Τελικά μήπως τα ηλεκτρικά είναι χειρότερα από τα συμβατικά μοντέλα;
Είναι οικολογικά τα ηλεκτρικά;
3.065 Επισκέψεις στο άρθρο (5/1/2016)
Πόσο οικολογικά είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε μία χώρα που παράγει ρεύμα από λιγνίτη;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Έχει σκεφτεί κανείς πως λειτουργεί το ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Όχι σαν όχημα, αυτό είναι απλό. Μία μπαταρία, ένας ηλεκτροκινητήρας, τέλος. Σαν λογική. Συχνά ξεχνάμε το βασικό, ότι δηλαδή για να κινηθεί κάτι θέλει ενέργεια. Στα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης η ενέργεια αυτή προέρχεται από το καύσιμο. Καίγεται και απελευθερώνει ενέργεια για να κινηθεί το αυτοκίνητο.
Μόνο που στη διαδικασία αυτή απελευθερώνονται και ένα σωρό ρύποι, άλλοι βλαβεροί για την υγεία μας, όπως η αιθάλη και οι κυκλικοί υδρογονάνθρακες, άλλοι για το περιβάλλον, όπως το διοξείδιο του άνθρακα, και άλλοι και για τα δύο, όπως τα οξείδια του άνθρακα.
Ένα αυτοκίνητο που δεν καίει καύσιμο ακούγεται ιδανικό. Μηδενικοί ρύποι σημαίνει φροντίδα για την υγεία μας και το περιβάλλον. Ή όχι;Βλέπεις είτε το αυτοκίνητο είναι ηλεκτρικό, είτε βενζινοκίνητο, την ίδια περίπου ενέργεια θέλει για να κινηθεί. Η επιλογή είναι απλή. Θα παράγουμε την ενέργεια στο αυτοκίνητο κάνοντάς το μία μηχανή ρύπων, ή θα την παράγουμε αλλού και απλά θα την αποθηκεύουμε σε αυτό. Η δεύτερη περίπτωση είναι αυτή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αντί να καίμε καύσιμο επί τόπου, το καίμε σε ένα εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, και απλά αποθηκεύουμε αυτή την ενέργεια στις μπαταρίες του αυτοκινήτου όταν το φορτίζουμε.
Όμως τους ρύπους δεν τους γλιτώνουμε. Τι ρύπους; Αναλόγως πως παράγουμε ηλεκτρική ενέργεια. Στην Ελλάδα δυστυχώς, παρά τον ήλιο, τον αέρα και τα κύματα της θάλασσας, παράγουμε το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειάς μας καίγοντας το πιο βρωμερό καύσιμο της γης. Τον λιγνίτη. Οι ρύποι που εκπέμπονται στο εργοστάσιο για κάθε χιλιόμετρο ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που φορτίζεται με λιγνίτη είναι δυστυχώς πολλοί περισσότεροι, και χειρότεροι από αυτούς που εκπέμπονται από έναν βενζινοκινητήρα για τα ίδια χιλιόμετρα. Βλέπεις τα αυτοκίνητα ακολουθούν αυστηρούς κανονισμούς και νόρμες, ενώ τα εργοστάσια λιγνίτη δεν ακολουθούν τίποτε.
Οπότε ποιο το όφελος; Απλά μετατοπίζουμε τη ρύπανση από την πόλη κυρίως στην περιοχή του εργοστασίου, όμως τελικά το περιβάλλον και η υγεία μας ζημιώνεται περισσότερο.
Μήπως λοιπόν πριν αρχίσουμε στην Ελλάδα να συζητάμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, να δούμε πρώτα με τι ηλεκτρισμό θα τα φορτίζουμε; Δεν είναι λίγο παράλογο να ρυπαίνουμε περισσότερο και απλά να νομίζουμε ότι σώζουμε τον πλανήτη;
Τι λέτε λοιπόν; Πως μπορούμε να πάμε στην επόμενη φάση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου ως χώρα, αν δεν λύσουμε πρώτα το πρόβλημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας; Εσείς πως βλέπετε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Και τι άποψη έχετε για το πώς πρέπει να παράγουμε το ρεύμα τους;
Συμφωνώ με τον Νίκο, αλλά θα ήθελα να προσθέσω δύο στοιχεία ακόμα. Ένα λιγνιτικό εργοστάσιο μπορεί να αξιοποιήσει την απορριπτόμενη θερμότητα στο περιβάλλον πολύ καλύτερα από ένα αυτοκίνητο. Ένα θερμικό εργοστάσιο συνδυασμένου κύκλου και συμπαραγωγής θερμότητας, εύκολα έχει απόδοση πάνω από 60%. Επίσης, στις πόλεις το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι το διοξείδιο του άνθρακα (που σε γενικές γραμμές δεν αποφεύγεται και στα θερμικά εργοστάσια), αλλά τα οξείδια του αζώτου και η υψηλή συγκέντρωσή τους. Στα θερμικά εργοστάσια τα οξείδια του αζώτου, θείου κλπ μπορούν να έχουν καλύτερη κεντρική επεξεργασία (φίλτρα, πλύση καυσαερίων κλπ), αλλά επίσης διασκορπίζονται καλύτερα και γρηγορότερα (πχ από τις ψηλές καμινάδες), οπότε η συγκέντρωσή τους, σε ένα ούτως ή άλλως αραιοκατοικημένο περιβάλλον, μειώνεται πολύ πιο δραστικά.
