Πόσες πόρτες έχουν τα μικρά σήμερα; Πέντε; Τρεις; Ρίξτε μια ματιά γύρω και θα δείτε πως με λίγες εξαιρέσεις το τρίθυρο μικρό πεθαίνει. Δεν το θέλουν ούτε οι αγοραστές ούτε οι κατασκευαστές. Γιατί;
Τι είδος οδηγού πρέπει να είσαι για να αγοράσεις τρίθυρο μικρό; Μόνος, χωρίς οικογένεια, νέος, χωρίς σκοπό να κάνεις σύντομα οικογένεια, και ελαφρώς εγωιστής αφού εκτός από το πόσο εύκολα μπαίνεις εσύ στο αυτοκίνητό σου, λίγο σε ενδιαφέρει πως θα μπουν οι πίσω. Αν ποτέ έχεις κόσμο πίσω.
Ο τρίθυρος αγοραστής είναι πλέον μειοψηφία. Πάντα ήταν, αλλά τα νούμερα πλέον πλησιάζουν μονοψήφιο ποσοστό, με αποτέλεσμα οι κατασκευαστές να ρωτούν αν αξίζει τον κόπο να παράγουν δύο αμαξώματα για ένα μικρό αυτοκίνητο.
Ήδη αρκετές μάρκες έχουν κόψει τις τρίθυρες εκδόσεις, ενώ κάποιες δεν είχαν ποτέ. Σαφώς οι μεγάλοι κατασκευαστές προσφέρουν δύο αμαξώματα, οι πιο συνειδητοποιμένοι όμως μένουν σταθεροί στο ένα. Πεντάθυρο.
Φυσικό είναι με πεσμένη τη ζήτηση και με το κόστος που υπάρχει για την εξέλιξη και παραγωγή δεύτερου αμαξώματος οι αυτοκινητοβιομηχανίες να τρίβουν τα χέρια τους. Με μόνο πεντάθυρη έκδοση, το κόστος παραγωγής θα είναι μικρότερο οπότε τα κέρδη περισσότερα. Έτσι;
Όχι ακριβώς. Τα μικρά αυτοκίνητα έχουν πολύ μικρό περιθώριο κέρδους. Τα εργοστάσια δουλεύουν την κατηγορία με κέρδη που δεν ξεπερνούν το 5%, οπότε οποιαδήποτε οικονομία θα βοηθούσε. Όμως με τόσο μικρά περιθώρια κέρδους υπάρχει ακόμη μία πίεση που η κατηγορία δεν την αντέχει, και έχει ανάγκη από οικονομία αλλού. Τα μικρά θέλουν τεχνολογία και η τεχνολογία κοστίζει.
Βλέπεις ο αγοραστής μικρού δεν είναι μόνο ότι θέλει πεντάθυρο. Θέλει πλήρες αυτοκίνητο. Θέλει ένα αυτοκίνητο σαν το μικρομεσαίο αλλά λίγο πιο μικρό. Θέλει πλήρη εξοπλισμό, πλήρη άνεση και πλήρη πολυτέλεια. Δεν είναι μίνι που το να κόβεις λίγο δρόμο συγχωρείται. Τα μικρά είναι η βασική κατηγορία στην Ευρώπη, πρέπει να έχουν απ`όλα.
Πως όμως μπορεί ένας κατασκευαστής να εξοπλίσει ένα μικρό, όχι μόνο με τη βασική τεχνολογία ασφαλείας, αλλά και με τα καλούδια άνεσης και ψυχαγωγίας που σήμερα θεωρούνται δεδομένα. Πως θα βάλει τις πολύχρωμες οθόνες, πως θα εκσυγχρονίσει τα καντράν με ψηφιακά, πως θα βάλει συστήματα συμβατά με Android και iOS να συνδέονται τα τηλέφωνα; Όλα αυτά που κάποτε ήταν λιγότερο ουσιώδη, που κάποτε ήταν για τις ακριβές μάρκες ή τα μεγαλύτερα μοντέλα, τώρα τα περιμένει ο άλλος σε μικρό.
Γι αυτό το τρίθυρο πεθαίνει. Ήδη η VW στο νέο Polo δεν έχει τρίθυρη έκδοση. Και απότι φαίνεται, το ίδιο θα κάνουν κι άλλοι. Αν θες τρίθυρο μικρό θα πρέπει να πας σε κάτι πιο ειδικό, με πιο ειδική τιμή, που θα μπορεί να τα πληρώσει όλα. Και το διαφορετικό αμάξωμα, και την τεχνολογία.
