Τι άποψη έχετε εσείς; Πόσο μετράει το μέγεθος στην ασφάλεια; Εσείς πως το κρίνετε όταν διαλέγετε καινούργιο αυτοκίνητο;
Είναι τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα πιο ασφαλή από τα μικρά;
12.404 Επισκέψεις στο άρθρο (16/2/2014)
Πως γίνεται ένα μικρό και ένα μεγάλο μοντέλο να πετυχαίνουν πέντε αστέρια στο EuroNCAP; Σημαίνει πως είναι το ίδιο ασφαλή; Εσείς τι καταλαβαίνετε, και τελικά τι νομίζετε ότι ισχύει;
Για παράδειγμα ένα μεγάλο αυτοκίνητο έχει απλά περισσότερο «αυτοκίνητο» γύρω από τους επιβάτες, που καθώς παίρνει ώρα να παραμορφωθεί σε μία σύγκρουση, μειώνει τις επιβραδύνσεις και άρα και τις δυνάμεις που ασκούνται στους ανθρώπους.
Και σε αυτό φυσικά δεν μπορεί να αντιτεθεί κανείς. Αυτό που αλλάζει στα μικρά αυτοκίνητα που έχουν λιγότερο χώρο όπου μπορεί να σχεδιαστεί η ζώνη παραμόρφωσης, είναι η σχεδίαση. Γιατί πρέπει να βρεθεί «οδός» ώστε η παραμόρφωση να διαρκεί την ίδια ώρα με ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο, ώστε να επιτυγχάνονται οι ίδιες μειώσεις στις δυνάμεις.
Θέλει περισσότερη δουλειά για να βρεθεί χώρος να μετακινηθούν όλα τα επικίνδυνα (τιμόνι, πετάλια, ταμπλό, κινητήρας) και να μην εισέλθουν στο χώρο των επιβατών. Γενικά τα πέντε αστέρια στα μικρά έρχονται πιο «ακριβά» για τους κατασκευαστές.
Θα ρωτούσε κανείς, πως αν είναι έτσι, γιατί οι κατασκευαστές δεν βάζουν την ίδια τεχνογνωσία και στα μεγάλα ώστε να γίνουν ακόμη πιο ασφαλή; Γιατί κοστίζει, σε ένα αυτοκίνητο, που λόγω μεγέθους, είναι ήδη ακριβό, και τα αποτελέσματα που παίρνουν με την υπάρχουσα επένδυση είναι ήδη κορυφαία.
Επίσης δεν πρέπει να ξεχνούμε πως όλα τα αυτοκίνητα, μικρά και μεγάλα, στις δοκιμές συγκρούονται με το ίδιο εμπόδιο και με την ίδια ταχύτητα. Αυτό που δεν φαίνεται στις δοκιμές είναι το τι συμβαίνει όταν αυτοκίνητα συγκρούονται μεταξύ τους.
Τι άποψη έχετε εσείς; Πόσο μετράει το μέγεθος στην ασφάλεια; Εσείς πως το κρίνετε όταν διαλέγετε καινούργιο αυτοκίνητο;
Θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι οι δοκιμές πρόσκρουσης γίνονται πρακτικά σε σταθερό εμπόδιο. Με αυτόν τον τρόπο, ένα μικρό αυτοκίνητο 1000 κιλών πχ, μπορεί να αποδειχθεί καλύτερο από ένα αρκετά μεγαλύτερο 1800 κιλών πχ (στην πράξη μάλλον παλιότερης γενιάς).
Το πρόβλημα είναι ότι τα αυτοκίνητα σπανιότερα τρακάρουν με άκαμπτα εμπόδια, παρά μεταξύ τους. Και εάν μεν τρακάρουν ισοδύναμα σε μάζα αυτοκίνητα, η καλύτερη κατασκευή θα προστατεύσει περισσότερο τους επιβάτες της.
Αν όμως τρακάρουν άνισα σε βάρος αυτοκίνητα, το βαρύτερο αυτοκίνητο έχει ένα εγγενές πλεονέκτημα. Αυτό γίνεται καλύτερα αντιληπτό αν σκεφτούμε την περίπτωση όπου τα οχήματα κινούνται με την ίδια ταχύτητα, και όπου το βαρύτερο αυτοκίνητο μετά τη σύγκρουση θα συνεχίσει κινούμενο (για λίγο) προς την ίδια κατεύθυνση επιβραδυνόμενο, ενώ το ελαφρύτερο θα αναπηδήσει και προς τα πίσω. Είναι φανερό, ότι το βαρύτερο που απλά θα επιβραδύνει, θα υποβάλει τους επιβάτες του σε μικρότερες τιμές επιβράδυνσης από το μικρότερο, που στον ίδιο χρόνο (που διαρκεί η επαφή), θα πρέπει όχι μόνο να επιβραδύνει αλλά και να επιταχύνει προς τα πίσω.
