Η μικρή κατηγορία παραμένει εμπορικά η πιο δημοφιλής, οπότε όταν μία μάρκα αποφασίζει να φύγει, κάτι «παίζει». Είτε δεν βγάζει λεφτά, είτε δε βγάζει αρκετά λεφτά. Στην περίπτωση της Audi μάλλον ισχύει το δεύτερο. Βλέπεις στα μικρά τα περιθώρια κέρδους είναι ελάχιστα. Ο ανταγωνισμός είναι «σφαγείο» και πολλές μάρκες δυσκολεύονται να διατηρήσουν ένα μοντέλο στην κατηγορία. Ολόκληρη Fiat, ο πάλαι ποτέ βασιλιάς των μικρών, και κόβοντας το Punto δεν βρήκαν τρόπο να το αντικαταστήσουν.
Για τις premium μάρκες βέβαια τα περιθώρια είναι καλύτερα. Εντάξει, υπάρχουν στοιχεία που ανεβάζουν το κόστος, όμως το μεγαλύτερο «καπέλο» στην τελική τιμή παραμένει το σηματάκι με ό,τι αυτό συνεπάγεται με τα εξελιγμένα συστήματα και τις πολυτέλειες στην καμπίνα, και αυτό βγάζει και τα λεφτά του. Περίμενε λοιπόν κανείς το Α1, ένα μοντέλο που μοιράζεται τα μηχανικά του με μια σειρά μοντέλων, τα πιο κοντινά το Polo και το Ibiza, να έχει χαμηλό κόστος, και με το «καπέλο» των τεσσάρων δαχτυλιδιών, να φέρνει πιο πολλά λεφτά από ένα Polo, που πιθανότατα στοιχίζει σχεδόν το ίδιο στην παραγωγή. Όμως είναι πιο πιθανό, το Q2 να συμφέρει καλύτερα.
Εντάξει, το Q2 διαφέρει πολύ. Παρότι έχει σχεδόν τις ίδιες διαστάσεις με το Α1 και θα μπορούσε να τοποθετηθεί ίσως και μια κατηγορία, πάνω, το Q2 είναι το μικρό SUV της μάρκας, απέναντι σε όλα τα άλλα μικρά SUV όπως το Peugeot 2008 και το Renault Captur. Διαφέρει σημαντικά και στα μηχανικά, αφού το Q2 παράγεται στην προηγούμενη version της μικρομεσαίας πλατφόρμας MQB όπως η τριτη γενιά του Α3. Και έτσι όμως, το Q2 παραμένει μικρό.
Παραμένει όμως και φθηνό στην παραγωγή, αφού και αυτό μοιράζεται μηχανικά με ένα σωρό άλλα μοντέλα, και έτσι βοηθιέται από την οικονομία κλίμακας. Πουλάει όμως παραπάνω από ένα Α1, που σημαίνει ότι φέρνει στη μάρκα και περισσότερα λεφτά. Για να καταλάβετε τη διαφορά το 2020 η Audi στην Ελλάδα πούλησε 269 A1 έναντι 917 Q2! Δεν το λες και λίγο.
Σε μια κατηγορία που τα περιθώρια είναι μικρά, η ύπαρξη του Α1 στη γκάμα του ομίλου έχει δύο αρνητικά. Από τη μία δίνει στους αγοραστές ενός Audi ένα μοντέλο πιο προσιτό για να «μπουν» στη μάρκα, ενώ θα ήταν διατεθειμένοι να πάνε σε ένα ακριβότερο Q2 αν αυτή ήταν η μόνη «φθηνή» επιλογή. Αφαιρώντας το, η Audi κερδίζει πελάτες στο Q2 που της αποφέρει περισσότερα, και μιλάμε για πελάτες που αποζητούν τη μάρκα, και δεν θα πάνε πουθενά αλλού.
Για τον όμιλο πάλι, η απουσία του Α1, σημαίνει πως αυτός που θα αγόραζε Polo, Ibiza ή τη νέα γενιά της Fabia που παρουσιάστηκε και περιμένουμε το λανσάρισμά της, τώρα δεν έχει κάτι «καλύτερο» να πάρει, οπότε είτε θα μείνει στην τριπλέτα των μικρών από VW, SEAT και Skoda, που έχουν ανάγκη από νούμερα για να φέρουν κέρδος, ή θα πάει σε Q2 οπότε κερδίζουν όλοι.
Εσείς όμως τη λέτε; Αν θέλατε Α1, θα αγοράσετε τώρα Q2; Είναι η απουσία του μικρού Audi η αιτία να πάτε λίγο «παραπάνω» στο Q2; Ή μήπως να αγοράσετε ένα Polo ή Ibiza ή Fabia; Τι λέτε;