Έχετε ξαναβάλει ένα παρόμοιο και είχα απαντήσει σχετικά! Άντε να τα ξαναπούμε. Καταρχάς το θέτετε εντελώς απλοϊκά καθώς δεν λαμβάνετε υπόψη την περιβαλλοντική επιβάρυνση κατά την μεταφορά, επεξεργασία και διανομή των καυσίμων παρά μόνο τους ρύπους κατά την καύση τους στα οχήματα. Οπότε ακόμα και μόνο με λιγνίτη να γίνεται η παραγωγή του ρεύματος στο σύνολο είναι οικολογικότερο. Και γίνεται ακόμη οικολογικότερο ακόμα και για την Ελλάδα αν ληφθεί υπόψη ότι κατά 20% η ηλεκτροπαραγωγή γίνεται από υδατοπτώσεις, αιολικά πάρκα, φωτοβολταικα Δεύτερον, η φόρτιση των μπαταριών, σε μια υπόθεση ευρείας διάδοσης ηλεκτρικών οχημάτων θα γίνεται κατά την διάρκεια της νύχτας. Σε ώρα δηλαδή που τα ατμοηλεκτρικά εργοστάσια δουλεύουν στον "βρόντο" επειδή τεχνικά είναι ανέφικτο να σταματούν και να ξεκινούν κατά το δοκούν (για αυτό η ΔΕΗ επιδοτεί το νυχτερινό ρεύμα), βελτιστοποιώντας έτσι την απόδοση του δικτύου Σίγουρα το καλύτερο θα ήταν να αυξηθεί το ποσοστό συμμετοχής των ΑΠΕ, αλλά σε κάθε περίπτωση το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν μπορεί να συγκριθεί με το συμβατικό
Καλά όλα αυτά για την ρύπανση και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Κάνουν καλό ή τελικά είναι μια διαφημιστική απάτη. Όλοι λέμε τους ρύπους για το εργόστασίο ή κατά την κίνηση. Ξεχάσαμε όμως τις μπαταρίες. Πόσοι ενέργεια χρειάζονται για να παραχθούν οι μπαταρίες αυτές; Πόσος ο όγκος και το βάρος κατά την ανακύκλωση που παέι στη γή? Τα μηχανήματα και οι εκπομπές ρύπων κατά την ανακύκλωση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι αντίστοιχες με ενός απλού και ρυπογόνου κατά την φιλοσοφία των περιοδικών; Η ανακύκλωσή τους πόσο εύκολα μπορεί να γίνει; Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει επιπλέον αεροδυναμικά βοηθήματα. Πόσο ανακυκλώσημα είναι? Το ποσοστό συμμετοχής τους στην ενεργειακή απότυπωση? Συνεπώς για να έχουμε μια σωστή άποψη πρέπεί να το δούμε πιο σφαιρικά και φυσικά πάντα επιστημονικά.
Πείτε με καχύποπτο, αλλά δεν θεωρώ πολύ αθώα τέτοια αρθρα, ιδιαιτερα όταν όχι μόνο επαναλαμβάνονται ,αλλά έχει υπάρξει κατά την γνώμη μου ,τεκμηριωμένος αντίλογος. Ποιοι άραγε ωφελούνται από μια αποδόμηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων; οι εταιρείες καυσίμων καταρχήν και οι αυτοκινητοβιομηχανιες που δεν έχουν στην γκάμα τους ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
ΣΥΜΦΩΝΟ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κυρίως ως αυτοκίνητα πόλης, δεν ρυπαίνουν καθόλου τον αέρα της πόλης μέσα στην οποία κινούνται. Το πρόβλημα του νέφους, που υπάρχει σε πολλές πόλεις, μειώνεται. Έτσι έχουμε συνολική μείωση της ρύπανσης μέσα στις πόλεις. Το θέμα του τρόπου παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας, σε ένα κράτος, δεν αφορά τον κάθε κάτοχο ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά το κράτος, το οποίο θα πρέπει να λύσει το ανάλογο πρόβλημα. Ο ιδιοκτήτης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου έχει τη συνείδηση του ήσυχη, ότι έχει κάνει το δικό του καθήκον, σε ότι τον αφορά. Τώρα από την άλλη μεριά, μπορεί κάλλιστα ο κάθε ιδιοκτήτης ηλεκτρικού αυτοκινήτου, να το φορτίζει με τη βοήθεια ενός σχετικά μικρής ισχύος φωτοβολταικού συστήματος, κάτι απόλυτα οικολογικό, με μηδενική ρύπανση του περιβάλλοντος και μηδενικό κόστος ενέργειας για τον ιδιοκτήτη. Ιδανικό θα ήταν κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο να προσφέρεται με ένα κατάλληλο φωτοβολταικό σύστημα ως δώρο.