ΕΛ.ΑΣ και ΚΟΚ: Μια ιστορία λυπητερή ή απλά υπερβολές;

23.516 Επισκέψεις στο άρθρο (13/8/2020)

Σύμφωνα με την ίδια την ΕΛ.ΑΣ, τα τροχαία με εμπλοκή αστυνομικών αυξάνονται σε ανησυχητικό βαθμό ενώ ένα νέο video αποκαλύπτει τώρα δεκάδες περιπτώσεις όπου οι αστυνομικοί παραβιάζουν τον ΚΟΚ. Τελικά, ποια είναι η αλήθεια;

Eδώ και λίγο καιρό κυκλοφορεί ένα video στο Υοutube στο οποίο ένας πολίτης έχει καταφέρει να συγκεντρώσει δεκάδες παραβάσεις του ΚΟΚ που έχουν κάνει αστυνομικοί, τόσο μέσα στις πόλεις όσο και σε δρόμους του επαρχιακού οδικού δικτύου. Στο video, μπορείτε να δείτε οχήματα της ΕΛ.ΑΣ να διαπράττουν συνήθεις τροχονομικές παραβάσεις, όπως η παραβίαση της διπλής διαχωριστικής γραμμής και η μη χρήση φλας, αλλά και αρκετά πιο σοβαρές όπως παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και διπλή προσπέραση πάνω σε στροφή χωρίς καμία ορατότητα.

Όπως σημειώνει ο δημιουργός του video: «Σε όλα τα επαγγέλματα υπάρχουν καλοί και κακοί επαγγελματίες, το επάγγελμα του αστυνομικού δεν θα μπορούσε να διαφέρει» ενώ προσθέτει επίσης πως «ο τρόπος που οδηγούν ορισμένοι δείχνει ότι όχι μόνο είναι αγγαρεία γι`αυτούς το γεγονός ότι βρίσκονται πίσω από τιμόνι, αλλά δεν θα έπρεπε να έχουν καν δίπλωμα οδήγησης!»

Αξίζει να σημειώσουμε πως πριν λίγες μέρες είχε έρθει στο φως ένα έγγραφο του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ με τίτλο «Παραβατικότητα του προσωπικού της ΕΛΑΣ» που σημείωσε ότι «από τη μελέτη των σημαντικών αναφορών και την ανάλυση αξιολόγηση δεδομένων τροχαίων ατυχημάτων προκύπτει αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται αστυνομικοί υπάλληλοι είτε αποκλειστικά είτε από κοινού με ιδιώτες τόσο κατά την εκτέλεση υπηρεσίας τους όσο και εκτός αυτής, με τα υπηρεσιακά και τα ιδιωτικά τους οχήματα. Με αποτέλεσμα περαιτέρω συνέπειες για τους ίδιους, τις οικογένειές τους και την υπηρεσία τους».

Όπως διευκρίνιζε το έγγραφο, «στο αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας έχουν περιέλθει καταγγελίες που αφορούν σε παραβίαση των διατάξεων του κώδικα οδικής κυκλοφορίας από το αστυνομικό προσωπικό με άμεση συνέπεια οι ίδιοι να εκτίθενται απέναντι στους υπόλοιπους χρήστες για τροχαίες παραβάσεις και αφετέρου να δημιουργούν με την μη προσιδιάζουσα για την ιδιότητά τους συμπεριφορά συνθήκες για πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων. Στα τροχαία αυτά ατυχήματα εμπλέκονται στις περισσότερες περιπτώσεις οδηγοί υπηρεσιακών και ιδιωτικών δικύκλων οχημάτων οι οποίοι δεν φορούν προστατευτικό κράνος και παραβιάζουν γενικότερα του διάταξη του ΚΟΚ και της αυτοκινητιστικής νομοθεσίας».

Σημειώνεται ότι προ μερικών ετών είχε μνημονευθεί ότι ο αριθμός των αστυνομικών της ομάδας της ΔΙΑΣ που σκοτώνεται σε τροχαία ατυχήματα με τα ιδιωτικά δίκυκλα τους ήταν δέκα φορές μεγαλύτερος από τον μέσο όρο εμπλοκής ενός οποιουδήποτε άλλου οδηγού μοτοσικλέτας σε θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα. Δηλαδή, πιο απλά, οι άνδρες της ομάδας ΔΙΑΣ έχουν 1.000% παραπάνω πιθανότητες να σκοτωθούν εκτός υπηρεσίας με τα δίκυκλά τους από έναν οποιοδήποτε άλλο οδηγό δικύκλου.

Οι αστυνομικοί, σε αντίθεση με εμάς, όταν κυκλοφορούν στους δρόμους, βρίσκονται τις περισσότερες φορές σε υπηρεσία και πολλές φορές χρειάζεται να καταπατήσουν τον ΚΟΚ για να καταπολεμήσουν περιστατικά εγκληματικότητας. Τι γίνεται όμως όταν η σειρήνα είναι κλειστή; Ποια είναι η δική σας άποψη σχετικά με τα περιθώρια που πρέπει να έχουν οι αστυνομικοί; Πρέπει να τηρούν τον ΚΟΚ κατά γράμμα ή πρέπει οι νόμοι να είναι πιο ελαστικοί για αυτούς λόγω της δουλειάς τους;

CORAL GAS PASXA
citroen