Εσείς πόσο λογική βλέπετε αυτή την παραχώρηση; Είστε από αυτούς που θέλουν τρίθυρο μικρό; Ή θυσιάζετε την διαφορετικότητα στο αμάξωμα για πλήρη τεχνολογία στην καμπίνα; Τι λέτε;
Μια ματιά στα οχήματα που κυκλοφορούν στο δρόμο και η διαπίστωση πόσα από αυτά μεταφέρουν πάνω από δύο άτομα θα μας δώσει την απάντηση. Η εξαίρεση τού όταν κάποτε θα χρειαστεί να καθίσει κάποιος πίσω δεν αντισταθμίζει την ευκολία που προσφέρει η άνεση της ευρύχωρης πρόσβασης συνεχώς του οδηγού στην μεγαλύτερη πόρτα του δίθυρου.Τουλάχιστον δώσε μου την δυνατότητα να κάνω την επιλογή μου.Αλλά ΟΛΑ είναι marketing...
...ΚΑΤΑΛΑΒΑΜΕ κύριοι κατασκευαστές... ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΟΥΤΟΠΟΝΗΡΙΔΗΔΕΣ, ΕΣΕΙΣ ΕΙΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΕΜΑΣ...
Παλιά μπορούσες να αγοράσεις 3θυρο όχημα, μιας και αυτό ήταν η ΑΡΧΗ της εκάστοτε εταιρείας... επίσης φθηνό 3θυρο και να το ΜΕΤΑΤΡΕΨΕΙΣ στα αντίστοιχα μεγαλύτερα της εταιρείας, μιας και χώρες όπως οι δικές μας ήταν φτωχές... κάποιοι όμως είχαν το μικρόβιο, κ.τ.λ. ΚΑΙ ΔΕΚΤΟ...
Σήμερα για να οδηγήσεις sport όχημα, με την πραγματική έννοια του όρου και όχι με αλχημείες, κ.τ.λ. το κόστος αγοράς ενός τέτοιου οχήματος καλώς, κακώς, ευτυχώς, δυστυχώς, κ.τ.λ. είναι πάνω από 100000 ευρώ και άνω και δεν βάζω μέσα τις μετατροπές, κ.τ.λ. του εκάστοτε ιδιοκτήτη...
Αν θέλουμε ν αγοράσουμε το οποιοδήποτε 3θυρο σε π.χ. 1400 κυβικά με κάποιο εξοπλισμό, ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΘΑ ΠΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΗ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΠΟΥ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΑΝ ΒΓΑΖΕΙ=ΠΟΥ ΘΑ ΒΓΑΛΕΙ Η ΚΑΘΕ ΕΤΑΙΡΕΙΑ...=ΤΑ ΓΙΔΙΑ ΣΤΟ ΜΑΝΤΡΙ...
ΤΟ ΠΗΡΑΜΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ...
Τα τριθυρα ειναι επικινδυνα για τον εγκλωβισμο των επιβατων.
Μια ματιά στα οχήματα που κυκλοφορούν στο δρόμο και η διαπίστωση πόσα από αυτά μεταφέρουν πάνω από δύο άτομα θα μας δώσει την απάντηση. Η εξαίρεση τού όταν κάποτε θα χρειαστεί να καθίσει κάποιος πίσω δεν αντισταθμίζει την ευκολία που προσφέρει η άνεση της ευρύχωρης πρόσβασης συνεχώς του οδηγού στην μεγαλύτερη πόρτα του δίθυρου.Τουλάχιστον δώσε μου την δυνατότητα να κάνω την επιλογή μου.Αλλά ΟΛΑ είναι marketing...
...ΚΑΤΑΛΑΒΑΜΕ κύριοι κατασκευαστές... ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΟΥΤΟΠΟΝΗΡΙΔΗΔΕΣ, ΕΣΕΙΣ ΕΙΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΕΜΑΣ... Παλιά μπορούσες να αγοράσεις 3θυρο όχημα, μιας και αυτό ήταν η ΑΡΧΗ της εκάστοτε εταιρείας... επίσης φθηνό 3θυρο και να το ΜΕΤΑΤΡΕΨΕΙΣ στα αντίστοιχα μεγαλύτερα της εταιρείας, μιας και χώρες όπως οι δικές μας ήταν φτωχές... κάποιοι όμως είχαν το μικρόβιο, κ.τ.λ. ΚΑΙ ΔΕΚΤΟ... Σήμερα για να οδηγήσεις sport όχημα, με την πραγματική έννοια του όρου και όχι με αλχημείες, κ.τ.λ. το κόστος αγοράς ενός τέτοιου οχήματος καλώς, κακώς, ευτυχώς, δυστυχώς, κ.τ.λ. είναι πάνω από 100000 ευρώ και άνω και δεν βάζω μέσα τις μετατροπές, κ.τ.λ. του εκάστοτε ιδιοκτήτη... Αν θέλουμε ν αγοράσουμε το οποιοδήποτε 3θυρο σε π.χ. 1400 κυβικά με κάποιο εξοπλισμό, ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΘΑ ΠΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΗ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΠΟΥ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΑΝ ΒΓΑΖΕΙ=ΠΟΥ ΘΑ ΒΓΑΛΕΙ Η ΚΑΘΕ ΕΤΑΙΡΕΙΑ...=ΤΑ ΓΙΔΙΑ ΣΤΟ ΜΑΝΤΡΙ... ΤΟ ΠΗΡΑΜΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ...