Μαλάκες που συνηθίσαμε την 3η ακριβότερη βενζίνη στην ΕΕ;
- Πρώτα ήταν ο πόλεμος στην Ουκρανία που πήγε τη βενζίνη στα 2.5 ευρώ
- Μετά είχαμε τον πόλεμο στη Γάζα που «αποσταθεροποιεί» τη Μέση Ανατολή
- Τώρα το βαφτίσαμε «ακρίβεια» και το ζούμε σε κάθε τι που αγοράζουμε/καταναλώνουμε
- Όμως στην τελική, δεν περιορίσαμε την κατανάλωση βενζίνης, αφού η κίνηση είναι περισσότερη από ποτέ
Πρώτα ήταν ο πόλεμος στην Ουκρανία που πήγε τη βενζίνη στα 2.5 ευρώ
Ίσως θυμάστε πως μέσα στον κορονοϊό και τις καραντίνες η τιμή της βενζίνης είχε πέσει ακόμα και κάτω από το 1.30 ευρώ το λίτρο. Βέβαια για τους περισσότερους αυτό δεν είχε κάποιο νόημα, μιας και οι μετακινήσεις ήταν περιορισμένες. Δύο χρόνια αργότερα όμως, με το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία και τις κυρώσεις της Δύσης στην Ρωσία, η τιμή της αμόλυβδης εκτοξεύθηκε ακόμα και πάνω από τα 2,5 ευρώ το λίτρο.
Μετά είχαμε τον πόλεμο στη Γάζα που «αποσταθεροποιεί» τη Μέση Ανατολή
Μερικούς μήνες αργότερα η κατάσταση φάνηκε να… ομαλοποιείται, με τη βενζίνη σταδιακά να πέφτει έως το 1.70 το λίτρο, περίπου 1 χρόνο μετά την Ρωσική επίθεση και να έχει καθοδική πορεία. Όμως κάπου εκεί είχαμε μια νέα ένοπλη σύρραξη, με την επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ και στη συνέχεια την απάντηση των δεύτερων προς την λωρίδα της Γάζας, με πολύμηνους βομβαρδισμούς (και δεκάδες χιλιάδες θύματα) που συνεχίζονται έως σήμερα. Σα να μην έφτανε αυτό, εμφανίστηκαν και οι αντάρτες της Υεμένης, οι Χούθι, στην Ερυθρά Θάλασσα, που με τις επιθέσεις τους δυσκολεύουν τις διελεύσεις των εμπορικών πλοίων στην περιοχή.
Τώρα το βαφτίσαμε «ακρίβεια» και το ζούμε σε κάθε τι που αγοράζουμε/καταναλώνουμε
Και κάπως έτσι βρεθήκαμε σχεδόν 10 μήνες μετά το ξέσπασμα του πολέμου στην Γάζα, να βλέπουμε την τιμή των καυσίμων να αυξάνεται εκ νέου και να σταθεροποιείται πάνω από το 1.90 ευρώ το λίτρο στην Αττική και να ξεπερνά κατά πολύ τα 2.10 σε ακριτικές περιοχές και ιδίως τα νησιά. Μαζί όμως με τις τιμές των καυσίμων, αυξήθηκαν και σχεδόν όλα, από τα προϊόντα στις αγορές και τα σούπερ μάρκετ, έως ανταλλακτικά και αναλώσιμα αυτοκινήτων.
Όμως στην τελική, δεν περιορίσαμε την κατανάλωση βενζίνης, αφού η κίνηση είναι περισσότερη από ποτέ
Και ερχόμαστε στον αντίλογο, που λέει πως παρά την αύξηση στις τιμές, η κατανάλωση μάλλον έχει αυξηθεί. Βλέπεις η κίνηση στους δρόμους αυξάνεται χρόνο με το χρόνο, κάνοντας την μετακίνηση (ειδικά σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη) πραγματικό «μαρτύριο». Έτσι λοιπόν, δεν είναι λίγοι αυτοί που λένε πως αφού οι Έλληνες οδηγοί κυκλοφορούν περισσότερο από ποτέ με τα αυτοκίνητά τους, δεν τους πειράζει που έχουν την 3η ακριβότερη βενζίνη στην Ευρωπαϊκή Ένωση (πίσω από Δανία και Ολλανδία).
Είναι λοιπόν «νορμάλ» να έχει 2 ευρώ το λίτρο η βενζίνη; Ή απλά δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς, γιατί τα μέσα μεταφοράς υπολειτουργούν και αναγκαζόμαστε να… «χορεύουμε» το χορό τους;