Kαλές είναι οι επιλογές εξατομίκευσης στον εξοπλισμό, αλλά οι κοντές σχέσεις ήταν που έδιναν άλλο αέρα στο Vitara και το έκαναν να λατρευτεί από πολύ κόσμο.
Είναι ιεροσυλία να βγει Vitara χωρίς κοντές σχέσεις!
8.721 Επισκέψεις στο άρθρο (9/9/2014)
Το παραπάνω σχόλιο διάβασα σ ένα forum φίλων Suzuki Vitara, με αφορμή την αναγγελία από την Suzuki της παρουσίασης του νέου Vitara, που είναι σχεδιασμένο από λευκό χαρτί, άρα είναι εντελώς καινούργιο, και χρησιμοποιεί το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης της εταιρείας, το ALLGRIP 4WD.
Πριν πάμε παρακάτω όμως, ας κάνουμε ένα φλας μπακ στο Vitara και να δούμε που, και αν, υπάρχει «ιεροσυλία». Το Vitara παρουσιάστηκε το 1988 και ήταν το μοναδικό πολιτισμένο μικρό τζιπ της αγοράς, εκτός από το «μεγάλο» Mitsubishi Pajero και το «σπαρτιάτικο» Lada Niva. Χρησιμοποιούσε κινητήρα 1,6 λτ. απόδοσης 80 ίππων, είχε αυξημένη απόσταση από το έδαφος και 4κίνηση με επιλογή κοντών σχέσεων, που του έδιναν ξεχωριστές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου ενώ ταυτόχρονα ήταν πολιτισμένο στην κίνηση στον «κανονικό» δρόμο.Ουσιαστικά λοιπόν, δεν υπήρχε ανταγωνισμός, κάτι που βοήθησε το Vitara να καθιερωθεί στην αγορά, παρόλο που ήταν 20-30% ακριβότερο από τα μικρομεσαία της εποχής (VW Golf, Opel Kadett και Ford Escort). Γιατί; Έδινε την δυνατότητα για περιπέτεια και ο δρόμος, και το ταξίδι κατά συνέπεια, δεν τελείωνε πια εκεί που ξεκινούσε ο χωματόδρομος. Με το Vitara ανέβαινες στα πιο ψηλά βουνά και κατέβαινες για μπάνιο στις πιο δυσπρόσιτες παραλίες και ρυμουλκούσες και το σκάφος. Γενικά, ήταν πιο πολιτισμένο από το Lada Niva, ήταν σχεδόν επιβατικό.To 1991 φόρεσε τον 16βάλβιδο 1,6 κινητήρα 90 ίππων (από 80 ίππους που είχε ο προηγούμενος κινητήρας) και το 1994 απέκτησε το εξελιγμένο σύστημα 4κίνησης, που επέτρεπε στον οδηγό να επιλέγει τις κοντές σχέσεις εν κινήσει. Το 1998 λανσαρίστηκε το Grand Vitara. Οι βασικές αλλαγές του αφορούσαν στην ανάρτηση, που έγινε πιο άνετη, και στο σύστημα διεύθυνσης, με υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα. Η τελευταία έκδοση του Grand Vitara, όπως την γνωρίζουμε, κυκλοφόρησε το 2005, και διέθετε αυτοφερόμενο πλαίσιο με γέφυρα μπροστά για μεγαλύτερη ενίσχυση και ακαμψία, ενώ η ανάρτηση ήταν ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς. Η επιλογή της 4κίνησης γινόταν με διακόπτη στην κεντρική κονσόλα.H Suzuki ισχυρίζεται ότι το ALLGRIP 4WD είναι η εξέλιξη αυτής της 4κίνησης που ξεκίνησε από το Vitara. To Suzuki ALLGRIP 4WD έχει 4 mode λειτουργίας: Auto, Sport, Snow, Lock και υπόσχεται ότι θα τα καταφέρει σε όλες τις συνθήκες είτε βελτιώνοντας την οικονομία στην απλή κίνηση, είτε αυξάνοντας την πρόσφυση στα χιόνια, είτε με το να ξεκολλήσετε από τις λάσπες.Και όπως καταλάβατε από την περιγραφή, το ALLGRIP 4WD δεν έχει κοντές σχέσεις, τα «κοντά» δηλαδή που έκαναν την διαφορά στο Vitara από την αρχή και το απογείωσαν στις προτιμήσεις των αγοραστών.Τι άλλο ξέρουμε όμως για το νέο Vitara; Εκτός από το σύστημα 4κίνησης, που το αναλύσαμε πιο πάνω, θα υπάρχουν και αμιγώς 2κίνητες εκδόσεις, ενώ θα χρησιμοποιεί νέους εξελιγμένους κινητήρες diesel και βενζίνης. Κατά πάσα πιθανότητα οι κινητήρες θα είναι οι ίδιοι με αυτούς που χρησιμοποιεί το Suzuki SX-4 S-cross, που παρουσιάστηκε πριν ένα χρόνο περίπου.Πρόκειται για ένα κινητήρα diesel 1,6 λτ. απόδοσης 120 ίππων, με κατανάλωση 4,4 λτ./100 χλμ και ένα κινητήρα βενζίνης 1,6 λτ. απόδοσης 120 ίππων και αυτός, με κατανάλωση 5,4 λτ./100 χλμ. Επιπλέον, θα διαθέτει επιλογές εξατομίκευσης σε αμάξωμα και εξοπλισμό, θα μπορείτε δηλαδή να φτιάχνετε το δικό σας Vitara χρωματικά και εξοπλιστικά. Τι θα ήθελα όμως από το νέο Vitara; Τα γονίδια! Το DNA του μοντέλου δηλαδή! Και ποιό είναι αυτό; Να μπορώ να πάω παντού πολιτισμένα και όταν οι συνθήκες δυσκολεύουν, η επιλογή των κοντών, να δίνει την λύση. Το ALLGRIP 4WD θα τα καταφέρει εξίσου καλά με τις «κλασικές» κοντές σχέσεις; Ή όντως έχουμε ιεροσυλία; Γιατί, καλές είναι οι επιλογές εξατομίκευσης στον εξοπλισμό, αλλά οι κοντές σχέσεις ήταν που έδιναν άλλο αέρα στο Vitara και το έκαναν να λατρευτεί από πολύ κόσμο. Θα τα καταφέρει χωρίς αυτές; Εσείς τι λέτε;Γιώργος Τριανταφύλλης
Ιεροσυλία...εγώ προσωπιπικά πήρα το vitara μόνο και μόνο για τις κοντές σχέσεις..κα ας μην τις χρησιμοποιήσω ποτέ.. και προφανώς αν ΄ηθελα suv χωρίς κεντρικό διαφορικό αλλά με συμπλήλετη σιλικόνης δεν θα έπερνα το vitara...υπάρχουν πολύ καλύτερες επιλογές στην κατηγορία του...
