.jpg)
Έχασε τη μάχη με τον καρκίνο.
Έλαμψε στα τέλη της δεκαετίας του 90' ως επικεφαλής της Jordan στη F1.
Αποτελεί μία ξεχωριστή φυσιογνωμία στην ιστορία της F1.
Πατέρας τεσσάρων παιδιών και με έντονη φιλανθρωπική δράση.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Έχασε τη μάχη με τον καρκίνο
Φτωχότερος είναι από σήμερα ο χώρος του μηχανοκίνητου αθλητισμού και της Formula 1, αφού ο Έντι Τζόρνταν έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 76 ετών. Ο εμβληματικός ιδιοκτήτης της ομάδας Jordan F1, τους τελευταίους 12 μήνες έδινε μάχη με τον καρκίνο, η οποία αποδείχτηκε άνιση. Ο Τζόρνταν πάλευε με μια επιθετική μορφή καρκίνου της ουροδόχου κύστης και του προστάτη, που στη συνέχεια εξαπλώθηκε στη σπονδυλική στήλη και τη λεκάνη του, κάτι που είχε γίνει γνωστό τον περασμένο Δεκέμβριο.
Σήμερα, με μία λιτή ανακοίνωση, η οικογένεια του Έντι Τζόρνταν ανακοίνωσε το θάνατό του: «Με βαθιά θλίψη ανακοινώνουμε το θάνατο του Έντι Τζόρνταν, του πρώην ιδιοκτήτη της ομάδας της Formula 1, τηλεοπτικού αναλυτή και επιχειρηματία. Πέθανε ειρηνικά έχοντας την οικογένειά του στο πλευρό του στο Κέιπ Τάουν τα ξημερώματα της 20ης Μαρτίου 2025».
Έλαμψε στα τέλη της δεκαετίας του 90' στη F1
Ο Ιρλανδός αφού ξεκίνησε και πέρασε από μικρότερες κατηγορίες αγώνων με μονοθέσια, κατάφερε να φτάσει στο σημείο να αποτελεί βασικό πυλώνα των paddock της F1 για περίπου 15 χρόνια, όπου και βρέθηκε σε αυτά από το 1991 έως και το 2005. Η αρχή έγινε με την ομάδα του, Jordan F1, η οποία σταδιακά άρχισε να δυναμώνει για να εξελιχθεί σε μία υπολογίσιμη δύναμη στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Μάλιστα, το 1998 σε ένα βροχερό Grand Prix στο Βέλγιο κατάφερε να γράψει ένα ιστορικό 1-2 με τους Ντέιμον Χιλ και Ραλφ Σουμάχερ να καταλαμβάνουν τα δύο πρώτα σκαλιά του βάθρου!
Η ανοδική πορεία της ομάδας του Έντι Τζόρνταν συνεχίστηκε και το 1999, σεζόν στην οποία κατέκτησε δύο νίκες με τον Γερμανό πιλότο, Χανς-Χάραλντ Φρέντζεν. Μάλιστα, το 1999 τόσο ο Φρέντζεν, όσο και η ομάδα του Έντι Τζόρνταν κατάφεραν να πάρουν την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα οδηγών και κατασκευαστών, αντίστοιχα.
Τα χρόνια της πτώσης της Jordan F1
Η τελευταία νίκη της Jordan F1 έλαβε χώρα το 2003 στο Grand Prix της Βραζιλίας, το οποίο διακόπηκε νωρίς λόγω καταρρακτώδους βροχής. Στον συγκεκριμένο αγώνα η νίκη δόθηκε εν τέλει στον Τζιανκάρλο Φισικέλα της Jordan F1, αν και αρχικά νικητής είχε αναδειχθεί ο Κίμι Ράικονεν με McLaren.
Ωστόσο, τα χρόνια αυτά, η αντίστροφη μέτρηση για την ομάδα του Έντι Τζόρνταν είχε ήδη ξεκινήσει. Η συμφωνία που είχε κάνει με τη Honda για την παροχή κινητήρων έπαψε να ισχύει λόγω της συμφωνίας των Ιαπώνων με την BAR, αφήνοντας τον Τζόρνταν να παλεύει μόνος του προκειμένου να ανταγωνιστεί οικονομικά την ισχύ των υπόλοιπων ομάδων. Έτσι, στο τέλος της σεζόν του 2005, ο Έντι Τζόρνταν πούλησε την ομάδα του στην Midland Group, που στην πορεία κατέληξε να μεταμορφωθεί σε Spyker, Force India και στη συνέχεια σε Racing Point. Η τελευταία της επανάληψη είναι η τρέχουσα ομάδα της Aston Martin, η οποία χρησιμοποίησε την βάση της Jordan F1 στο Silverstone, μέχρι να μετακομίσει στην νέα της έδρα πέρυσι.
Μία ξεχωριστή φυσιογνωμία στην ιστορία της F1
Εγκαταλείποντας τη F1 από το ρόλο του ιδιοκτήτη ομάδας (για να ένα διάστημα υπήρξε και τεχνικός αναλυτής στην τηλεόραση), ο Έντι Τζόρνταν είχε καταφέρει να «γράψει» μία λαμπρή πορεία με 250 συμμετοχές σε Grand Prix, 4 νίκες και 19 παρουσίες στο βάθρο. Άλλα πολύ περισσότερο, καθ' όλη τη διάρκεια της πορείας του είχε καταφέρει να μείνει χαμογελαστός και αυθεντικός, σε έναν άκρως ανταγωνιστικό χώρο, κάνοντας μόνο φίλους.
Συνέχεια του άρθρου >>>