Αν λοιπόν οδηγεί κάποιος ένα μικρό αυτοκίνητο, η πιθανότητα να τρακάρει με ένα βαρύτερο είναι μεγαλύτερη, από το να τρακάρει με ένα μικρότερο ή ισοδύναμο, άρα θα βρίσκεται εξ ορισμού σε μειονεκτική θέση (συγκρίνουμε αυτοκίνητα "ισάστερα").
Τώρα, η περίπτωση μικρού 5άστερου έναντι (παλιού) μεγάλου 3άστερου, είναι ένα ερωτηματικό.
Εξαρτάται με τι θα συγκρουστείς. Αν τρακάρεις με νταλίκα, και μεγάλο-βαρύ αμάξι να οδηγείς....
Είναι καθαρά θέμα τύχης. Μπορεί να τρακάρεις απ το πλάι, εκεί ένα βαρύ αμάξι με χαμηλό κέντρο βάρους δε θα ανατραπεί, ενώ ένα ψηλό και ελαφρύ....
Φιλοτιμη και αξιεπαινη η προσπαθεια του euroNCAP αλλα στην καθημερινοτητα τα πραγματικα κρας τεστ των δρομων μας λενε αλλα. Η αληθεια ειναι οτι οι κατασκευαστες προσπαθουν να πουλησουν <υπερασφαλη> αυτοκινητα ενω οι πραγματικες συνθηκες στους δρομους απαιτουν πολυ περισσοτερα απο αυτα που αυτοι υποσχονται. Δεν παιζει τοσο μεγαλο ρολο το μεγεθος του οχηματος. Μεγαλο η μικρο αυτοκινητο οποιοδηποτε τυπου και μαρκας εμπλεκομενο σε ατυχημα ακομη και με ταχυτητα 90 με 100 χλμ σε σταθερο η κινητο εμποδιο μετατρεπεται σε μια μαζα σιδερικων. Φυσικα δεν σχολιαζω για την αμφιβολη τυχη των επιβαινοντων. Εχουμε ολοι δει οτι και με πολυ λιγοτερα χλμ ταχυτητας τι ζημιες και τραυματισμοι προκαλουνται. Ασφαλως και προτιμω ενα μοντελο με τα τελευταιας τεχνολογιας και ασφαλειας καλουδια αλλα εξω στην ασφαλτο τα οικονομοτεχνικα νουμερα του euroNCAP πανε περιπατο...
μετραει το μεγεθος στην ασφαλεια αλλα για να λεμε παθητικη ασφαλεια ειμαστε ακομη πολυ πισω.τα 60 χλμ που κανουν οι κατασκευαστες τα crash test ειναι πολυ χαμηλα.και δεν σημαινει οτι σε συγκρουση θα βγεις ζωντανος.ειναι ομως μια προσπαθεια φιλοτιμη που πρεπει να συνεχισθει και επεκταθει.
Θα συμφωνήσω με τους φίλους που σχολίασαν το θέμα, αλλά θα το δώσω από μια άλλη άποψη. Αν θέλουμε να έχουμε τη μεγαλύτερη δυνατή παθητική ασφάλεια, θα πρέπει να προτιμήσουμε όσο το δυνατό μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Στην περίπτωση αυτή, οι πιθανότητες σύγκρουσης με μικρότερο αυτοκίνητο είναι μεγαλύτερες, δεδομένου ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα, που κυκλοφορούν στους δρόμους, θα είναι μικρότερα από το δικό μας. Τώρα βέβαια, πρακτικά, αυτό δεν είναι και τόσο εύκολο, λόγω του μεγαλύτερου κόστους του μεγάλου αυτοκινήτου. Έτσι τελικά ερχόμαστε σε έναν συμβιβασμό, με ότι σημαίνει αυτό.
Σύνθετη απάντηση απαιτεί το θέμα.
Επειδή είχα δυσάρεστη εμπειρία ατυχήματος, και βάση νόμων της φυσικής, σας λέω πως θα ήθελα να βρίσκομαι σε μονοθέσιο της φόρμουλα 1, ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ.