Στην εποχή μας υπάρχει μια τάση να απλοποιούνται τα εκτός δρόμου αυτοκίνητα, τα οποία στις νέες εκδόσεις τους βγαίνουν και ως δικίνητα, προκειμένου να ικανοποιήσουν πολλούς νέους αγοραστές, που δεν ενδιαφέρονται για σκληρές εκτός δρόμου εξορμήσεις, αλλά και για να αποκτήσουν ένα πιό φθηνό SUV για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, πιό πολύ λόγω μόδας. Έτσι η έκδοση του πρώτου SUV με μόνιμη τετρακίνηση, χωρίς κοντές σχέσεις, έγινε από την Toyota με το Rav 4 και αργότερα η Nissan έβγαλε το Qashqai με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς, όπως και άλλες εταιρείες έκαναν ανάλογες κινήσεις. Όποιος λοιπόν θέλει ένα πιό σκληροπυρηνικό 4Χ4, μπορεί να το βρει σε άλλες εκδόσεις, αλλά αν επιμένει σε Vitara, μπορεί κάλλιστα να αγοράσει ένα παλιότερο μεταχειρισμένο Vitara, να κάνει τη δουλειά του.
Ιεροσυλία...εγώ προσωπιπικά πήρα το vitara μόνο και μόνο για τις κοντές σχέσεις..κα ας μην τις χρησιμοποιήσω ποτέ.. και προφανώς αν ΄ηθελα suv χωρίς κεντρικό διαφορικό αλλά με συμπλήλετη σιλικόνης δεν θα έπερνα το vitara...υπάρχουν πολύ καλύτερες επιλογές στην κατηγορία του...
Ενας ντίζελ έχει μικρότερη ανάγκη από κοντές σχέσεις. Αν είναι και το κιβώτιο εξατάχυτο με κοντή πρώτη, μια χαρά θα είναι.
Στην εποχή μας υπάρχει μια τάση να απλοποιούνται τα εκτός δρόμου αυτοκίνητα, τα οποία στις νέες εκδόσεις τους βγαίνουν και ως δικίνητα, προκειμένου να ικανοποιήσουν πολλούς νέους αγοραστές, που δεν ενδιαφέρονται για σκληρές εκτός δρόμου εξορμήσεις, αλλά και για να αποκτήσουν ένα πιό φθηνό SUV για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, πιό πολύ λόγω μόδας. Έτσι η έκδοση του πρώτου SUV με μόνιμη τετρακίνηση, χωρίς κοντές σχέσεις, έγινε από την Toyota με το Rav 4 και αργότερα η Nissan έβγαλε το Qashqai με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς, όπως και άλλες εταιρείες έκαναν ανάλογες κινήσεις. Όποιος λοιπόν θέλει ένα πιό σκληροπυρηνικό 4Χ4, μπορεί να το βρει σε άλλες εκδόσεις, αλλά αν επιμένει σε Vitara, μπορεί κάλλιστα να αγοράσει ένα παλιότερο μεταχειρισμένο Vitara, να κάνει τη δουλειά του.
τραγικο!!θα περιμενε κανεις μεγαλυτερη εξελιξη και σε κινητηρες..τουλαχιστον να μην μοιαζει με το προηγουμενο σε οτι αφορα τις ανακλησεις !!!
Και να ήταν μόνο το Βιτάρα...τόσα και τόσα χάθηκαν...
baja35 δεν με απασχολεί όπως πιστεύω και τους περισσότερους Ελληνες είναι αν θα έχει κόντες σχέσεις το Vitara.
Εξαρτάται τι ψάχνει ο καθένας. tsikis007: Η τωρινή γενιά δεν έχει κοντά μόνο στην έκδοση με τα 1600 κυβικά. Στις υπόλοιπες υπάρχουν κοντές σχέσεις.
To Grand Vitara δεν έχει θα πειράξει αν δεν έχει και το Vitara;