Όταν το οποιοδήποτε όχημα, σταματάει απότομα σε μια σύγκρουση, είναι προτιμότερο να τσαλακώθεί αυτό παρά οι επιβαίνοντες.Αυτό είναι προς την τέλεια μορφή του σε μονοθέσιο της φόρμουλα 1, ΠΟΥΘΕΝΑ ΑΛΛΟΥ.Σίγουρα είναι άλλο να βρίσκεσαι μέσα σε μια maybach, σε σχέση με μια c63 amg.
Νόμοι της φυσικής είναι η μάζα, η ταχύτητα, η ορμή, η ενέργεια, κ.τ.λ. που μπορούν να ακυρώσουν όλους τους κατασκευαστές με τα οχήματα τους.
Στις δοκιμές σύγκρουσης που πραγματοποιούνται τα εμπόδια είναι σταθερά και οι ταχύτητες σύγκρουσης είναι στα 60 χιλιόμετρα περίπου, συν του ότι άλλαξε ο νόμος...Σε αυτές τις τυποποιημένες συνθήκες πρόσκρουσης μπορούν οι κατασκευαστές να πετύχουν 5 αστέρια, με το όποιο κόστος, όπως το αναφέρετε και εσείς.Όταν δύο οχήματα συγκρούονται αναμεταξύ τους η ταχύτητες τους είναι αθροιστικές, δηλαδή με 60 χιλιόμετρα ταξιδεύει το ένα και με την ίδια ταχύτητα το άλλο, άρα συγκρούονται με 120 χιλιόμετρα, αν δε το ένα όχημα είναι βαρύ όπως suv, νταλίκα, λεωφορείο, κ.τ.λ. τότε επεμβαίνει η μάζα, η ορμή του, κ.τ.λ. και επιβαρύνει τις συνθήκες σύγκρουσης.
Σημαντικότερο ρόλο στις συγκρούσεις, παίζει το βάρος και το ύψος του οχήματος, όσο πιο βαρύ και ψηλό είναι, τόσο πιο μεγάλες πιθανότητες επιβίωσης υπάρχουν.
Προσωπικά επιλέγω κατά βάση coupe οχήματα, που λόγω κατασκευής, έχουν υποτιθέται, μεγαλύτερη ασφάλεια.Αν τύχει και τρακάρεις με μια νταλίκα όμως και αρκετά χιλίομετρα, ΑΣΤΑ.
Τα πάντα είναι σχετικά ειδικά όταν πρόκειται για τυποποιημένες μετρήσεις. Ο Θεός να σε φυλάει να μην εμπλακείς σε οτιδήποτε ατυχημα γιατί το αν θα τη γλυτώσεις εξαρτάται με ποια ταχύτητα πως και με τι θα συγκρουστείς.
Τα αστέρια έχουν την ίδια αξία στα τεστ όταν η σύγκρουση γίνεται με σταθερό σημείο.Τότε ένα 5στερο σούπερμίνι με ένα 5στερο τζιπ έχουν την ίδια περίπου ασφάλεια.Στην περίπτωση όμως που έχω σύγκρουση μεταξύ 2 οχημάτων μεταξύ τους τότε το βάρος παίζει μεγάλο ρόλο.Μάλιστα ο euroncap αναφέρει πως για να έχουν αξία τα αστέρια σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει τα αμάξια να μην έχουν διαφορά πάνω από 150 κιλά.Δηλαδή αν συγκρουστεί ένα αμάξι 1 τόνου με 5 αστέρια με ένα αμάξι 1,5 τόνου με 4 τότε πιθανότατα να είναι καλύτερα να είσαι στο πιο βαρύ κι ας έχει λιγότερα αστέρια στα τεστ.Αν όμως είναι να πέσεις σε έναν τοίχο τότε το 5στερο είναι ασφαλέστερο γιατί τότε το βάρος δεν παίζει ρόλο.
Φυσικά και παίζει ρόλο το μέγεθος, και συγκεκριμένα η μάζα/βάρος/αδράνεια. Αν συγκρουστούν δύο αυτοκίνητα με την ίδια παθητική ασφάλεια στα τεστ δοκιμών, και το ένα έχει βάρος 900 κιλά ενώ το άλλο 1400, είναι προφανές ότι οι ζημιές που θα έχουν δεν θα είναι η ίδιες. Το μεγαλύτερο όχημα θα παρασύρει το μικρότερο και οι φθορές που θα έχει το μικρότερο όχημα θα είναι περισσότερες.